Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus

Auteur Topic: Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus  (gelezen 235619 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #460 Gepost op: 11 augustus 2009, 15:17:58
Het lijkt wel een hype te worden, ik ben inmiddels griep moe....... :-X

Dat was ik al lang. Was moeheid trouwens niet één van de verschijnselen van griep ? (grijns)
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #461 Gepost op: 11 augustus 2009, 15:25:32
Zelf heb ik het nu net achter de rug. Nou ik kan je zeggen het was geen lolletje. Ik ben behoorlijk ziek geweest en geworden.
Zo maar boem pats van het een op het andere moment, was ik echt flink ziek. Het hoeft niet zo te gaan, maar bij mij dus wel. De huisarts heeft hier geen risico's genomen. Ik moest een week in quarantaine blijven. Al het contact met de huisarts is via de telefoon gegaan.Hij heeft overleg gehad met GGD Fryslan en mij Tamiflu voorgeschreven. Ik mocht het niet zelf ophalen, de apotheek heeft het bezorgd via de brievenbus.  De eerste dagen heb ik geen erg gehad in de quarantaine, daar was ik te ziek voor. Maar de laatste dagen had ik toch wel behoefte om er even uit te zijn. Het is dan wel een rare gewaarwording dat je gewoon verplicht in huis moet blijven en je nergens heen mag. Vrij en toch gevangen. Nog een dag en dan ben ik woensdag weer vrij mens en kan en mag ik weer gaan en staan waar ik wil.


Ik ben nog wel slap en moe en hoest nog flink. Maar verder gaat het weer prima.





Wat mij wel bezighoudt, is deze griep nog te traceren in de slijmvliezen als je al hersteld bent? Kunnen ze dan alsnog bepalen of je werkelijk de H1N1 griep hebt gehad?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #462 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:34:35
... het komt nu wel erg dichtbij ...

Verleden week het eerste geval bij ons op de kazerne ... 3 gebouwen verderop.
(zal dus nu wel weer bijna aan het werk gaan)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #463 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:39:58
Zelf heb ik het nu net achter de rug. Nou ik kan je zeggen het was geen lolletje. Ik ben behoorlijk ziek geweest en geworden. Zo maar boem pats van het een op het andere moment, was ik echt flink ziek. Het hoeft niet zo te gaan, maar bij mij dus wel. De huisarts heeft hier geen risico's genomen. Ik moest een week in quarantaine blijven. Al het contact met de huisarts is via de telefoon gegaan.Hij heeft overleg gehad met GGD Fryslan en mij Tamiflu voorgeschreven. Ik mocht het niet zelf ophalen, de apotheek heeft het bezorgd via de brievenbus.  De eerste dagen heb ik geen erg gehad in de quarantaine, daar was ik te ziek voor. Maar de laatste dagen had ik toch wel behoefte om er even uit te zijn. Het is dan wel een rare gewaarwording dat je gewoon verplicht in huis moet blijven en je nergens heen mag. Vrij en toch gevangen. Nog een dag en dan ben ik woensdag weer vrij mens en kan en mag ik weer gaan en staan waar ik wil.
Ik ben nog wel slap en moe en hoest nog flink. Maar verder gaat het weer prima.
Wat mij wel bezighoudt, is deze griep nog te traceren in de slijmvliezen als je al hersteld bent? Kunnen ze dan alsnog bepalen of je werkelijk de H1N1 griep hebt gehad?

Volgens mij heeft je lichaam nu specifieke antistoffen aangemaakt tegen het betreffende virustype en zouden ze het daaraan moeten kunnen zien`- als ze dat zouden willen. Maar dat laatste zal wel niet: uitgeziekt is uitgeziekt.  

Als je trouwens alleen thuis woont en er komt dagenlang niemand kijken, vind ik dat nogal onverantwoord ! Waren hier afspraken over gemaakt met familie en arts?

Ik neem aan dat er geen gewapende bewakers voor de deur stonden? Hingen er soms plakkaten op de deur, of moest jij het iedereen vertellen door de brievenbus?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #464 Gepost op: 11 augustus 2009, 17:48:40
nee hier waren geen afspraken over met familie. En dit was een beslissing van de arts zelf.
Nee er stonden geen bewapende mannen voor de deur, en geen plakaten met de tekst : hier heerst mexicaanse griep. Wij hadden toevallig, net terug van vakantie in China, de maandag ervoor grote boodschappen gedaan, dus voldoende in huis.

