Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 149368 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #410 Gepost op: 30 juli 2016, 03:00:29
Citaat van: Berger link=msg=1439544 date=1469827801
Energiezuinig heeft er niks mee te maken, led balken, althans de goeie, zijn gewoon veel beter zichtbaar, vooral overdag in de zon waar je een gewone balk al niet meer ziet.
Hoe deed men dat "vroeger" dan? De spiegeltjes en halogeenlampjes vielen toch ook goed op?

OGS

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #411 Gepost op: 30 juli 2016, 03:14:39
Citaat van: Bert65 link=msg=1439554 date=1469840429
Hoe deed men dat "vroeger" dan? De spiegeltjes en halogeenlampjes vielen toch ook goed op?

Voor die tijd was dat voldoende, en het beste wat toen kon worden geleverd.

Nu hebben we led, en dat is vele malen beter dan wat jij noemt, waarom denk je dat de meeste nieuwe auto's de optie hebben voor LED koplampen? Omdat ze minder goed zijn dan LED?

http://www.autovandaag.nl/autonieuws/9747/de-ontwikkeling-van-de-koplamp-via-xenon-en-led-naar-laser/

Berger

• Forum gebruiker
Reactie #412 Gepost op: 31 juli 2016, 16:05:28
Halogeen flitsers zijn ook best goed, spiegeltjes en 50 watt bolletjes zijn vooral in de volle zon onzichtbaar.
Op dit ogenblik is led echt het beste wat je kan krijgen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #413 Gepost op: 1 augustus 2016, 10:58:15
Wanneer wordt de proef geëvalueerd en beslist of ook de rest van NL mee gaat doen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #414 Gepost op: 1 augustus 2016, 14:10:33
Citaat van: silque link=msg=1439926 date=1470041895
Wanneer wordt de proef geëvalueerd en beslist of ook de rest van NL mee gaat doen?

Volgens mij staat t al vast dat de rest van NL het ook gaat krijgen. Tijdlijn weet ik niet.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Sjaak-010

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #415 Gepost op: 1 augustus 2016, 18:33:39
Citaat van: 0501 link=msg=1439958 date=1470053433
Volgens mij staat t al vast dat de rest van NL het ook gaat krijgen. Tijdlijn weet ik niet.
Prima ten behoeve van zichtbaarheid en veiligheid, maar wel vreemd dt er bepaalde diensten zoals ProRail, RwS hierin wettelijk worden voorzien, des te meer vragen roept het op waarom de Douane en de FIOD het nog steeds met Oranje moeten doen. Beschamend, zeer belangrijke taak, internationaal zijn alle soortgelijke diensten uitgerust met blauw (Duitsland, Belgie, Frankrijk etc.) en hier moeten ze een dwaze oostblokker aan de kant zetten met een oranje pitje ……. hoop voor die gasten dat men hier ook eens wakker wordt en de schouders eronder plaats om voor hen het ook 'in orde te brengen' wat betreft deze voorziening. Ze zullen intensiever gebruiken dan RwS en Prorail.

Back on topic maar weer!

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #416 Gepost op: 1 augustus 2016, 19:07:59
Citaat van: Artikel 2 Regeling OGS
Er is slechts sprake van een dringende taak als bedoeld in artikel 29, eerste lid, van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, en in artikel 1, eerste lid, in geval van:

a. een voor de mens levensbedreigende situatie die directe hulp van de betrokken hulpverleningsdiensten vergt;
b. het voorkomen van een voor de mens levensbedreigende situatie of een situatie waarin ernstige schade aan gebouwen of goederen ontstaat;
c. een ernstige verstoring van de openbare orde of de rechtsorde, waarvoor een directe en snelle inzet noodzakelijk is.

Ik denk dat de douane noch de FIOD hier ooit aan zal voldoen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #417 Gepost op: 1 augustus 2016, 19:17:58
Ik denk dat ze beiden aan lid C voldoen, in meerdere opzichten.
Alleen al als het gaat om bijv. cocaïne handel in zeehavens.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #418 Gepost op: 1 augustus 2016, 19:25:32
Citaat van: silque link=msg=1440006 date=1470071878
Ik denk dat ze beiden aan lid C voldoen, in meerdere opzichten.
Alleen al als het gaat om bijv. cocaïne handel in zeehavens.
Ik heb niet heel veel kennis van hoe dat gaat, maar wat zou in zo'n situatie de meerwaarde van ogs zijn? Ik dacht dat dat soort acties vaak gepland zijn mbv eerder verkregen inlichtingen, en dat bij ad-hoc situaties de politie als eerste ter plaatse gaat en het of bevriest.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #419 Gepost op: 1 augustus 2016, 21:38:20
Citaat van: Sjaak-010 link=msg=1439989 date=1470069219
(...) en hier moeten ze een dwaze oostblokker aan de kant zetten met een oranje pitje (....)
Die zin is helaas al enkele jaren achterhaald

Citaat van: Dion link=msg=1440008 date=1470072332
Ik heb niet heel veel kennis van hoe dat gaat, maar wat zou in zo'n situatie de meerwaarde van ogs zijn? Ik dacht dat dat soort acties vaak gepland zijn mbv eerder verkregen inlichtingen, en dat bij ad-hoc situaties de politie als eerste ter plaatse gaat en het of bevriest.
Negatief. Je hebt inderdaad de controles die gepland zijn. Maar er gebeurt nog regelmatig dat bedrijven zaken aantreffen waar ze met spoed de douane bij nodig hebben (en dit gaat dan niet om een stempeltje als je me snapt). En dan is het dus heel gewoon dat je nog een uur of meer mag wachten want verkeersregels etc
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v