GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008  (gelezen 52470 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #70 Gepost op: 26 juni 2008, 18:10:14
Vrijwilligers Diemen, welke op IJsbrand staan. Ik denk dat A'dam mondjesmaat aan het aflossen is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #71 Gepost op: 26 juni 2008, 18:11:32
Bedoel je de A-wagen?

p2kflex
18:06:27 26-06-08-GROUP-BR 1 BINNENBRAND ONTMOETING (Inc.net: 1) (NB Brand: grip 3) Leen Bakker KLIMOPWEG 17 ASD [ 632 ]
0102200BRW Ouder-Amstel (Duivendrecht) (Blusploeg Spoed)
0102219BRW Ouder-Amstel (Duivendrecht) (Lichtkrant)

De A-wagen transporteert Ademlucht flessen van de ademluchtwerkplaats aan kazerne willem naar elk willekeurig adres.

Om op lokatie luchtflessen te vullen heb je speciale apparatuur nodig, welke meestal zit verwerkt in een haakarmbak. Amsterdam heeft volgens mij 1 haakarm bak, en deze staat op het BOC
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #72 Gepost op: 26 juni 2008, 18:12:20
Duidelijk, ik dacht dat de A-wagen een wagen was die flessen kon vullen i.p.v. alleen transporteren.

Weer wat geleerd!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 26 juni 2008, 18:13:50
Duidelijk, ik dacht dat de A-wagen een wagen was die flessen kon vullen i.p.v. alleen transporteren.

Weer wat geleerd!

Ik weet niet hoe dat met de nieuwe A-wagen is, de website van kazernewillem is uit de lucht. De oude kon in ieder geval alleen transporteren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #74 Gepost op: 26 juni 2008, 18:15:04
Is dit nou de reden dat de politie nogal eens de blauwe meetbuis word genoemd???




Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.Bij de brand zijn 21 mensen lichtgewond geraakt. Allen hadden last van ademhalingsmoeilijkheden.  

Onder hen zijn 19 politieagenten. Alle slachtoffers konden ter plekke worden behandeld. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer gezegd.


Bron: nu.nl
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #75 Gepost op: 26 juni 2008, 18:18:12
Is dit nou de reden dat de politie nogal eens de blauwe meetbuis word genoemd???

Ik denk ook dat je weinig keus hebt .... Als je een afzetting moet handhaven heb je grote kans dat je in de rook (moet) staan. Helaas zijn ze nog (steeds) niet zover dat ook de agenten iets van adembescherming krijgen  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #76 Gepost op: 26 juni 2008, 18:33:28
Ik denk ook dat je weinig keus hebt .... Als je een afzetting moet handhaven heb je grote kans dat je in de rook (moet) staan. Helaas zijn ze nog (steeds) niet zover dat ook de agenten iets van adembescherming krijgen  :-\
Ruimer afzetten? Één of twee snap ik nog hoor, maar 19?!!  ::)
343, never forget.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #77 Gepost op: 26 juni 2008, 18:36:46
Ik denk ook dat je weinig keus hebt .... Als je een afzetting moet handhaven heb je grote kans dat je in de rook (moet) staan. Helaas zijn ze nog (steeds) niet zover dat ook de agenten iets van adembescherming krijgen  :-\

Als je de afzetting daar neerzet dat agenten rook inademen en ademhalingsproblemen krijgen,staat de afzetting te dicht bij de brand.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #78 Gepost op: 26 juni 2008, 18:37:00
Ik denk ook dat je weinig keus hebt .... Als je een afzetting moet handhaven heb je grote kans dat je in de rook (moet) staan. Helaas zijn ze nog (steeds) niet zover dat ook de agenten iets van adembescherming krijgen  :-\

volgens mij gaat eigen veiligheid nog steeds boven alles dus eigen initatief tonen en ten zeerste aandringen bij je meerdere dat het ruimer afgezet moet worden anders taai je af.
als het daarop aankomt sta je volledig in je recht hoor

en inderdaad hier komt het begrip blauwe meetbuisjes vandaan(bij een ongeval heet het blauwe infuspaal) :D ;D ;)
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #79 Gepost op: 26 juni 2008, 18:37:42
Misschien kunnen we dan dit kadaver even uit de sloot halen....

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15989.0.html