Snelheidscontroles

Auteur Topic: Snelheidscontroles  (gelezen 31622 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #90 Gepost op: 24 januari 2004, 14:03:58
Dus stiekum achter het bebouwde kom bord gaan staan, vindt ik spijkers op laagwater zoeken.
Daar waar de mensen hun gas loslaten en met 60 de bebouwde kom inrijden en DAN flitsen!!!!

Dat wordt ook niet gedaan. De richtlijn die vanuit het BVOM gesteld wordt is 140 meter bij een limiet van 50 km/u binnen de bebouwde kom en 170 meter bij 70 km/u. Bekijk deze link maar eens:

http://www.om.nl/beleidsregels/docs/2002a014.htm
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #91 Gepost op: 24 januari 2004, 16:56:50
112Brabant bedankt! Dit heb ik in een eerder berichtje in dit draadje ook al vermeld. Wil ik het volgende nog aan toe voegen: Als je met je duffe kop je aandacht niet voldoende bij het verkeer kunt houden, moet je jezelf af aan vragen of je nog wel goed (lees veilig) bezig bent. 50 km/u = 14 m/s x 10 = 140 m om je snelheid aan te passen. Als je dat in die 10 seconden niet lukt, wil ik niet weten wat je doet in een onverwachte situatie (noodstop?).

Was getekend, iemand die ook beroepshalve bij nacht en ontij bij de weg zit.

P.s. Ik ben het met FiremanR tot zover eens, dat men zich met opsporing, controle en toezicht dient te conformeren aan de geldende wet en regelgeving, alsmede redelijkheid en billijkheid, voorzover dit samengaat met de voorschriften van het OM.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 30 januari 2004, 14:08:14
ik heb wel een idee voor mensen die onbewust
te hardt rijden..
op een vrachtauto gaat er een lampje branden op mijn tacho/kilometerteller als ik harder gaat rijden dan 80 km/h
als ze nou bij personen auto`s zoiets gaan maken?!

het helpt wel z`n lampje.en het valt direct op..
en dan laat ik meestal mijn gas los tot ik weer 80 rijd

goed idee??????? ???

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #93 Gepost op: 30 januari 2004, 20:05:51
ik denk dat dat wel een stuk zal helpen,je wordt er toch weer bewust van gemaakt dat je te hard rijdt.Nu nog alleen de zelfdicipline van de chauffeur ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 2 februari 2004, 09:46:43
Even off topic, maar als er een snelheidscontrole is vanuit een auto, doen de meeste agenten hun deuren dan op slot (uit veiligheidsoverweging) of niet?
Het zal ook wel aan de plaats van controle liggen, maar ik ben benieuwd.

Voor de nieuwsgierigen onder ons: als ik 's nachts op patrouille (ja, collega's zijn ex-militairen ;)) ben, dan gaan de deuren ook op slot... 8)

Christian

Niet omdat je bang bent toch, Chris ??? 8)

;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 2 februari 2004, 10:00:45
ehm...tegen geldboetes.....maar wat is het alternatief wat je aandraagt??? ???

Net zo'n hekel als mensen met weinig geld aan boetes hebben, vinden mensen met geld het vervelend aangesproken te worden op hun gedrag. Dat is de reden van de wielklem. Het kost tijd, dat is voor iedereen vervelend, en moeite. Daar komt nog bij dat iemand met veel geld gewend is dat iedereen voor 'm buigt en rent. Als dan iemand hem dan eens aanspreekt op z'n gedrag is dat ff wennen  ;D
Dat is veel lastiger, vervelender als geld overmaken, hetgeen waar hij toch genoeg van heeft. Dus: naar het bureau laten komen om te horen, of staande houden. De bekeuring kan altijd, maar schrijf dan eens lekker langzaam...

Voorbeeld: In Bussum is een parkeerplaats voor de HEMA. een eigenaar van een taxi bedrijf komt daar elke vrijdag boodschappen doen. Rijdt z'n Jaguar voorbij de op een parkeerplaatsje wachtende auto's en parkeert 'm op de stoep. Bij terugkomst maakt het hem echt niet uit of er zo'n geel papiertje onder z'n ruitewisser zit, hij rekent gewoon ff af voor het ontvangen gemak.

Als je dan in die rij staat....

Henk

aj

• Gast
Reactie #96 Gepost op: 2 februari 2004, 17:17:02
Inderdaad, de politie heeft vrijstelling van de WVW, niet van het RVV, maar niet van artilel 5. Dat zal ook altijd als het zwaard van Damocles bover hun hoofd blijven hangen.

Bekijk even de ministrele vrijstelling voor het rvv, en niet de wvw.

en inderdaad art. 5 blijft van toepassing.

aj

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 2 februari 2004, 17:19:23
Nee, de politie heeft een algemene vrijstelling/ontheffing van het RVV 1990. Waar je alleen als politie geen ontheffing voor heb is het WVW 1994, maar dat lijkt me logisch. Bij een aanrijding met een politie voertuig zijn vooral artikel 5 en6 WVW van belang.

MVG
Mike

en ja, de politie heeft ook voor bepaalde onderdelen van de wvw vrijstelling

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 2 februari 2004, 17:32:11
Niet omdat je bang bent toch, Chris ??? 8)

;D

't Is best wel lullig als je ergens in de polder op een dijkje staat en een onverlaat trekt die deur open en...
Snappie?
En ja, bang. Wat is bang? ???

Christian

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 3 februari 2004, 22:42:29
geen last van Henk ;)

Ik wou zo netjes naar het topic,  ::)  ;)

Ik bedoel bij bv achtervolgingen en dus ook aanhangers op de vluchtstrook: wat win je erbij en tot welke prijs.

In Amerika vinden ze wel eens dat een verdachte tot elke prijs aangehouden moet worden, ook een achtervolgng met tig politieauto's door een woonwijk is als middel geoorloofd, alles is beter dan de gedachte te laten ontstaan dat je aan de sterke arm zou kunnen ontsnappen. In Nederland zijn we wat genuanceerder bezig gelukkig. Ik zie dat aanhangertje als een schoonheidfoutje...

Henk