Familie woont niet in de buurt, maar aan de andere kant van het land  ??? Dus ja ik kan me je reactie wel voorstellen, dat wanneer je alleen woont het een hele onverantwoorde situatie kan worden.
Dit is bij gelukkig niet het geval geweest.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #465 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:13:48
Aantal besmettingen H1N1 griep in Nederland lopen terug
Het aantal besmettingen met de Nieuwe Influenza A (H1N1) Mexicaanse griep in Nederland is op dit moment 1021. Dit blijkt uit de cijfers van het RIVM die vandaag zijn gepubliceerd. Dit is een stijging van 12 procent t.o.v. afgelopen vrijdag, toen waren er 912 besmettingen. De griep verloopt mild en is vergelijkbaar met de seizoensgriep. Ook zonder medicijnen te gebruiken worden mensen met deze griep meestal weer snel beter.
Ook daalt het aantal nieuwe besmettingen in Engeland. In de afgelopen week zijn 30.000 besmettingen geconstateerd. De week daarvoor waren dat er nog 110.000. Het aantal doden door de Mexicaanse griep steeg in Engeland in de afgelopen week van 27 naar 36.
www.medicalfacts.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #466 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:17:32
Ziekenhuis opent poli voor Mexicaanse griep
AMSTERDAM - Het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam opent woensdag een polikliniek voor de Mexicaanse griep. Mensen die bang zijn dat ze de ziekte hebben, kunnen zich daar laten testen. Een woordvoerder bevestigde woensdag een bericht daarover in De Telegraaf. Artsen onderzoeken bezoekers met behulp van een vragenlijst en een uitstrijkje van het keelslijmvlies. Binnen een uur kunnen ze zeggen of er een grote kans is dat iemand de Mexicaanse griep heeft. Binnen een dag volgt er definitief uitsluitsel. Met de grieppoli wil het Slotervaartziekenhuis onrust onder burgers wegnemen. Ook wil de instelling huisartsen ontlasten. Die hoeven op deze manier namelijk minder mensen te onderzoeken die denken de griep te hebben.

Afgesloten
De polikliniek zit in een ruimte die helemaal is afgesloten van de rest van het ziekenhuis. Dit moet voorkomen dat het virus zich verspreidt. Huisartsen kunnen patiënten doorverwijzen naar de grieppoli, maar mensen kunnen er ook op eigen houtje naartoe gaan.
www.nu.nl


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #467 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:18:23
Dat is nu handig inspelen op de markt - echt iets voor een commerciële instelling als het Slotervaart. Af en toe is verzelfstandiging zo gek nog niet, vernieuwend handelen gaat dan een stuk sneller
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #468 Gepost op: 12 augustus 2009, 13:01:03
Ziekenhuis opent poli voor Mexicaanse griep
AMSTERDAM - Het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam opent woensdag een polikliniek voor de Mexicaanse griep. Mensen die bang zijn dat ze de ziekte hebben, kunnen zich daar laten testen. Een woordvoerder bevestigde woensdag een bericht daarover in De Telegraaf. Artsen onderzoeken bezoekers met behulp van een vragenlijst en een uitstrijkje van het keelslijmvlies. Binnen een uur kunnen ze zeggen of er een grote kans is dat iemand de Mexicaanse griep heeft. Binnen een dag volgt er definitief uitsluitsel. Met de grieppoli wil het Slotervaartziekenhuis onrust onder burgers wegnemen. Ook wil de instelling huisartsen ontlasten. Die hoeven op deze manier namelijk minder mensen te onderzoeken die denken de griep te hebben.

Afgesloten
De polikliniek zit in een ruimte die helemaal is afgesloten van de rest van het ziekenhuis. Dit moet voorkomen dat het virus zich verspreidt. Huisartsen kunnen patiënten doorverwijzen naar de grieppoli, maar mensen kunnen er ook op eigen houtje naartoe gaan.
www.nu.nl
Ik hoor net dat ik het slotervaart maar oversla om te gaan eten :-X als ze zoveel mogelijk griep gaan verzamelen verzamel ik wel ergens anders mijn eten....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #469 Gepost op: 12 augustus 2009, 13:05:44
Ik hoor net dat ik het slotervaart maar oversla om te gaan eten :-X als ze zoveel mogelijk griep gaan verzamelen verzamel ik wel ergens anders mijn eten....



Je kan ook gewoon het afgesloten deel van het ziekenhuis dat er voor is gereserveerd mijden.

Of thuis gaan zitten en alle ramen en deuren barricaderen. Luchtbehandeling laten installeren in je huis en alle ventilatie gaten dicht maken zodat je zeker weet dat je er niet mee in aanraking komt.