pick-up

Auteur Topic: pick-up  (gelezen 15968 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 25 januari 2004, 15:02:04
Dit kan uiterraad wel een pick-up zijn maar dan met een Hard-top achter op de bak.

9910001
9910001

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 25 januari 2004, 17:37:55
Als er maar genoeg ruimte achterin zit om met twee mensen een so te reanimeren met alle apparatuur erom heen

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 25 januari 2004, 18:22:01
Wat ik tot nu gezien heb is dat goed mogelijk met een dergelijke combinatie.

9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #63 Gepost op: 25 januari 2004, 20:24:47
Als er maar genoeg ruimte achterin zit om met twee mensen een so te reanimeren met alle apparatuur erom heen

Twee mensen en een so. Maar bij een reanimatie zijn er twee ambulance bemensingen en een so. Dus dan praat je al over 5 personen met hun materiaal, waarvan er 1 ligt. De politie wil ook participeren in deze hulpverlening. Enz.

Heb je wel eens reanimeerend over het strand gereden op een drukke zomerdag in een pick-up? Ik wel en het was niet aan te raden. Kinderen worden snel door papa opgetild, zodat ze nog snel ff in de bak kunnen kijken hoe iemand aan het doodgaan is. Of ze blijven voor je auto staan want dan kan de buurman nog net ff snel een video-band volkrijgen voor de uitzenden van Linda de Mol met de "Leukste thuis" (Of is dat niet meer?) En dat alles terwijl de zon op je loopt te branden. Nee geef mij maar een gesloten voertuig, maar ook waar het achtercompartiment niet is afgesloten van de bestuurder.
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 25 januari 2004, 21:54:00
Een reanimatie wordt bij ons uitgevoerd door de twee ambulance verpleegkundige de chauffeurs blijven achter.
Zomogelijk ook nog iemand van ons mee.
Het is ondoenlijk om alles en iedereen mee te nemen.
Wij hebben een terreinwagenbus, contact met de bestuurder is zeker noodzakelijk.
Onze ervaring met politie is dat wij die instrueren wat zij moet doen. Wij laten ze direct een pad vrijmaken naar de strandopgang om ruimte te maken voor de terreinwagen.
Een open pick up lijkt mij niet alles, echter Den Haag is zeer tevreden over hun L200.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 25 januari 2004, 22:39:00
Maar eigenlijk is er in Den Haag dus onduidelijkheid over wie er gaat vervoeren. Reddingsbrigade/Brandweer zien het als noodtransport, Politie vervoert als noodtransport en het Rode Kruis/ Ambulancedienst heeft een 4x4 Fiat Ducato.

Daar komt nog bij dat de afstand tot de boulevard niet echt groot is. Als we kijken naar Zandvoort, dan is het naaktstrand (goed voor minimaal 23,5 ritten per jaar) 2 á 3 kilometer rijden vanaf de afrit. Regelmatig moet Zandvoort richting Noordwijk/ Langevelderslag voor medische assitentie. Het gaat allemaal om wandelaars, paardrijders etc. zij bellen mobiel 112 en komen in Driebergen. Ze melden richting Zandvoort dus komen ze terecht in de CPA in Haarlem. En dan gaan wij weer een stukje toeren, grens Zandvoort/ Noordwijk 10 kilometer.
De inzetgebieden zijn gewoon verschillend. En de een wil een dichte auto, terwijl de ander uit de voeten kan met een pick-up.

Oja, en jij dacht dat ik achter beleef bij een reanimatie. Nou is goed, alleen bij mooi strandweer en een lekkere strandstoel.
;D Piep maar bij einde dienst. ;D

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 26 januari 2004, 11:01:55
Nier iedereen kan achterin mee dus zullen er mensen moeten wachten , ik heb dan liever de verpleegkundige achter me zitten als de chauf, sorry dan moet je maar even wachten. Anders kom je naast me zitten en gaat er 1 chauf mee (iemand moet de ambuziekenwagen ook weer wegrijden).

9910001
9910001

AS

• Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 4 februari 2004, 14:49:55
Misschien moet je met de reddingsbrigade van Wijk aan Zee eens contact opnemen, die rijden al een hele tijd met een toyota hi-lux over strand en volgend mij bevalt ze dat wel.

Ja roel hij beviel ons wel. Natuurlijk wel met de juiste banden en bandenspanning. Gaan nu waarschijnlijk over op de L200 van Mitsubishi of een Nissan.
Liever natuurlijk een  Land-cruiser of landrover .. maar ja dat zal wel weer een kosten afweging zijn.

Groeten uit Wijk aan Zee

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 13 februari 2004, 20:52:41
Hey Anthony,

van wie was die goud kleurige dan met die twee megafoons op het dak van de zomer?

De L200 verschilt qua prijs niet veel van een totaal ingerichtte Santana. Maar wat willen jullie?

AS

• Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 14 februari 2004, 20:54:21
Hey Anthony,

van wie was die goud kleurige dan met die twee megafoons op het dak van de zomer?

De L200 verschilt qua prijs niet veel van een totaal ingerichtte Santana. Maar wat willen jullie?

Hoi RR,

Nou goudkleurig.. was ie niet echt...
Gewoon lelijk grijs.  :(
Inderdaad .. 2 van die heerlijke toeters op het dak  :-[
Prima megafoon.. wordt alleen weinig gebruikt.. handmegafoon zou ook best zijn.

Tja en wat willen wij.. dat is een goeie. Tuurlijk zou ik ook een Toyota Landcruiser willen.. en helemaal uitgerust. Of een defender zoals egmond. En met mij wel meer. Met alles erop en eraan.

Van die Santana heb ik ze wel op de hoogte gebracht.
Maar als ik het goed begreep (ik zit niet in het bestuur)  kwam dit totaal toch duurder uit dan met de L200. Daar was men al vergevordert mee.
Of het rond is weet ik niet. Weet wel .. dat er gewoon niet veel geld is. De gemeente bezuinigd nog steeds verder dus... zelf sparen. Maar de auto moest vervangen worden.

Liever had ik ook een dichte auto gezien.. maar het zit er even niet in. Maar tot nu toe is de pick-up prima bevallen. Wat de toekomst brengt wie weet. maar het blijft een centen kwestie...

Ik weet wel wat ik wil.