Snelheidscontroles

Auteur Topic: Snelheidscontroles  (gelezen 31619 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mart

• Gast
Reactie #80 Gepost op: 21 januari 2004, 09:35:49
Ik moet de chauffeurs wel een beetje gelijk geven. Ik heb zelf ook gereden en sommige oprichten zijn echt beangstigend (Oprit Oosterhout bijvoorbeeld brrrr).

Het voorbeeld wat Henk geeft over de zakenman vind ik weer iets anders. Dat is iemand die bewust te hard gaat en dus het risico op een bon accepteert.

Mijn frustratie ligt bij de grote hoeveelheden goedwillende mensen die een minimale boete krijgen en "verkeerscrimineel" genoemd worden. De veiligheid wordt niets bevorderd met minimale boetes.

Als ik de site www.safespeed.org.uk doorlees en zie dat het aantal verkeersslachtoffers van een goede daling afgevlakt is naar zelfs weer een stijging, ondanks de massaale inzet van speedcams, dan vrees ik dat dit ook in Nederland zal gebeuren.

Mart

• Gast
Reactie #81 Gepost op: 21 januari 2004, 09:46:54
Walgelijke apparatuur, net zoals ze de kliko in de omgeving Zwolle gebruiken.

En op de vluchtstrook lijkt mij in strijd met art 5. Als je pech krijgt dan moet je zo snel mogelijk naar de vluchtstrook kunnen gaan.

En schrikken van een controle: Enorm veel mensen schrikken van een controle die zich keurig aan de snelheid houden. Dat krijg je bij krappe marges en de heksenjacht die uitgevoerd wordt.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 21 januari 2004, 10:22:42
Even off topic, maar als er een snelheidscontrole is vanuit een auto, doen de meeste agenten hun deuren dan op slot (uit veiligheidsoverweging) of niet?
Het zal ook wel aan de plaats van controle liggen, maar ik ben benieuwd.

Voor de nieuwsgierigen onder ons: als ik 's nachts op patrouille (ja, collega's zijn ex-militairen ;)) ben, dan gaan de deuren ook op slot... 8)

Christian

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 22 januari 2004, 15:25:33
Wat ik er mee wil aangeven dat ik tegen geldboetes ben.

Mensen met geld of zakelijke klanten van de politie kan het niets schelen om geflitst te worden. Ik ken iemand die zei, toen we het hadden over grootverbruikers benzine als onze en zijn boot, dat hij het elke keer tanken niet zo'n probleem vond, hij hoefde immers niet te betalen, maar had "zo'n handig pasje". Toen wij ontdaan op merkten dat dat niet gratis was maar dat het bedrag (elke keer zo'n € 150,00) weldegelijk van z'n rekening werd afgeschreven merkte hij op:

"DAT MERKT TOCH NIEMAND!!!"  ???

;D Henk

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 22 januari 2004, 20:23:40
Citaat
Wat ik er mee wil aangeven dat ik tegen geldboetes ben

hahahahaha.....tegen geld boetes???!!!

wat moet de politie dan doen....als ze je aanhouden???
of flitsen...

foei....dat mag niet meneer...en dan je weer laten rijden....

ik denk niet dat het veel help...of dat de mensen daar iets van aantrekken....
het zijn geen stadswachten....

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #85 Gepost op: 23 januari 2004, 00:21:27
Wat ik er mee wil aangeven dat ik tegen geldboetes ben.

<knip>
 ;D Henk

ehm...tegen geldboetes.....maar wat is het alternatief wat je aandraagt??? ???
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #86 Gepost op: 23 januari 2004, 11:09:27
Ben benieuwd naar Henk z'n antwoord ;D
Buitengebruikstelling van het voertuig???
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

firemanr

• Gast
Reactie #87 Gepost op: 23 januari 2004, 12:34:11
Persoonlijk ben ik ook tegen geldboetes.... ;D Alleen als je bewust te snel rijdt en je wordt geflitst, kun je er weinig tegenin brengen en is betalen je enige keus. Waar alleen deze discussie over gaat is waar je de grens stelt en of er tegenwoordig niet te veel bekeurd wordt voor een paar kilometer te veel! ???

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #88 Gepost op: 23 januari 2004, 21:23:11
Alleen als je bewust te snel rijdt en je wordt geflitst, kun je er weinig tegenin brengen en is betalen je enige keus. Waar alleen deze discussie over gaat is waar je de grens stelt en of er tegenwoordig niet te veel bekeurd wordt voor een paar kilometer te veel! ???

Is lastig te bewijzen of je bewust resp. onbewust te snel hebt gereden.

Wie rijden er dan zó massaal een paar kilometer te snel?

Resumerend: Dus als een overtreding maar veelvuldig genoeg plaatsvindt, dan moet de norm maar verlegd worden?
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

firemanr

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 23 januari 2004, 23:04:40
Volgens mij begin ik in herhaling te vallen, maar afijn, nog maar een keer.....
De regels hoeven niet aangepast te worden, alleen de mate en de plaats waar af en toe (meer af dan toe) geflitst wordt, dus stiekum achter het bebouwde kom bord gaan staan, vindt ik spijkers op laagwater zoeken.
Daar waar de mensen hun gas loslaten en met 60 de bebouwde kom inrijden en DAN flitsen!!!!
Dat is gewoon een kwestie van op een gemakkelijke manier geld verdienen en heeft niks meer te maken met de notoire hardrijders die met 160 over de snelweg razen of mensen die met 80 door drukke straat rijden.

Nee, de mensen die met een duffe kop, want wie heeft die niet als je van smorgens 5 uur op ben?, van hun werk komen of er naartoe gaan en te vroeg gas geven of te laat hun voet van het gas, die pakken ze voor 28 euries of 40 euro's......
 :-X :-X :-X