Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)

Auteur Topic: Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)  (gelezen 325237 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

guest12562

• Gast
Reactie #250 Gepost op: 1 augustus 2016, 22:05:54
Draai het nu eens om, laat de landelijke politiek nu eens een structurele oplossing vinden om alle reddingsbrigades net als de brandweer te financieren. Dan wordt het een heel ander verhaal.

Nu komen we op een vlak waar we op 1 lijn zitten, naar mijn idee heeft het nu lang genoeg geduurd om te bezuinigen op alle hulpverleningsinstanties. Het wordt tijd dat de politiek het nut ziet van investeren op veiligheid. Om welke tak het ook gaat oranje, geel, blauw of rood.

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #251 Gepost op: 1 augustus 2016, 23:41:53
Citaat van: Breathe link=msg=1439918 date=1470039678
De diversen artikelen onderschrijven alleen maar de diversen problemen die spelen mbt het waarborgen van de inzetten van de reddingsbrigades.

dat klopt, maar in dit artikel wordt subsidie/geld benoemd als het specifieke probleem voor deze brigade en jij had het over gebrek aan vrijwilligers ;-)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

guest12562

• Gast
Reactie #252 Gepost op: 2 augustus 2016, 08:21:28
Zie bericht vorige pagina van koenb ik verwijs hier terug naar discussie over teruglopende leden aantallen en schamele vergoeding reddingsbrigades welke dit oa in de hand werken.

Er staat EN tussen, tevens leg ik er een eventuele relatie tussen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #253 Gepost op: 4 augustus 2016, 07:38:16
Citaat
NEELTJE JANS - De KNRM is woensdagavond uitgerukt voor een omgeslagen bootje van de Reddingsbrigade. In de Noordzee tussen Walcheren en Neeltje-Jans werden drie personen uit het water gehaald.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-08-04/1028686/knrm-schiet-reddingsbrigade-te-hulp

donderslag

• Forum gebruiker
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #255 Gepost op: 4 augustus 2016, 13:29:47
Citaat van: oma link=msg=1440580 date=1470289096
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-08-04/1028686/knrm-schiet-reddingsbrigade-te-hulp
Van welke reddingsbrigade was het omgeslagen vaartuig en werden ze aan de wal niet vermist ?
Wat was het doel van de nachtelijke vaart ?
De KNRM is alle mogelijke plekken met branding afgegaan als ik het kaartje zo bekijk .

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #256 Gepost op: 4 augustus 2016, 13:47:13
Citaat van: Thor link=msg=1440649 date=1470310187
Van welke reddingsbrigade was het omgeslagen vaartuig en werden ze aan de wal niet vermist ?
Wat was het doel van de nachtelijke vaart ?
De KNRM is alle mogelijke plekken met branding afgegaan als ik het kaartje zo bekijk .

HV Zeeland schrijft dat de boot van Zierikzee was en had meegedaan aan de bewaking van een zwemtocht Westkapelle Oostburg !

Waren ze wel een eind uit de koers toen ze werden gevonden.

guest12562

• Gast
Reactie #257 Gepost op: 4 augustus 2016, 14:12:46
Ik begrijp sommige teksten ook niet helemaal.
De een heeft het over dat ze goed gekleed waren omdat ze van de reddingsbrigade zijn en dus niet onderkoelt zijn geraakt terwijl een stukje verder ze wel afgekoeld zijn en er 1 zelfs buiten bewust zijn was. Nu begrijp ik dat afgekoeld niet onderkoelt hoeft te zijn, maar buiten bewust zijn zegt ook wel iets, waardoor dan buiten bewust zijn?
Verder was het tijdstip ook wel bijzonder en wat was de reden van het omslaan?
Hoe oud waren deze opvarenden?

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #258 Gepost op: 4 augustus 2016, 14:26:05
Citaat van: Breathe link=msg=1440665 date=1470312766
Ik begrijp sommige teksten ook niet helemaal.
De een heeft het over dat ze goed gekleed waren omdat ze van de reddingsbrigade zijn en dus niet onderkoelt zijn geraakt terwijl een stukje verder ze wel afgekoeld zijn en er 1 zelfs buiten bewust zijn was. Nu begrijp ik dat afgekoeld niet onderkoelt hoeft te zijn, maar buiten bewust zijn zegt ook wel iets, waardoor dan buiten bewust zijn?
Verder was het tijdstip ook wel bijzonder en wat was de reden van het omslaan?
Hoe oud waren deze opvarenden?

Ze zijn ergens op de Banjaard terecht gekomen en waarschijnlijk in de heersende branding  daar om gegaan.
Als je meer dan een uur te water op een omgeslagen bootje hangt wil je uiteindelijk wel zeker bij het vallen van de duisternis.
Waarschijnlijk vanuit Oostkapelle te laat vertrokken en geen VHF contact met Zierikzee waar ze niet gemist werden,zet zo een bootje toch op een trailer in onbekend vaarwater.

Peter-RWS

• Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
Reactie #259 Gepost op: 5 augustus 2016, 14:33:06
De betreffende foto van de zoektracks is in deze toevallig van mijn hand, Omroep Zeeland heeft deze maar even van mijn Twitter af gehaald.
De foto is een beeld van ons radarscherm, met in het achterhoofd dat het voornamelijk AIS-tracking betreft.

Wij hebben via VHF-16 en VHF-67 het gehele gebeuren een beetje gevolgd aangezien het formeel "ons" gebied is..

Het waarom het bootje is omgeslagen is officieel niet bekend, al heb ik daar wel een paar ideeën bij, die ik hier maar niet neer zet.
Een van de opvarenden heeft met de telefoon, via 112, contact gezocht met het KWC.

Tijdens de hele operatie was er contact tussen de Koopmansdank aan de ene zijde, en de mensen op het bootje, via de telefoon en het KWC aan de andere zijde.
Er werd zoveel onduidelijke info verstrekt aan het KWC, dat dit verklaard waarom er zoveel is gevaren, zo hadden ze het over "ongeveer een kilometer van het havenhoofd" terwijl ze dik 5 kilometer verder zijn gevonden. (zelf nagemeten met de radar)

Pas na het afschieten van een aantal flares was duidelijk waar ze ongeveer moesten zijn en werden ze uiteindelijk gevonden.
Er was erg veel ruis op de lijn, vooral omdat er slechte info werd gegeven.

Er wordt nu in de media heel hard geroepen door de RB dat ze niets fout hebben gedaan, maar ik heb daar eerlijk gezegd toch een iets andere mening over.

Dit is nu uiteindelijk goed afgelopen, maar het had makkelijk heel anders kunnen eindigen...