fotograferen brand, ongeval etc

Auteur Topic: fotograferen brand, ongeval etc  (gelezen 28441 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Kimmerly

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 5 juni 2005, 12:47:23
Beste mensen,

een voorbeeld:

indien een persoon foto's maakt waarop eventueel de mogelijkheid bestaat dat de brandstichter daarop staat kan in een opsporingsonderzoek door de ovj besloten worden tot inbeslagname van de film.

De camera heeft daar niet iets mee te maken mits het een digitale filmcamera is.

Het fotograveren van politieambtenaren is een moeilijk begrip. Houd er rekening mee dat deze mensen ook recht hebben op privacy. Veelal worden foto's genomen met verkeerde doelstellingen (denk aan vergeldigsacties van hooligans). Het nemen van foto's is niet strafbaar gesteld echter het publiceren wel.

groetjes Kim

firemanr

• Gast
Reactie #101 Gepost op: 5 juni 2005, 12:58:45
Beste mensen,

een voorbeeld:

indien een persoon foto's maakt waarop eventueel de mogelijkheid bestaat dat de brandstichter daarop staat kan in een opsporingsonderzoek door de ovj besloten worden tot inbeslagname van de film.

De camera heeft daar niet iets mee te maken mits het een digitale filmcamera is.

Het fotograveren van politieambtenaren is een moeilijk begrip. Houd er rekening mee dat deze mensen ook recht hebben op privacy. Veelal worden foto's genomen met verkeerde doelstellingen (denk aan vergeldigsacties van hooligans). Het nemen van foto's is niet strafbaar gesteld echter het publiceren wel.

groetjes Kim   

Zie ook de vorige berichten Kim... ;)

FiremanR
Global Moderator
Erelid

Geslacht:

Webmaster officiële site Brandweer Terneuzen

Re:fotograveren brand, ongeval etc
« Antwoord #39 Gepost op: 10 Mei 2005, 12:32:16 »      

--------------------------------------------------------------------------------

Quote from: Peter 71 op 24 Juni 2004, 13:48:44
ik denk dat het ook zeker bruikbaar is als cursusmateriaal,beter voorbeeld kun je niet krijgen.
Dus naast dat het foto,s maken nieuwswaarde heeft,kan het zeker ook als leerstof worden gebruikt

Zo hebben we in Terneuzen nu een afspraak met ambu, politie en uiteraard Cdt brw, dat ondergetekende foto's mag maken, samen met Patrick (die van brandweerzeeuwsvlaanderen.nl ja ) van ongevallen, branden etc.
Niet van achter de lijn, maar zo dicht mogelijk, zonder de hulpverleners in de weg te lopen.
Deze foto's worden gebruikt voor de website, het BOT-team en eventuele presentaties of leermomenten.

Verder zijn we op de plaats van het incident herkenbaar aan een brandweerjas en evt. gaspakkenhelmpje, en een perskaart.

Ik denk dat dit mogelijk is als je commandant achter het gehele gebeuren staat en met een goede samenwerking tussen de verschillende diensten.  

Meld dit bericht aan de moderator    81.70.115.165  

--------------------------------------------------------------------------------

Greetz,
Ronald

Neem een kijkje op de officiële website van Brandweer Terneuzen:
http://www.terneuzen.nl/veiligheid/brandweer

gratis filmpjes op ut net?
http://www.putfile.com

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #102 Gepost op: 5 juni 2005, 16:13:38
Dat is nou het het punt, Erik. Wij zijn WEL herkenbraar als fotograaf om twijfel weg te nemen bij de hulpdiensten die aanwezig zijn....Als ik daar sta in hetzelfde kloffie als de manschappen, zien ze het verschil weer niet.... ;)

En die verwarring heb ik in die afgelopen 10 jaar cq bij die honderden inzetten waar ik bij ben geweest nooit meegemaakt :-)
Aan de andere kant zijn we immers ook druk bezig om de wirwar aan jassen, hesjes en strepen op helmen te vereenvoudigen.
Bij de brandweer wordt soms ook wel eens te ver doorgedacht :-)

Gr
Erik

firemanr

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 5 juni 2005, 17:40:49
Gewoon simpel de strepen van de helmen af en een rood hesje op de bevelvoerdersstoel, die degene aantrekt als hij op die plaats gaat zitten. Verder de bouwhelmen afschaffen, want dat kan anno 2005 ook niet meer door de beugel, buitenom het feit dat dit er erg armoedig uitzie. En verder waar nodig hesjes met opschrift voor AGS e.d. (dus ook fotografen!) zodat het voor de omstanders en hulpverleners (eigenlijk daarvoor...) duidelijk wie er rond loopt te bonjouren. ;)

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #104 Gepost op: 5 juni 2005, 19:31:29
Gewoon simpel de strepen van de helmen af en een rood hesje op de bevelvoerdersstoel, die degene aantrekt als hij op die plaats gaat zitten. Verder de bouwhelmen afschaffen, want dat kan anno 2005 ook niet meer door de beugel, buitenom het feit dat dit er erg armoedig uitzie. En verder waar nodig hesjes met opschrift voor AGS e.d. (dus ook fotografen!) zodat het voor de omstanders en hulpverleners (eigenlijk daarvoor...) duidelijk wie er rond loopt te bonjouren. ;)

En ik blijf lekker in mijn jas rondlopen ZONDER 'fotograaf' erop  :P
Werkt al 10 jaar prima, dus waarom veranderen :-)

Gr
Erik

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #105 Gepost op: 5 juni 2005, 20:35:21
ik heb altijd mijn jas van school aan (met me naam er op). Hier in de buurt weten ze toch wie ik ben. Ik heb voor de zekerheid wel altijd een rood hesje met reflecterende strepen bij me voor als er s'avonds wat gebeurt of iets op de openbare weg.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #106 Gepost op: 6 juni 2005, 10:01:06
dat vraagt om fotos ricardo ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 17 juni 2005, 19:53:57
Mag je met het onderstaande hesje lopen bij een incident, ookal ben je niet van de politie? :-\
Mij lijkt me niet.

[verwijderd door de admin]
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Kimmerly

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 17 juni 2005, 20:42:24
Het is eerder de vraag: Hoe ben je eraan gekomen?????

7194

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 17 juni 2005, 20:44:01
Het is eerder de vraag: Hoe ben je eraan gekomen?????
Staat er bij dat hij er één heeft?  ;)