Vier brandweermannen gewond bij ernstig verkeersongeval - Amsterdam 20-06-2008

Auteur Topic: Vier brandweermannen gewond bij ernstig verkeersongeval - Amsterdam 20-06-2008  (gelezen 13834 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Misschien een beetje late reactie... maar ik zie dit nu net hier staan, dat voertuig is helemaal aan gort :|.... Kunnen de 4 gewonde brandweerlieden wel gewoon hun vak uit blijven oefenen?? (geen blijvend letsel??) :-\

Tsja, is dat relevant? Als jou iets overkomt op je werk, of tijdens welk vak dan ook, is dat dan de eerste vraag die bij je opkomt?  ::)


Gast48368

  • Gast
Dames en Heren,

Ik heb net enkele reakties verwijderd over een discussie wat voor schoenen een brandweerman aan heeft. Ten eerste is dat totaal niet relevant. En ten tweede is dit niet een zinvol iets om daar een discussie over aan te gaan.

Laten we nou eens even proberen om hier als hulpverlener te reageren.....in dit topic hebben nu al (teveel) mods waarschuwingen geplaatst.

Als hier niet op een normale manier on topic gereageerd kan worden, dan sluit ik gewoon de boel. We hebben er al genoeg over gezegd dacht ik zo........

Anneke

moderator


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl

Tsja, is dat relevant? Als jou iets overkomt op je werk, of tijdens welk vak dan ook, is dat dan de eerste vraag die bij je opkomt?  ::)

Nou het spijt me zeer hoor... Ik plaatste het bericht alleen omdat ik graag zou weten hoe het met ze ging  :| :-X
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Gast48368

  • Gast
Nou het spijt me zeer hoor... Ik plaatste het bericht alleen omdat ik graag zou weten hoe het met ze ging  :| :-X

Nou, dat komt al heel anders over dan de vraag of ze hun werk nog wel uit kunnen oefenen. Dat laatste is bij langena nog niet aan de orde, lijkt me.  ;)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172

Tsja, is dat relevant? Als jou iets overkomt op je werk, of tijdens welk vak dan ook, is dat dan de eerste vraag die bij je opkomt?  ::)

Volgens mij is dit wel degelijk relevant. Bij een fysiek beroep als de uitrukdienst van de brandweer kan blijvend lichamelijk letsel betekenen dat je je werk nooit meer kan uitoefenen. Als je een "gewone" kantoorbaan hebt ligt dit vaak heel anders. Daar kun je met allerlei aanpassingen vaak nog prima je werk doen. Bij beroepen zoals agent in de surveillancedienst, ambulancechauffeur of -verpleegkundige of brandweerman/-vrouw in de uitrukdienst is dit een stuk lastiger.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Volgens mij is dit wel degelijk relevant. Bij een fysiek beroep als de uitrukdienst van de brandweer kan blijvend lichamelijk letsel betekenen dat je je werk nooit meer kan uitoefenen. Als je een "gewone" kantoorbaan hebt ligt dit vaak heel anders. Daar kun je met allerlei aanpassingen vaak nog prima je werk doen. Bij beroepen zoals agent in de surveillancedienst, ambulancechauffeur of -verpleegkundige of brandweerman/-vrouw in de uitrukdienst is dit een stuk lastiger.

Inderdaad... en als het je werk is en je het met veel plezier doet, is ook 1 van je eerste gedachten (als slachtoffer) als je het beroep nog wel kunt uitoefenen.

Dus zo gek is de vraag van "brandweerharderwijk" niet  ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Inderdaad.
En laten we daarom eerst afwachten of ze er uberhaupt letsel aan overhouden! Dat is helemaal niet gezegd. Als er 2 man dezelfde dag naar huis mogen en de andere 2 nog een nacht in een ziekenhuiis blijven is er geen sprake van geamputeerde benen, zwaar hersenlestel, oog kwijt e.d. waarvan we zeker weten dat dit niet met een repressieve taak te verenigen valt. Het lijkt nogal mee te vallen, gelukkig maar en een goede  eerste hulpbehandeling, evt. operatie,  met daarna adequate fysiotherapie (indien nodig) heeft al heel wat verkreukelde mensen weer volledig aan de bak gekregen. Voeg daarbij dat de brandweermens over het algemeen een goede gezondheid en idem conditie heeft, en ziedaar enkele heel belangrijke aspecten om volledig te herstellen. Iets wat ik hen allen van harte toewens.  O0  En mocht dat een maandje langer duren, het zij zo.
JAB.


Gast48368

  • Gast
Volgens mij is dit wel degelijk relevant. Bij een fysiek beroep als de uitrukdienst van de brandweer kan blijvend lichamelijk letsel betekenen dat je je werk nooit meer kan uitoefenen. Als je een "gewone" kantoorbaan hebt ligt dit vaak heel anders. Daar kun je met allerlei aanpassingen vaak nog prima je werk doen. Bij beroepen zoals agent in de surveillancedienst, ambulancechauffeur of -verpleegkundige of brandweerman/-vrouw in de uitrukdienst is dit een stuk lastiger.

Dat is internet, het is maar net hoe je het leest.  ;)

Ik bedoel er mee te zeggen, dat er niemand is die op dat soort uitspraken zit te wachten als slachtoffer. Op dit moment dus .

Als ik een dergelijk ongeval mee zou maken, en er komt iemand naar me toe die zou vragen, amper 24 uur na zo'n ongeval,: Zou je je beroep wel weer uit kunnen oefenen, dan zou ik dat bijna als belediging opvatten, dit komt later wel weer eens, laten we eerst zo'n drama met een grote impact maar eens verwerken...... ;)

Zo bedoel ik het dus. Wat voor beroep je ook hebt: Op zo'n vraag zit je nu nog zeker niet te wachten.  :)


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Laten we deze discussie nou maar stoppen...  ??? Dat gezeur allemaal.... het gaat erom dat het: NIET BELEDIGEND IS BEDOELD... ik vroeg me het gewoon af! En als iemand dat anders opvat dan het is bedoeld spijt me dat? Zullen we dit forum/Topic nu weer gebruiken als waar het voor bedoeld is aub? :-\ :| ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Rob66

  • Gast
Op zoek naar foto's over het ongeluk kwam ik op dit forum terecht.
De bestuurder is mijn zwager, buurman, drummer van onze band en goede vriend en dacht dat jullie misschien wel benieuwd zijn hoe het met hem gaat.
Gelukkig kan ik melden dat het goed gaat. Hij heeft een flinke snee in zijn linkerbeen die nu twee keer zo dik is als zijn rechterbeen. De linkerkant van zijn gezicht is flink opgezet en heeft veel wondjes van het glas in gezicht en over zijn armen. En heeft veel blauwe plekken over zijn lichaam.
Na het zien van de foto's kan ik alleen maar concluderen dat hij geweldig veel geluk heeft gehad en ben blij dat hij er nog is.
Rob