Om samen te werken moet je ook niet opdragen maar samen werken en dan geef je iemand anders de leiding waardoor het werk goed gedaan kan worden. Dit wil dus zeggen dat die gene wordt aangewezen als leiding gevende en de rest gewoon luisterd. Door niet al te autoritair over te komen zal het ongetwijveld zeer aangenaam zijn om zo te werken. De toon waarop is wel degelijk van belang als leidinggevende zker voor de leidingnemende.
9910001
Soms is leiding goed geven net zo moeilijk als goed leiding ontvangen
Ja hoor, werkoverleg op 16!!:
Okay, als jullie liever het Noordelijk deel nemen, dan vraag ik of de brandweer het zuidelijk deel willen nemen. Gaan jullie er verder dan mee akkoord dat we nog twee uurtjes verder zoeken? Komt dat uit? Okay... Dan ga ik nu even vragen wat de knrm daar van vindt...
910001, er zijn zeer strenge protocollen, waar de operators van de kustwacht goed in zijn opgeleid. Degene die er geen barst van snappen zijn de politie en de brandweer. Hoe kan het ook anders. Als ze mij een spuit geven en ademlucht ben ik nog geen brandweerman!! Andersom verwachten ze dat het zomaar gaat, stelt toch niets voor, gewoon het zelfde als op het land toch... Kutstwacht, kustwacht... wat is dat
Weet je wat (waar gebeurd, komt van hogerhand) we gaan gewoon op kanaal 1, van het centraal meldpunt IJsselmeer gebied. Komt er een naar mij toe bij 't Muiderzand: Hé, weet jij waarom ik mijn collega's niet hoor op 1?
Omdat kanaal één een duplex kanaal is.
..... Duplex???
Henk