Ja, da's een goeie... Clear lenzen monteren (die geven immers niet de indruk van een blauw zwaai- of knipperlicht)
Of je gebruikt clear lenzen icm blauwe of dual color leds
Tot er iemand van de blauwe kant op zijn strepen gaat staan (niet de strepen van zijn kleding
) en de chauffeur vraagt de lampjes in werking te stellen (al is dat wat gezocht) dan heeft men toch een probleempje.
Een paar van de vervoerders gevraagd hebbende hadden deze een ontheffing onder de noemer art1 2d met als bijzondere bepaling dat er sprake is van voltallig enzo opgeleid ambulance personeel.
Maar 1 vertelde dat de veilligheidsregio voor sommige evenementen ( waar de aanrijdtijden niet kunnen worden gehaald en de veiligheid in gevaar kan komen ) de ambulance tijdelijk kan opnemen in haar voertuigen waardoor er een automatische ontheffing ontstaat.
Ik ben geneigd dit een vreemd verhaal te vinden (uitgaande van de regeling OGS) want daarin staan alle gebruikers vermeld,hetzij als "in dienst bij" hetzij bij (firma)naam. Onder artikel1 2e begint de opsomming van bevoegde diensten en daar staan geen EHBO bedrijven tussen.
Ook het tijdelijk opnemen in het voertuigen bestand is vaag immers, zouden ze dan ook van tijdelijke roepnummers moeten worden voorzien en een contract hebben met de VR en bij dat laatste lijkt mij een manco te zitten.
Maar, dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk zou zijn immers weet ik zelf: "waar een wil is, is een weg"