Misschien moeten we dan maar is dat aan gaan pakken dat het verboden word om oranje/geel te voeren.
Postbus 51 spotje * 2 bon voor het aanwezig hebben en het voeren
Dan kun je mensen voor de blauwe tak erbij gaan aannemen. Zet er maar eens twee bij de gemeentewerfroutes neer. Die onderweg zijn naar plaats van werken bijv.
Maar, aanwezig hebben is eigenlijk nog niet eens erg. Er zijn genoeg situatie's waarbij het wel beter is voor veel mensen om Amber aan te hebben, maar het verkeerd gebruik is gewoon bijna geen controle over. En wat betreft postbus 51... die helpt alleen bij daadwerkelijke controle.
Tevens ook regelen dat oranje voeren ook bepaalde vrijstellingen hebben zoals door rood, vluchtstrook, op fietspaden rijden/ op stoepen parkeren enz.
Veel bedrijven hebben gewoon vrijstellingen voor veel dingen behalve roodlicht, wel voor rood kruis. Met de ontheffingen die ik heb mag ik bijna alles met de bots, in sommige gevallen bij begeleiding van "rijdende afzettingen" mag je ook door rood. Immers het gevaar wijkt niet als het voertuig dat ik opvolg al door rood is. Maar meestal proberen we dat wel te voorkomen.
En dan alle niet broodnodige HV(buiten Ambulance/Brandweer & Politie) blauw ontnemen.
Ik ben wel voor om Donor transporten/Sanquin/ProRail ook blauw en 2 toon te geven.
Maar DCMR/Omgevingdienst ZHZ/Port of Rotterdam/Tata en RWS. Die mogen gewoon terug naar geel.
Daar maak je een foutje, dat foutje hebben we al gemaakt door OGS 2009 in te voeren. Simpel denken dat de door jou genoemde hulpdiensten alles kunnen uitvoeren en daardoor de specialistische kennis uit te sluiten. Ik heb al eens eerder gezegd " ik heb liever de gaswacht sneller ter plaatse op sommige plekken dan de politie ".
Maar ook TATA die haar terrein beter kent dan andere HV diensten kan van grote impact zijn, die weten alle afsluitingen en routes op het TATA terrein maar ook alle gevaarlijke stoffen te liggen. En als die vanaf de Hoofdpoort bijv. naar de westpoort over het eigen terrein moeten komen voor de eerste inzet dan doen ze daar ook met OGS meer dan een half uur over. Terwijl dit over de weg heen nog geen 5 minuten duurt. Maar, ik ben er wel voor om al die kleine voertuigen die alleen komen om leiding te geven OGS af te nemen. Als een incident alleen met een Officier kan worden afgehandeld dan moet je die meenemen in je eerste inzet en niet achteraan sturen. Naar mijn mening is er genoeg ervaring bij de mensen die de eerste inzet doen, of dat nou 10 minuten duurt of 30 minuten daarvoor met OGS ter plaatse komen levert naar mijn mening meer gevaren voor het overige verkeer op dan winst bij de inzet.
FF een sarcastische opmerking.
Misschien ook maar NS BOA's/Calamiteiten ook blauw en 2 toon geven.
Jij ziet het sarcastisch, ik zie het meer als realiteit voor de toekomst. Maar, niet allemaal. Er zijn BOA's die voor de openbare veiligheid worden ingezet, en als politie in sommige gevallen alleen maar ter plaatse komen met OGS voor hand en spandiensten bij een ongeval kunnen deze mensen dat ook.