Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus

Auteur Topic: Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus  (gelezen 235592 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #370 Gepost op: 2 augustus 2009, 21:41:22
Leuk bedacht, maar als ik aan onze kleine denk dan houdt ie hem misschien 30 sec op z'n plek en leeft dat masker 5 minuten alvorens ie hem gesloopt heeft.. ;D


De bedrijven die menen rijk te kunnen worden van de mexicaanse griep rijzen nu de tent uit........ :-X


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #371 Gepost op: 2 augustus 2009, 22:26:14
Er is een betrouwbaar figuur aangetrokken; http://i6.tinypic.com/8ad917b.jpg


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #372 Gepost op: 2 augustus 2009, 22:30:51
ik denk dat die maskers wel werken voor zieke kinderen die toch op bed liggen
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #373 Gepost op: 2 augustus 2009, 22:54:59

Dan is het niet zo vreemd dat éénvierde van het verplegend personeel niet gevaccineerd wil worden.
Zolang de betreffende H1N1 niet muteerd en iets heel anders dan een vervelend griepje wordt ... denk ik dat die naald niet in mij gestoken wordt.
(en nee ... ik ben niet bang voor naalden)

Lees ik nou goed dat je denkt dat mensen geen vaccinatie willen doordat er kinderen ziek zijn geworden door Tamiflu?

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. De vaccinatie is namelijk PREVENTIEF en wordt dus gebruikt om te voorkomen dat men ziek wordt.  Tamiflu daarentegen is een middel dat toegepast wordt als er al een besmetting is (of wordt vermoed). Ze hebben dus helemaal niets met elkaar te maken.
Het enige verband tussen beiden is dat het allebei gebruikt wordt tegen de Mexicaanse griep, maar de werking van beide middelen is totaal verschillend.

Verder is het vaccin niet helemaal zo nieuw als iedereen denkt. Het hele productieproces is gelijk aan die van de reguliere griepprik, alleen wordt er nu een andere soort griep gebruikt om het vaccin mee te maken.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #374 Gepost op: 2 augustus 2009, 23:12:39
Royalty’s Vijf dollar per verpakking
Griep is kassa voor Tamiflu-uitvinder
Door: Edward Deiters
Gepubliceerd: vandaag 21:56

Mexicaanse griep een probleem? Niet voor de Oostenrijke wetenschapper Norbert Bischofberger. Hij is de uitvinder van Tamiflu en dus rinkelt zijn kassa.
Iedereen wil het antigriepmedicijn Tamiflu. De wereldwijde vraag is zo groot dat de Zwitserse fabrikant Roche de vraag slechts met moeite kan bijbenen. Wat maar weinigen weten is dat de Zwitserse farmagigant van iedere dosis Tamiflu een dollar of vijf moet afstaan aan het Amerikaanse biotechbedrijf Gilead. Of belanden die honderden miljoen dollars aan royalty’s rechtstreeks op de bankrekening van Tamiflu-uitvinder en Gilead-baas Norbert Bischofberger? Want het is deze 55-jarige Oostenrijker die het antigriepmiddel in 1990 uitvond en volgens een Oostenrijkse krant is hij nog steeds persoonlijk patenthouder van het middel.  Gilead wil desgevraagd niet bevestigen of iedere verkochte dosis Bischofberger persoonlijk weer een beetje rijker maakt. Ook zelf wil de wetenschapper er niets over kwijt. In een Duitse zondagskrant zei hij kort geleden heel boos te worden als men tegen hem zegt dat hij veel geld verdient aan een horrorvirus. ‘Het is juist een zegen dat het middel is uitgevonden’, aldus Bischofberger.
Liever laat de wetenschapper de media prototypische wetenschappersfolklore optekenen over de brievenbussen in zijn geboortedorp Mellau, die het vaak moesten ontgelden wanneer de jonge Norbert weer eens met zijn zelfgefabriceerde buskruit aan de gang was geweest. Toch is hij zeker niet armlastig. Na een smeekbede van Oostenrijkse dorpsgenoten maakte Bischofberger vorig jaar 10 miljoen euro over om het hotel te redden dat ooit door zijn familie werd uitgebaat. Het Amerikaanse zakenblad Forbes becijferde dat Bischofberger vorig jaar als Gilead-ceo alleen al 4,3 miljoen dollar verdiende. De waarde van zijn optiepakket ligt volgens het zakenblad op 63 miljoen dollar. De uitbraak van het H1N1-virus is een ware goudmijn. Amerikaanse analisten schatten de Tamiflu-royalty’s voor Gilead/Bischofberger de komende twee jaar op meer dan 600 miljoen dollar. Over geld heeft hij het dus liever niet, maar iets anders wilde Bischofberger in een Duitse krant nog wel kwijt: zelf heeft hij voor zijn familie ook Tamiflu in zijn ijskast liggen.
http://www.depers.nl/economie/326674/Griep-is-kassa-voor-Tamiflu-man.html
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


TrainBrain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #375 Gepost op: 3 augustus 2009, 02:12:53
Tsja de een zn nood is een ander zn brood. Zo werkt het toch in veel gevallen in de wereld. Waarom zouden we hier dan wakker van liggen?


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #376 Gepost op: 3 augustus 2009, 08:57:07
Ik had ook door moeten studeren en zoiets uit vinden :D .

