Snelheidscontroles

Auteur Topic: Snelheidscontroles  (gelezen 31625 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #110 Gepost op: 30 maart 2006, 15:46:54
Ik kwam dit tegen .. Wie weet hier iets van..
Citaat
Snelheids systeem Hector



Hector… heet het allernieuwste snelheidscontrolesysteem die, éénvoudig te te plaatsen is op de achterzijde van de bekende hectometerbordjes.

Hector heeft zijn naam schijnbaar te danken aan de combinatie van het groene bordje en het gevreesde bewakingssysteem langs het ijzeren gordijn, ten tijde van de koude oorlog. Wrang genoeg om dit weer in een vrije wereld terug te zien ten behoeve van snelheidscontroles en meer want.. “Hector” is niet zomaar een systeem.

De werking is te vergelijken met de tijdnoteringen die bij sporters worden gebruikt bv. op de ijsbaan, de gemeten snelheid is tot op 5/ooo sec. te meten wat een te verwaarlozen afwijking geeft van 0,0066 km/uur. De gebruikelijke afwijkingsberekening is hiermee tot nul terug gebracht. Het systeem is ook niet meer op tijd traceerbaar want hij meet haaks op de weg, uw detectie apparatuur

zal hier pas 5 meter voor het bordje op reageren. Het bijzondere van Hector is, dat het onderling en landelijk kan communiceren met het netwerk van computers van de KLPD en zal na de proefperiode van Maart 2006 direct overgaan tot een landelijke dekking met in totaal 1406 Hector’s. Het systeem is zéér goedkoop , gemakkelijk te plaatsen en geeft een besparing alléén al van 190 controleambtenaren, bovendien behoeft het toezicht geen speciaal personeel meer. Verwerking van de gegevens wordt automatisch verzonden naar CJIB te Leeuwarden.

Het maakt deel uit van het regeringsbeleid, deze controles te laten uitvoeren door lager personeel, om daarmee de KLPD meer tijd en ruimte te geven voor intensievere mobiele controles op de wegen. Totaal kunnen er door de besparingen ruim 900.000 manuren extra ingezet worden op de weg zelf. Met deze extra mankracht en het nieuwe landelijke totaal-systeem zal dit ruimschoots gaan voldoen aan het
beoogde doel van Justititie en Verkeer en Waterstaat het aantal boetes voor 2006 op 15 miljoen te brengen ( een verhoging van 4 miljoen t.o.v. 2005)   
 
Op dit moment is het systeem in een controlefase op alle wegen met de befaamde groene ( hector) bordjes en in combinatie met de grote borden; “snelheidscontrole”. Pas dus op voor deze hond met ingang van de volgende maand want hij bijt al bij 3  km. te hard en ligt gemiddeld om de 22  kilometer op de loer.   


Gast

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 30 maart 2006, 15:56:12
Ik kwam dit tegen .. Wie weet hier iets van..
Na de proefperiode van maart.

Na maart komt april... 1 april als eerste na de maand maart....

misschien....???


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #112 Gepost op: 30 maart 2006, 17:45:52
Hier op de A2 bij Vianen stellen ze daadwerkelijk hun camera altijd op achter een hectometerbordje, en het voertuig staat net om de hoek van het geluidsscherm.. heel slim van ze  ;) Maar dat doen ze met de gewoonlijke apparatuur, dat terzijde.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #113 Gepost op: 7 juli 2009, 14:03:03
Verkeerscontroles op Google Maps

EINDHOVEN -  De politie in de regio Brabant Zuidoost heeft een primeur. Het korps gaat de plekken waar verkeerscontroles worden gehouden aankonidgen op Google Maps.

Politiediensten melden hun verkeerscontroles nu nog bij Bureau Verkeershandhavond van het Openbaar Ministerie (BVOM). Dat bureau maakt altijd lijstjes die vervolgens op internet worden gepubliceerd. BVOM wil hier voortaan Google Maps voor gaan gebruiken.

De politie laat op de dienst van Google met behulp van rode markeringen of kleine camera's zien waar de controles precies zullen plaatsvinden. Daarnaast staat er een toelichting bij met betrekking tot de aard van de controle, meldt Omroep Brabant.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4345937/__Verkeerscontroles_op_Google_Maps__.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #114 Gepost op: 18 november 2009, 11:13:01
Lisse - Geef aan waar ú wilt dat de politie controleert

http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/091118lissecontrolerenopverzoek.asp

Lisse, 18-11-2009 • U woont in Lisse en u constateert dat er regelmatig te hard wordt gereden in uw buurt en u wilt daar iets aan doen?

Uit de meest recente Veiligheidsmonitor blijkt dat inwoners het idee hebben dat er geregeld snelheidsovertredingen plaatsvinden in Lisse. De politie en de gemeente van Lisse willen samen met u deze hardrijders aanpakken: wie helpt er mee? Het is heel eenvoudig, laat voor 15 december weten waar ú graag wilt dat de politie controleert. Geef u gewenste controleplaats via de mail door!
Politie controleert op aangeven van inwoners
De door u opgegeven wegen/ locaties zullen geïnventariseerd worden. Vervolgens wordt er dan eerst gemeten of automobilisten daadwerkelijk te hard rijden. Ook wordt er gekeken of de weginrichting nog voldoet. Op basis van de uitkomst wordt bepaald op welke wegen de politie gaat controleren op snelheid. De verwachting is dat in het nieuwe jaar de eerste controles van start zullen gaan.

