fotograferen brand, ongeval etc

Auteur Topic: fotograferen brand, ongeval etc  (gelezen 28442 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 17 juni 2005, 21:33:57
Nou al jullie het echt willen weten, ik heb het hesje zelf gemaakt. 8)
Maar als ik het dus goed begrijp mag je die dus niet dragen in het openbaar.
Of wel??, ik heb wel eens gehoord dat als je kleding met daarop politie aan hebt, als mensen je dan aanspreken, dat je dan moet zeggen dat je niet van de politie bent. Als je dat doet is er niets aan de hand.

En even terzijde, ik was niet van plan om het hesje in welke vorm dan ook in het openbaar te dragen. Het is voor mijn verzameling.  :P

En voor de gene die willen weten hoe ik het gemaakt heb hier het recept:

Men neemt een blanco hesje van de xenos ® of andere winkel. Men zorgt voor een digitale afbeelding in spiegelbeeld van de te drukke tekst. Men print de afbeelding op speciaal strijkpapier om kleding te bedrukken. Men snijdt de tekst zorgvuldig uit. Men legt het te bestrijken kledingstuk vlak neer en strijkt dit glad. ( let op de temperatuur van de strijkbout zodat kleding met kunststoffen niet smelt!) vervolgens plaats met de uit gesneden tekst op de gewenste plaats, en strijkt met een verhitte strijkbout dit gedurende 3-5 min. ( let op de temperatuur van de strijkbout zodat kleding met kunststoffen niet smelt!) nadat het geheel is afgekoeld het papier van de kleding voorzichtig verwijderen. En tadaaa klaar is kees!
 ;D
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #121 Gepost op: 17 juni 2005, 21:36:31
zo heb ik ook een shit gemaakt 8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Atego

• Forum gebruiker
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #122 Gepost op: 17 juni 2005, 21:47:45
op www.brandweerwinkel.nl kan je het kant en klaar kopen
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl

7194

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 17 juni 2005, 21:50:09
zo heb ik ook een shit gemaakt 8)
Die maak ik bijna dagelijks. Heb ik niet zoveel voor nodig.  ::) ;D

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 17 juni 2005, 21:50:48
ja dat weet ik, maar niet dan de POLITIE FOTOGRAAF uitvoering.

maar ik heb nog steeds geen helder antwoord op mijn vraag of het toegestaan is om een dregelijk hesje met POLITIE FOTOGRAAF in het openbaar te dragen.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 17 juni 2005, 21:52:55
Wat ik bedoel aan te geven is dat het duidelijk is dat je het niet mag gebruiken.  
ja dat weet ik, maar niet dan de POLITIE FOTOGRAAF uitvoering.

maar ik heb nog steeds geen helder antwoord op mijn vraag.

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 17 juni 2005, 21:53:50
soms zie je door de bomen het bos niet meer  ;) :laugh:

maar waarom mogen "burger"dan wel een hesje met daarop BRANDWEER-FOTOGRAAF dragen in het openbaar? of mag dat ook niet?

Kimmerly

• Gast
Reactie #127 Gepost op: 17 juni 2005, 22:08:34
Oke ik ben het gaan vragen aan een doorgewinterde brigandier. Er is 1 artikel waarin staat dat je jezelf niet mag uitgeven als zijnde een ambtenaar van politie. Er zijn verschillende uitspraken gedaan door de rechters daarin wat daarmee bedoeld word:

Als we naar kleding dragen gaat het erom dat een burger aan  de kleding van de ambtenaar moet kunnen zien dat deze dat ook echt is. Indien een persoon kleding draagt die in eerste oogoplsag overeenkomt met het uniform van de politie dan kan die aangehouden worden. Echter vertelde de brigandier mij wel dat dit alleen geld voor het standaard uniform.

Over de overige kledingstukken zoals een hesje zegt hij dat een persoon die het draagt een bepaalde bedoeling daarmee heeft.
1 hij kan toestemming hebben (zoals onze persfotograaf)
2 hij kan zich opzettelijk willen voordoen als een ambtenaar van politie. In dat geval moet een rechter er zich over buigen in hoeverre het de persoon in kwestie is gelukt om mensen op het verkeerde been te zetten. Hierbij kan dan snel gedacht worden aan opzet en oplichtingszaken.

Vooral in het laatste is het belangrijk dat een rechtmatige ambtenaar zijn onderzoek zo grondig mogelijk doet om opzet te bewijzen of te ontkrachtten.

Ik had het dus fout. Het is niet strafbaar gesteld in duidelijke zin van een wettekst echter zal jurispedentie moeten uitwijzen hoe de rechters erover denken.

Hij iwst mij echter niet te vertellen hoe het zat met regelgeving voor Brandweer en ambu personeel misschien weet iemand anders dat.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #128 Gepost op: 17 juni 2005, 22:17:13
Die maak ik bijna dagelijks. Heb ik niet zoveel voor nodig.  ::) ;D
:-X SHIRT ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

firemanr

• Gast
Reactie #129 Gepost op: 17 juni 2005, 23:35:39
Oke ik ben het gaan vragen aan een doorgewinterde brigandier. Er is 1 artikel waarin staat dat je jezelf niet mag uitgeven als zijnde een ambtenaar van politie. Er zijn verschillende uitspraken gedaan door de rechters daarin wat daarmee bedoeld word:

Als we naar kleding dragen gaat het erom dat een burger aan  de kleding van de ambtenaar moet kunnen zien dat deze dat ook echt is. Indien een persoon kleding draagt die in eerste oogoplsag overeenkomt met het uniform van de politie dan kan die aangehouden worden. Echter vertelde de brigandier mij wel dat dit alleen geld voor het standaard uniform.

Over de overige kledingstukken zoals een hesje zegt hij dat een persoon die het draagt een bepaalde bedoeling daarmee heeft.
1 hij kan toestemming hebben (zoals onze persfotograaf)
2 hij kan zich opzettelijk willen voordoen als een ambtenaar van politie. In dat geval moet een rechter er zich over buigen in hoeverre het de persoon in kwestie is gelukt om mensen op het verkeerde been te zetten. Hierbij kan dan snel gedacht worden aan opzet en oplichtingszaken.

Vooral in het laatste is het belangrijk dat een rechtmatige ambtenaar zijn onderzoek zo grondig mogelijk doet om opzet te bewijzen of te ontkrachtten.

Ik had het dus fout. Het is niet strafbaar gesteld in duidelijke zin van een wettekst echter zal jurispedentie moeten uitwijzen hoe de rechters erover denken.

Hij iwst mij echter niet te vertellen hoe het zat met regelgeving voor Brandweer en ambu personeel misschien weet iemand anders dat.

Ook ik heb zo'n jas met binnenvoering alszijnde brandweerfotograaf. Dit staat ook met lichtgevende letters op de voor- en achterkant, als ook op de zomer( binnen) voering. Ook ben ik in bezit van een pasje met pasfoto, afgegeven door de gemeente waar ik me mee kan identificeren als dit nodig is. Ook dit is om een officiele website, via gemeente Terneuzen, mee te onderhouden. No problem. ;)