Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 150420 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #140 Gepost op: 13 september 2014, 13:59:43
Citaat van: André Welten link=msg=1295251 date=1410607978
Knooppunt Hooipolder bij Raamsdonksveer (kruising A59 met de A27).

Ik roep maar wat omdat het de laatste jaren wat veranderd is daar, maar A28 kruising A7......
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #141 Gepost op: 13 september 2014, 17:33:12
Volgens mij zijn dat geen autosnelwegen meer omdat vlak voor de verkeerslichten borden "einde autosnelweg" staat.
Het zou ook niet kunnen, een gelijkvloerse kruising op een autosnelweg. De definitie en het bord geven aan dat het een weg is met ongelijkvloerse kruisingen.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #142 Gepost op: 13 september 2014, 17:41:07
Citaat van: Bert65 link=msg=1295285 date=1410622392
Volgens mij zijn dat geen autosnelwegen meer omdat vlak voor de verkeerslichten borden "einde autosnelweg" staat.
Het zou ook niet kunnen, een gelijkvloerse kruising op een autosnelweg. De definitie en het bord geven aan dat het een weg is met ongelijkvloerse kruisingen.

Diverse autosnelwegen hebben verkeerslichten, waaronder de A10, A9, A15 en nog meer. Verkeerslichten maken namelijk een standaard onderdeel uit van de signalering rondom tunnels. Dat ze meestal uit staan, ja, maar het zijn verkeerslichten.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #143 Gepost op: 13 september 2014, 19:42:25
Dat klopt, sterker nog, er zijn er meer: bij de beweegbare bruggen.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #144 Gepost op: 13 september 2014, 22:26:18
Autosnelwegen: verkeerslichten ja, gelijkvloerse kruisingen nee (in principe), maar inderdaad wordt dan gemakshalve even de autosnelweg opgeheven. Of rotondes op autosnelwegen (is dat niet bij Joure nog steeds zo?) - ook een stukje autoweg in de autosnelweg inlassen. Vroeger bij Arnhem ook (tot de rechtdorgaande baan van de A12 over de rotonde gevoerd werd middels viaduct).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #145 Gepost op: 14 september 2014, 02:22:58
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1295225 date=1410582978

verkeerslicht midden op een rijksweg???

Denk je dat de RWS auto's nooit van de snelweg afkomen? Ooit zal ook de WIS afgelost moeten worden of naar huis willen gaan. Sommige Weginspecteurs draaien piket vanaf huis en moeten dan eerst naar de snelweg toerijden. Het steunpunt heeft soms ook nog 1 of 2 verkeerslichten voor de snelweg.  Op de snelweg zelf zijn inderdaad bijna nooit verkeerslichten.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #146 Gepost op: 14 september 2014, 09:41:48
Geen enkele snelweg heeft een VRI tbv het regelen van kruisend verkeer, kan ook niet zoek de uitleg van autosnelweg maar eens op in de wetgeving.
Zonder kruisend verkeer heb je ook geen VRI nodig om het verkeer te regelen.
Overal waar een VRI, rotonde of welke vorm van kruisend verkeer is wordt de snelweg onderbroken vaak +/- 500m voor het kruisende verkeer.

En toch zijn er genoeg verkeerslichten alleen worden deze niet zo genoemd, kijk maar naar de doseerlichten, tunnelbewaking en brugbewaking.

Maar zoals Luke al aangeeft:
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1295344 date=1410654178
Denk je dat de RWS auto's nooit van de snelweg afkomen? Ooit zal ook de WIS afgelost moeten worden of naar huis willen gaan. Sommige Weginspecteurs draaien piket vanaf huis en moeten dan eerst naar de snelweg toerijden. Het steunpunt heeft soms ook nog 1 of 2 verkeerslichten voor de snelweg.  Op de snelweg zelf zijn inderdaad bijna nooit verkeerslichten.

Hier in Lelystad voor het steunpunt zit een niet al te misselijke kruising met VRI, als je spoed hebt en pech hebt dat je moet wachten sta je daar soms een tien minuten.
Nog erger is het steunpunt Joure, zonder blauwe lampen in de spits kan het wel een half uur duren voor je de snelweg hebt bereikt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #147 Gepost op: 16 september 2014, 21:20:46
Citaat van: enrico1972 link=msg=1295227 date=1410584174
Vroeger als ik het goed zeg de A2 bij Eindhoven ook.
Nog steeds op knooppunt Leenderheide, maar nu heet dit alleen dan de N2.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #148 Gepost op: 17 september 2014, 22:03:07
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen op dit gebied. Het zal een nog grotere lasten verlichting worden voor de politie. Nu bij een pechgeval op een gevaarlijke locatie wordt er politie meegestuurd, omdat de politie vaak als eerste ter plaatse is en dus met SPOED maatregelen kan nemen in afwachting van het ter plaatse komen van RWS.

Door het wegbezuinigen/verplaatsen van personeel en samenvoegingen van teams mis je dus al gauw een belangrijk noodhulpvoertuig voor een pechgeval. Dit is op te lossen door RWS het geheel zelf op te laten lossen doordat zij met spoed ter plaatse kunnen komen.

Wat zijn eigenlijk nadelen van RWS met blauw? Aan de professionaliteit van de weginspecteurs kan het in ieder geval niet liggen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #149 Gepost op: 18 september 2014, 02:25:25
Als de politie sneller ter plaatse is dan een WIS, zal dat met OGS, denk ik, niet al te veel uitmaken.