Redsters in roze?

Auteur Topic: Redsters in roze?  (gelezen 10104 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Gepost op: 24 juni 2008, 09:08:37
Bloedmooie brandweervrouwen komen u redden in het roze
Hoogeveen - In ZuidWest-Drenthe moeten inwoners niet schrikken wanneer men de brandweer nodig heeft en twee bloedmooie meiden in het roze verschijnen.
Betsie Dekker en Marijke Manden van de brandweer Hoogeveen gaan één maand lang ‘uitrukken’ in het roze.
De dames die niet voor één gat te vangen zijn, hadden op de brandweerbeurs in Hardenberg, na flink aandringen bij kledingleverancier Willem van der Mark, het voor elkaar gekregen dat hij roze jassen zou leveren voor de 1-1-2 dag.
De leverancier belde al na drie dagen dat de jassen klaar waren en werden nog die dag verstuurd. Maar helaas liet een transporteur hen in de steek en kwamen de jassen te laat voor de bijzondere 1-1-2 dag.
Maandag 23 juni was het dan eindelijk zover dat de roze jassen op de kazerne werden afgeleverd. Nu zullen de dames de kleding een maand lang in ZuidWest-Drenthe dragen bij allerlei oefeningen en trainingen.
“Het zit heerlijk, goed op maat. En we kunnen hiermee laten zien dat er veel mogelijk is op het gebied van uitstraling van brandweerkleding. Daarnaast worden we nu eindelijk eens een keer niet voor mannen aangezien”, aldus de dames.

www.blikopnieuws.nl

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2008, 09:14:59
Bloedmooie brandweervrouwen komen u redden in het roze
“En we kunnen hiermee laten zien dat er veel mogelijk is op het gebied van uitstraling van brandweerkleding. Daarnaast worden we nu eindelijk eens een keer niet voor mannen aangezien”, aldus de dames.

Succes ermee....zucht......blijkbaar is er nog tijd genoeg over voor zulke dingen en valt het met de belasting van de vrijwilliger allemaal wel mee als je je bezig kan houden en druk kan maken om dergelijke dingen!

free3

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2008, 10:58:50
Succes ermee....zucht......blijkbaar is er nog tijd genoeg over voor zulke dingen en valt het met de belasting van de vrijwilliger allemaal wel mee als je je bezig kan houden en druk kan maken om dergelijke dingen!

nou ze mogen mj komen redden hoor!!!!  O0

btw dit zijn juist de acties dat het leuk houdt bij de brandweer en heeft niks te maken met de belasting van de vrijwilligers
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2008, 12:24:43
nou ze mogen mj komen redden hoor!!!!  O0

btw dit zijn juist de acties dat het leuk houdt bij de brandweer en heeft niks te maken met de belasting van de vrijwilligers

Het gaat mij meer om het feit dat men zich druk maakt over de kleur van de uitrukjas.......maar goed, de tijd van fluwelen handschoenen zal ook nog wel komen dan 8)

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2008, 22:30:34
Het gaat mij meer om het feit dat men zich druk maakt over de kleur van de uitrukjas.......maar goed, de tijd van fluwelen handschoenen zal ook nog wel komen dan 8)

Is gewoon een leuke ludiek actie om meer vrouwen te interesseren voor het brandweervak. Kun je doen met een dure advertentiecampagne, maar dit is ook een (leuke) manier.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2008, 22:47:42
Het maakt mij geen moer uit in wat voor jas die meiden of - voor wat het uitmaakt - die jongens mij uit een autowrak knippen of uit een brandend pand halen.
Als het voor die spuitgasten en gastes maar veilig en goed spul is. O0

En begin nou alsjeblieft niet over fluwelen handschoentjes, he...? :-X

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2008, 12:11:16
Het maakt mij geen moer uit in wat voor jas die meiden of - voor wat het uitmaakt - die jongens mij uit een autowrak knippen of uit een brandend pand halen.
Als het voor die spuitgasten en gastes maar veilig en goed spul is. O0

En begin nou alsjeblieft niet over fluwelen handschoentjes, he...? :-X

Lees het rapport van De Punt nog eens en ga dan afvragen of je je bezig wilt houden met wat voor kleur jas je moet dragen als vrouwelijke deelneemster van de club....;)

Gast48368

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2008, 12:25:05
Berichten over dit onderwerp hier maar ffies naar toe verplaatst.

Maar goed, ik vind, iedereen gelijk: vrouwen in het roze, dan de mannen ook maar.  O0  ;D

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2008, 12:40:49
Citaat
De beide brandweervrouwen poseerden dan ook vol enthousiasme voor de fotograaf in hun nieuwe outfit. Zij willen hiermee duidelijk maken dat ook vrouwen zeer welkom zijn bij de brandweer

Het dragen van roze uitrukjassen is niets meer dan een onderdeel van een wervingscampagne om meer vrouwen geinteresseerd te krijgen voor het brandweervak.  De jassen worden ook maar voor een periode van 1 maand gedragen. Van alle kanten wordt altijd gezegd dat er zo weinig vrouwen zijn te interesseren voor een functie bij de brandweer, nou op deze manier probeert men in zuid-Drenthe vrouwen te bereiken. Dit gaat dus niet om een paar "trutjes" die een roze jas mooier vinden.

Verder snap ik de link tussen het onderzoeksrapport van de dramatische brand in de Punt en dit onderwerp niet, misschien dat je Shave dat nog eens kan toelichten.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2008, 13:31:57
Dat snap ik dan weer wel, Shave vraagt zich af of er geen belangrijkere zaken binnen Brandweer Nederland spelen, dan de kleur van een overall.

Ik zeg: als het werkt, gewoon doen.