Zeer grote brand NS Station - Barendrecht 17-06-2008

Auteur Topic: Zeer grote brand NS Station - Barendrecht 17-06-2008  (gelezen 9937 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #40 Gepost op: 19 juni 2008, 15:42:20
Dat lijkt me een flinke inzet voor een brand waarvan je de omvang niet weet. Daarbij brengt elke prio 1 rit een verhoogd risico met zich mee. Ik vind het een beetje ongenuanceerd om het zo maar te zeggen.

Het is ook nogal een verschil tussen een grote brand en een brand van onbekende omvang...

Ik verzien het ook niet maar concludeer aan de hand van de beschikbare gegevens en wat er opgeroepen is:

En zo is het maar net! ;)

Betrof een melding van Prorail. Een machinist had rookontwikkeling waargenomen in één van de tunnelbuizen waarna standaard voor zeer grote brand wordt gealarmeerd.

Uiteindelijk is er door de brandweer niets waargenomen en kon het het circus weer vertrekken.  :)

Citaat
19:27:14 17-06-08 17 G BRAN PRIO 1 TS451 TS452 HV461 TS461 TS441 AL461 OD401 MD401 TD401 OD201 AG901 SO901 VD901 NS Station BARENDRECHT STATIONSWEG 1 BARENDRECHT Tram-,trein-,metrob


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 19 juni 2008, 16:45:59
Ik verzin het ook niet maar concludeer aan de hand van de beschikbare gegevens en wat er opgeroepen is:

Dat is me duidelijk ;)
Mijn reactie is dan ook bedoeld als kritiek op de procedure.

Kennelijk verbaas jij je ook over deze procedure, gezien de twee smileys in onderstaande zin:

Volgens het beslisschema kom ik dan tot onderstaande..... :o  :o
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #42 Gepost op: 19 juni 2008, 19:10:04
correct ::)


Fire Duif

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 19 juni 2008, 22:15:33
Dat is me duidelijk ;)
Mijn reactie is dan ook bedoeld als kritiek op de procedure.

Kennelijk verbaas jij je ook over deze procedure, gezien de twee smileys in onderstaande zin:


Procedure tunnelbranden rukt er altijd zo veel materiaal uit. Kijk maar bij de metrobranden ondergronds.
Maar met dat TIS verhaal tegenwoordig gebeurt het al heel snel dat er veel materieel gaat rijden. Vondelingenweg heeft de OVD maar 1 CE en 1 ts door laten rijden. druppellekkage en gedicht. Er is vandaag overleg over geweest over het TIS verhaal.