30 km/u zones
Ongetwijfeld zullen er inwoners zijn die aangeven dat er in de 30 km/u zones te hard wordt gereden. Volgens de wettelijke richtlijnen van het Openbaar Ministerie en onze ervaring is het lastig om in deze gebieden te controleren als de wegen niet zijn ingericht als 30 km/u gebieden. Mocht blijken dat er in een 30 km/u gebied veel harder gereden wordt en de inrichting van dat wegvak niet zodanig is ingericht dat de politie daar kan gaan controleren, dan wordt er in overleg met de gemeente gekeken naar de mogelijkheden deze aan te passen. Het melden van te hard rijden op deze wegen heeft dus wel degelijk zin!

Duurzaam veilig
De gemeente is al enige tijd bezig met het ‘duurzaam veilig’ maken van wegen. Dit betekent onder andere het veilig inrichten van wegen, bijvoorbeeld door het inrichten en uitbreiden van 30 km/u gebieden. Dit kost echter veel tijd en daarom zijn nog niet alle wegen in Lisse aangepast. Als uit de controles van de politie naar voren komt dat de inrichting van een weg meer moet worden aangepast, dan bekijkt de gemeente wanneer zij dat kan inplannen.

Niet alleen de politie, maar ook burgers kunnen bijdragen aan het verbeteren van de verkeersveiligheid. Te hard rijden brengt u en uw medemens in gevaar, pas daarom uw snelheid aan!
Samen sterk in de hulpverlening!


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #115 Gepost op: 20 december 2009, 19:23:58
Henk, veel beter dan geldboetes of een gesprekje: een werkstraf. Laat mensen maar werken, tegen een fictief uurloon van 8 euro het uur. Zou je een bekeuring van 80 euro hebben gehad? 10 uurtjes rotklusjes doen. Ik garandeer je dat mensen veel minder snel over de scheef zullen gaan.
Wout


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #116 Gepost op: 20 december 2009, 19:44:31
Henk, veel beter dan geldboetes of een gesprekje: een werkstraf. Laat mensen maar werken, tegen een fictief uurloon van 8 euro het uur. Zou je een bekeuring van 80 euro hebben gehad? 10 uurtjes rotklusjes doen. Ik garandeer je dat mensen veel minder snel over de scheef zullen gaan.

Ja, goed plan. Op wegmisbruikers was een ondenemer die € 5000,00 per jaar uitrok voor bekeuringen. € 350,00  "viel nog mee..."


Henk


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #117 Gepost op: 20 december 2009, 19:54:39
Ja kan hoog en laag springen maar een paar kilometer te hard rijden binnen de bebouwdekom is soms  wel of geen dode bij een aanrijding. Ja het is echt zo, ik maak het dagelijks mee.
Het is immers zo bij een verdubbeling van de snelheid heb je een remafstand die 4 keer zo lang wordt.

Goed ik ben het wel eens met sommige dat de meeste kansten op zo'n plak staan dat ze niet echt een doel voor ogen hebben. Daarom hou ik zoveel mogelijk mensen staande en leg hun het verhaal uit. Doe ze er wat mee dan is het mooi mee genomen anders komen ze nog wel een keer aan de beurt


sylvester1986

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 15 januari 2010, 07:28:32
Even een vraag tussendoor voor de agenten hier op het forum,

Afgelopen week reed ik tussen Groningen en Drachten op de A7 ter hoogte van Hoogkerk (GR), op een gegeven moment komt er een politieauto van regio Friesland aanrijden met een snelheid van 140 km/u.
Even later haalt het politieauto een koeriersbusje in met dezelfde snelheid en het busje volgt met ongeveer 140 km/u de politieauto.
Het busje kreeg geen stopteken, maar reed puur met de politieauto mee.
Mogen de agenten uit Friesland in Groningen geen automobilist bekeuren?
De automobilist kreeg namelijk niks, tenzij het op kenteken gedaan wordt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #119 Gepost op: 15 januari 2010, 08:38:37
Ja kan hoog en laag springen maar een paar kilometer te hard rijden binnen de bebouwdekom is soms  wel of geen dode bij een aanrijding. Ja het is echt zo, ik maak het dagelijks mee.
Het is immers zo bij een verdubbeling van de snelheid heb je een remafstand die 4 keer zo lang wordt.

Goed ik ben het wel eens met sommige dat de meeste kansten op zo'n plak staan dat ze niet echt een doel voor ogen hebben. Daarom hou ik zoveel mogelijk mensen staande en leg hun het verhaal uit. Doe ze er wat mee dan is het mooi mee genomen anders komen ze nog wel een keer aan de beurt

Dat is zo. Maar er zijn zoveel ander factoren als het bord 50 die de kans op een aanrijding vergroten of verkleinen. Als ik met 40 een kruising over rijdt, achteruit rijd of een fietser in haal, op een zebra inrijd kan dat 10 km of meer te hard zijn.  En dat is wat anders als je blind staren op die 50 km: zolang je daar maar niet boven zit dan is het helemaal ok. Ik heb een pest hekel aan die karretje met 45 KM er op, daar zijn sommigen pas echt gevaarlijk bezig.

En ik blijf er bij dat het eigenlijk een soort vergunning is voor mensen met genoeg geld om te hard te mogen rijden, een lange neus makend naar het gewone gepeupel.

En ik weet dat hard rijden gevaarlijk kan zijn, ik kom dagelijks langs de garage waar al die in elkaar gereden politie auto's opgelapt worden van Gooi- en Vechtsreek, soms staan er vier tegelijk.  :(  ???

Henk.