hierarchie binnen de brigade

Auteur Topic: hierarchie binnen de brigade  (gelezen 18061 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #40 Gepost op: 12 december 2003, 16:20:42
Zelf vind ik dat meerdere gemeente samen een reddingsboot betalen. Waar je deze neer gaat leggern doet er niet toe maar omdat een gemeente een klein stuk aan het water ligt en dan moet er gelijk een reddingsboot komen is ook erg simpel gedacht. Door brigades samen te voegen is het mogelijk om subsidie te besparen.

9910001
9910001


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #41 Gepost op: 12 december 2003, 17:37:34
Volgens mij is de knrm nog niet aan het bezuinigen maar wel poroberen om de uitgaven niet te gaan vergroten op alle punten. De laatste jaren waren er veel groeiplannen door grotere boten aan te schaffen, nieuwe stations te openen en nieuwe opleidingen te ontwikkelen door deze uitbreiding wat af te remmen kunnen de financiele middelen mee groeien. Verder zullen de meeste gemeenten wel controleren of het geld wat er aan subsidie wordt gegeven effectief wordt gebruikt. Er zit een verschil in de welzijns taak wat subsuie betreft en de veiligheid taken. Het zwembad zal meer onder een welzijnsubsidie vallen en een nieuwe boot onder veiligheid. Of een inwoner gaat zwemmen of reddend zwemmen allebei is verantwoorden om subsidie voor te geven als gemeente in het kader van welzijn.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 13 december 2003, 01:16:07
Volgens mij is de knrm nog niet aan het bezuinigen maar wel poroberen om de uitgaven niet te gaan vergroten op alle punten. De laatste jaren waren er veel groeiplannen door grotere boten aan te schaffen, nieuwe stations te openen en nieuwe opleidingen te ontwikkelen door deze uitbreiding wat af te remmen kunnen de financiele middelen mee groeien. Verder zullen de meeste gemeenten wel controleren of het geld wat er aan subsidie wordt gegeven effectief wordt gebruikt. Er zit een verschil in de welzijns taak wat subsuie betreft en de veiligheid taken. Het zwembad zal meer onder een welzijnsubsidie vallen en een nieuwe boot onder veiligheid. Of een inwoner gaat zwemmen of reddend zwemmen allebei is verantwoorden om subsidie voor te geven als gemeente in het kader van welzijn.

9910001

De KNRM heeft vorig jaar 15 % bezuinigd.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #43 Gepost op: 14 december 2003, 12:41:42
15% procent klinkt als veel maar als ze een boot een jaar later bouwen zit je daar als snel op. De inkomsten lopen wat terug maar gelijk alles stop zetten en armlastig noemen vbind ik weer wat overdreven. Er wordt wat op de lange baan geschoven en gekeken wat belangrijk is.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 14 december 2003, 12:52:02
15% procent klinkt als veel maar als ze een boot een jaar later bouwen zit je daar als snel op. De inkomsten lopen wat terug maar gelijk alles stop zetten en armlastig noemen vbind ik weer wat overdreven. Er wordt wat op de lange baan geschoven en gekeken wat belangrijk is.

9910001

Dat heet "bezuinigen": minder uitgeven dus.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #45 Gepost op: 14 december 2003, 13:57:55
Dat is een vorm van bezuinigen maar niet de vorm welke veel geld opleverd als je het op een lage termijn toch moet uitgeven. Als je bezuinigd dan ga je taken of materiaal afstoten, dan ben je aan het bezuinigen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 14 december 2003, 14:45:38
Dat is een vorm van bezuinigen maar niet de vorm welke veel geld opleverd als je het op een lage termijn toch moet uitgeven. Als je bezuinigd dan ga je taken of materiaal afstoten, dan ben je aan het bezuinigen.

9910001

Dat laatste noemen wij hier "reorganiseren".  8)Bezuinigen is minder uitgeven. Dat doet de KNRM. 15% over het afgelopen jaar.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 14 december 2003, 15:17:13
De KNRM heeft op dit moment weldegelijk een financiël probleem.

Het type harder zal niet verder voor de KNRM worden geproduceerd, de Uly is niet meer in de verf gezet en nieuw te openen stations worden uitgesteld...

De giften zijn afgelopen jaar minder geworden, de aandelen leverden minder op, etc, etc...


Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #48 Gepost op: 14 december 2003, 16:59:04
De komsten zullen inderdaad niet altijd gelijk blijven, ook merk de dat het economisch minder gaat. De afgelopen jaren was het ook wel erg extreem met de inkomsten. Iedereen laat het nu klinken alsof de knrm bijna door zijn geld heen is. Volgens mij heeft de knrm naast de vlootvernieuwing niet minder geld uitgegeven als het jaar ervoor. De toename van de reserves is inderdaad minder geworden maar de jaren dat er 10 miljoen overblijven zullen wel vboorbij zijn.

9910001
9910001


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #49 Gepost op: 14 december 2003, 17:10:20
Er zit nog nog verschil in minder uitgeven en minder uitbreiden. Door een uitbreidingsstop te handhaven is het mogelijk om in de toekomst nog te blijven bestaan. Het zelfde als de hoge niet een tweede boot koopt in een jaar is het dan een bezuniging omdat je hem niet koopt volgens mij niet. Een bezuiniging is als je de boot een jaar later vervangt of een goodkopere motor erbij koopt. Daar isd nog duidelijk geen sprake van.

9910001
9910001