Maar als het door hem ontdekt/uitgevonden/whatever is dan is het ook wel een beetje terecht dat hij er nu wat aan verdient.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #377 Gepost op: 3 augustus 2009, 09:28:24
Tamiflu op recept gratis verkrijgbaar
Uitgegeven: 3 augustus 2009 08:53
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2009 08:53

DEN HAAG - Tamiflu is waarschijnlijk vanaf volgende week gratis verkrijgbaar bij apotheken, wel moet er een recept zij voorgeschreven door de huisarts of de GGD.
 © www.gezondheidsnet.nlDe apothekerskoepel KNMP verwacht dat minister Ab Klink (Volksgezondheid) de virusremmer tegen Mexicaanse griep volgende week langs apotheken gaat verspreiden.

Nu is het zo dat als iemand door de GGD Tamiflu krijgt voorgeschreven, het gratis is. Als iemand met een recept van zijn huisarts het middel bij de apotheek haalt, moet hij enkele tientjes betalen.
 
''Het aantal griepgevallen is nu zo aan het stijgen, dat de GGD's het binnenkort niet meer aankunnen. Dan kom je in de rare situatie dat iemand die door de GGD wordt geholpen niets hoeft te betalen, maar als de GGD diegene doorverwijst naar de huisarts wegens drukte, wel'', aldus een woordvoerder van de KNMP maandag naar aanleiding van berichtgeving in het AD.

Hij acht het zeer waarschijnlijk dat Klink het middel, waarvan hij zo'n vijf miljoen kuren in voorraad heeft, gaat verspreiden. ''Als er de komende dagen geen enkel geval van de Mexicaanse griep meer voorkomt, doet hij het niet. Maar dat is zeer onwaarschijnlijk.''

© ANP


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #378 Gepost op: 3 augustus 2009, 17:18:52
Ik zie de ouderwetse quarantaine terreinen ontstaan waar vroeger mensen met de pest werden opgesloten...


http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/3408240/Met_griep_ziekenhuis_niet_in.html

Met griep ziekenhuis niet in

SPIJKENISSE - Het Ruwaard van Putten Ziekenhuis in Spijkenisse wil zowel personeel als patiënten die besmet zijn met de Mexicaanse griep buiten het gebouw houden.
 
Het Ruwaard van Puttenziekenhuis.
 Zo moet worden voorkomen dat de griep zich ook onder mensen in het ziekenhuis verspreidt.

Voor personen die griepverschijnselen hebben, zal op het ziekenhuisterrein een apart gebouw worden ingericht, waar ze onderzocht kunnen worden. Ook de huisartsenpost zal hier gebruik van gaan maken. Bij alle ingangen van het ziekenhuis worden patiënten en bezoekers geïnformeerd hoe ze moeten handelen bij een vermoeden van griep.


Het ziekenhuispersoneel is inmiddels per brief ingelicht over de wijze waarop het besmetting kan wortden voorkomen. De medewerkers dienen zich te houden aan strenge hygiënemaatregelen, heeft directeur Lettie van Atteveld hen meegedeeld. Ook wordt uitgelegd hoe het personeel moet handelen bij een vermoeden van griep en wat de verschijnselen zijn.


In het streekziekenhuis is een team van deskundigen gevormd dat de ontwikkelingen op de voet volgt en de directie adviseert over aanvullende maatregelen ter voorkoming van besmettingen. Dit team is ook bezig met het opstellen van een toekomstplan als de griep aanhoudt. Elke afdeling in het ziekenhuis gaat de komende week de risico's inventariseren en plannen maken om de benodigde patiëntenzorg te kunnen blijven leveren, ook tijdens de piek in de grieppandemie.


Met deze aanpak probeert het Ruwaard van Putten Ziekenhuis volgens Van Atteveld de zorg voor zijn patiënten te blijven garanderen, juist ook als straks het aantal griepgevallen maximaal zal zijn.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #379 Gepost op: 3 augustus 2009, 17:33:01
Lees ik nou goed dat je denkt dat mensen geen vaccinatie willen doordat er kinderen ziek zijn geworden door Tamiflu?

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. De vaccinatie is namelijk PREVENTIEF en wordt dus gebruikt om te voorkomen dat men ziek wordt.  Tamiflu daarentegen is een middel dat toegepast wordt als er al een besmetting is (of wordt vermoed). Ze hebben dus helemaal niets met elkaar te maken.
Het enige verband tussen beiden is dat het allebei gebruikt wordt tegen de Mexicaanse griep, maar de werking van beide middelen is totaal verschillend.

Verder is het vaccin niet helemaal zo nieuw als iedereen denkt. Het hele productieproces is gelijk aan die van de reguliere griepprik, alleen wordt er nu een andere soort griep gebruikt om het vaccin mee te maken.


En zijn daar de bijwerkingen wel van bekend?
Want zoals ik al eerder zei ...

Tsja ... zo'n vaccinatie kan bijwerkingen hebben.
En bij een nieuw middel ... zijn die (nog) niet bekend.

Hoeft niets voor te stellen maar sommige mensen zijn van vaccinaties heel ziek geworden en verschillende mensen reageren op verschillende manieren wat vooraf niet te voorspellen is.

(of misschien zijn ze bang voor naalden en hun collega's)

Zelf geen ervaring betreffende vaccins en vertrouw qua berichtgeving voornamelijk op de media. En als die berichten dat er een nieuw vaccin is ontwikkeld ... ga ik er vanuit dat de bijwerkingen (zeker op langere termijn) niet bekend zijn.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.