Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus

Auteur Topic: Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus  (gelezen 235594 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #400 Gepost op: 4 augustus 2009, 23:51:09
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Ook over het hele fenomeen Mexicaanse griep niet. Tot nu toe lijkt het allemaal nog wel mee te vallen, vergeet niet doordat er veel aandacht is dat er ook veel gevallen worden gemeld. Bij de gewone griep worden heel veel zieken niet gemeld omdat het allemaal wel mee valt of vanzelf weer over gaat. Nu de hele Mexicaanse Griep een hype is, gaan mensen ook veel eerder naar de dokter.

Het is ook niet de mortaliteit die de Mexicaanse Griep zo "gevaarlijk` maakt, maar het feit dat zeer veel mensen tegelijkertijd ziek kunnen worden, wat de samenleving zeer ernstig kan ontregelen.

Als individu heb je, onder normale omstandigheden, niet veel te vrezen. Als samenleving wel.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #401 Gepost op: 5 augustus 2009, 00:03:19
Ik moet eerst!

Ik ben een wezenlijke schakel in de produktie van medische folies en tubing. Zonder mij straks geen infuzen meer in de ziekenhuizen en dan gaan jullie allemaal dood!

Dus ik eerst!

 :-\

Of nee: de olieboorders, offshore en tankerbemanningen, petrochemie-werknemers en tank- en vrachtwagenchauffeurs eerst! Die moeten de olie op pompen waarvan ze dan weer grondstoffen maken die nadat ze geleverd zijn, ik dan weer kan gebruiken om medische folies en tubing te maken waarmee vervolgens jullie - de Mexicaanse griep patiënten - dan weer geholpen kunnen worden anders gaan jullie dood!

 :D

Oftewel: wie moet nou echt als eerste? Zieken, ouden, overheid of juist de gezonden zodat die blijven leven om de stervenden te kunnen verzorgen en uiteindelijk - luguber modus aan- deze te kunnen begraven danwel cremeren?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #402 Gepost op: 5 augustus 2009, 00:07:50
Ik moet eerst!

Ik ben een wezenlijke schakel in de produktie van medische folies en tubing. Zonder mij straks geen infuzen meer in de ziekenhuizen en dan gaan jullie allemaal dood!

Dus ik eerst!

 :-\

Of nee: de olieboorders, offshore en tankerbemanningen, petrochemie-werknemers en tank- en vrachtwagenchauffeurs eerst! Die moeten de olie op pompen waarvan ze dan weer grondstoffen maken die nadat ze geleverd zijn, ik dan weer kan gebruiken om medische folies en tubing te maken waarmee vervolgens jullie - de Mexicaanse griep patiënten - dan weer geholpen kunnen worden anders gaan jullie dood!

 :D

Oftewel: wie moet nou echt als eerste? Zieken, ouden, overheid of juist de gezonden zodat die blijven leven om de stervenden te kunnen verzorgen en uiteindelijk - luguber modus aan- deze te kunnen begraven danwel cremeren?

Maak je niet te sappel, de overheid wijst aan! Neem in zo'n geval je paperassen mee, tot je zwemdiploma aan toe en men vind wel een plekje voor je...  ;D

Verder legt de overheid beslag op alle reserves...en daar zingt Nederland het echt wel mee uit, totdat we nieuwe aanvoer hebben...(doelende op je olie-business)

En ach, ten tijde van zulke extremiteiten wordt de burgerbevolking ineens heel inventief en zelfredzaam...


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #403 Gepost op: 5 augustus 2009, 00:11:28
Rotterdamse jurist waarschuwt voor griep in gevangenissen
4 augustus 2009
Er moet snel duidelijkheid komen over de aanpak bij Mexicaanse Griep in gevangenissen. Dat zegt de Rotterdamse advocaat Frank van Ardenne.
Volgens verschillende inrichtingen zijn er op landelijke schaal nog geen draaiboeken hoe om te gaan bij een grootschalige uitbraak van de gevaarlijke griepvariant. Van Ardenne pleit ervoor dat dergelijke draaiboeken snel moeten komen. De advocaat heeft daarom een brief geschreven aan het ministerie van Justitie. In Duitsland is een geval bekend van een bewaarder die na terugkomst van vakantie verschillende gedetineerden heeft besmet.

Die zieke politieman en volgens mij ook de zojuist overleden jongen hadden de griep opgelopen op hun vakantie. Dit kan volgens mij maar tot één conclusie leiden: niet met vakantie gaan is de meest effectieve maatregel tegen Mexicaanse griep. Daar kan geen Tamiflu tegenop!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #404 Gepost op: 5 augustus 2009, 00:13:59
Overigens; wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de vrijwillige brandweerkorpsen? Bij beroepsposten kan er vervanging gezocht worden in de vorm van brandweerlieden die niet ziek zijn, bij vrijwilligersposten, waarvan een aanzienlijk deel in Nederland ook nog eens te kampen heeft met personele problemen is die vervanging er niet...

Ik ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Ga uit van 15 man per tankautospuit bij een vrijwillige post. Daarvan wordt naar verwachting 1 op de 3 ziek. Hou je er 10 over. En zouden er daar 6 van beschikbaar zijn? Ik ben benieuwd of er in dat opzicht nog maatregelen genomen gaan worde. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan het tijdelijk plaatsen van beroepskrachten op een centrale plek in een gebied waar veel vrijwilligersposten zijn..

Iemand al een idee?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Gast48368

  • Gast
Reactie #405 Gepost op: 5 augustus 2009, 00:15:01
Tsja, maar je komt toch in aanraking met mensen die wel op vakantie zijn geweest. Dus helpt dat niet met vakantie gaan ook niet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #406 Gepost op: 5 augustus 2009, 00:26:05
Dinges maakt zich i.i.g. niet druk...pas als die kleine rakkertjes zich gaan muteren / vermengen / mixen / gaan overleggen met andere vervelende virusjes enzo....dan ga ik me zorgen maken.


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #407 Gepost op: 5 augustus 2009, 10:12:26
Het is ook niet de mortaliteit die de Mexicaanse Griep zo "gevaarlijk` maakt, maar het feit dat zeer veel mensen tegelijkertijd ziek kunnen worden, wat de samenleving zeer ernstig kan ontregelen.

Als individu heb je, onder normale omstandigheden, niet veel te vrezen. Als samenleving wel.

Het heeft ook een voordeel. Eindelijk eens geen file!!

Niet iedereen zal tegelijk ziek worden en zoals het er nu uit ziet is men maar relatief kort ziek. Het hele ontregelen van de samenleving zal dus wel mee vallen.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #408 Gepost op: 5 augustus 2009, 10:22:17
Het heeft ook een voordeel. Eindelijk eens geen file!!

Niet iedereen zal tegelijk ziek worden en zoals het er nu uit ziet is men maar relatief kort ziek. Het hele ontregelen van de samenleving zal dus wel mee vallen.

Dat denk jij...  ;) En de kans is ook redelijk groot dat je helemaal gelijk hebt.

Het probleem voor de autoriteiten is echter dat je dat niet direct kan en mag aannemen, vandaar dat men wel uit moet gaan van de ergste scenario's.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #409 Gepost op: 5 augustus 2009, 10:27:15
Dat denk jij...  ;) En de kans is ook redelijk groot dat je helemaal gelijk hebt.

Het probleem voor de autoriteiten is echter dat je dat niet direct kan en mag aannemen, vandaar dat men wel uit moet gaan van de ergste scenario's.



Prepare for the worst, hope for the best  ;)