Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus

Auteur Topic: Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus  (gelezen 235648 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #580 Gepost op: 30 oktober 2009, 11:46:11
tsja, als je zo reageert, moet je natuurlijk wel de feiten kennen.

Het 14 jarige meisje (uit Haarlem) is wel degelijk aan Nieuwe Influenza A overleden.
Het meisje waar jij op doelt, is een 16 jarig meisje uit het Zeeuwse Sint Philipsland, daarvan is inderdaad later gemeld dat niet is aangetoond dat ze is overleden aan griep.

Vergisssing mijnerzijds in dit geval.

Echter; gaan we ook alle normale griepdoden melden? Want de statistieken laten nog steeds zien dat Influenza A in weze geen gevaarlijk virus is, maar veel besmettelijker dan de seizoensgriep. Dus meer mensen worden ziek. Maar de kans op overlijden is niet groter als bij de normale griep. Ik begrijp dus dat mensen alerter zijn op hygiene e.d., maar in de media word dit vuris als een verschrikkelijke ziekte neergezet. Dat is onwaar. We weten allemaal dat deze variant er is, we zijn allemaal alert, dus wat is de meerwaarde van bij ieder overlijden een nieuwsartikel?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #581 Gepost op: 30 oktober 2009, 12:03:19
Echter; gaan we ook alle normale griepdoden melden? Want de statistieken laten nog steeds zien dat Influenza A in weze geen gevaarlijk virus is, maar veel besmettelijker dan de seizoensgriep. Dus meer mensen worden ziek. Maar de kans op overlijden is niet groter als bij de normale griep. Ik begrijp dus dat mensen alerter zijn op hygiene e.d., maar in de media word dit vuris als een verschrikkelijke ziekte neergezet. Dat is onwaar. We weten allemaal dat deze variant er is, we zijn allemaal alert, dus wat is de meerwaarde van bij ieder overlijden een nieuwsartikel?
Dit ben ik voor een deel wel met je eens; ik denk dat het vooral ook voor een groot deel onwetendheid is;

Je leest nu in de kranten dat er een 14 jarig meisje, dat daarvoor kerngezond was, is overleden aan deze griep.
Daarnaast berichten dat er dagelijks 10 mensen, voornamelijk kinderen, in het ziekenhuis worden opgenomen.

De afgelopen tien jaar heb ik nog nooit in de kranten gelezen dat er een kerngezond kind is overleden aan griep.
Het is algemeen bekend dat ouderen en mensen in risicogroepen kunnen overlijden aan griep, daarvoor krijgen al deze mensen ook hun jaarlijkse griepprik. Uit wikipedia:
Citaat
Echte influenza leidt bij de meeste mensen tot aanzienlijke ziekteverschijnselen en een niet te verwaarlozen sterfte, vooral bij ouderen. Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood[1][2]. Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen: ouderen (ca. 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) en personen met een chronische aandoening (bijvoorbeeld diabetes mellitus, hart- en longaandoeningen)[2].
Echter, ik denk dat maar heel weinig mensen weten of een kerngezond kind kan overlijden aan "gewone" griep...  ???

Het feit dat er nu met de "mexicaanse" griep "opeens" wel gezonde mensen en kinderen aan dood (kunnen) gaan, geeft uiteraard een schrikreactie, en ik denk dat de communicatie daaromheen duidelijk tekort schiet.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #582 Gepost op: 30 oktober 2009, 12:48:13
Vier nieuwe Mexicaanse griepdoden  

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/10/30/viernieuwemexicaansegriepdoden.html
30-10-09  
      
Het RIVM meldt dat er de afgelopen week vier mensen zijn overleden als gevolg van de Mexicaanse griep. Daarmee zijn in Nederland nu tien mensen aan de griep overleden. Van de vier waren er drie ziek, van de vierde is nog niet bekend of het slachtoffer al ziek was. Het RIVM benadrukt dat er nog altijd sprake is van een milde griepepidemie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #583 Gepost op: 30 oktober 2009, 13:10:09
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5200647/__Vier_doden_door_griep__.html?p=1,1

vr 30 okt 2009, 12:32 | 11 reacties
Opnieuw vier doden door Mexicaanse griep

BILTHOVEN -  Vier mensen zijn deze week overleden aan de Mexicaanse griep. Het betreft een 11-jarig meisje, een 6-jarig jongetje, een man van 25 jaar en een 56-jarige vrouw. Het aantal ziekenhuisopnamen is verdubbeld ten opzichte van vorige week.

Dit heeft het RIVM bekendgemaakt.

In drie van de vier sterfgevallen ging het om patiënten die ook al andere medische problemen hadden en daardoor extra vatbaar waren door de griep. Van de vierde overledene zijn de gegevens nog niet bekend, zegt het RIVM.

Het aantal ziekenhuisopnamen is met 131 gevallen ruim verdubbeld ten opzichte van vorige week. Net als vorige week betreft het vooral jonge patiënten in de leeftijd van nul tot en met vier jaar. Over het algemeen zijn de zieken die in het ziekenhuis zijn opgenomen jonger dan 65 jaar.

Het RIVM spreekt nog steeds van een milde griepepidemie die Nederland treft. Het aantal griepmeldingen bij de huisarts blijft volgens de organisatie 'vrij stabiel'. Het gaat om 7,3 mensen per tienduizend inwoners. Alleen is het aantal opnamen in het ziekenhuis sterk toegenomen.

In totaal zijn er tot en met afgelopen woensdag 335 zieken opgenomen. De Mexicaanse griep heeft tot nu toe tien levens geëist.


Gast48368

  • Gast
Reactie #584 Gepost op: 30 oktober 2009, 13:55:30
Citaat
Vier nieuwe doden Mexicaanse griep


In drie van de vier sterfgevallen ging het om patiënten die ook al andere medische problemen hadden en daardoor extra vatbaar waren door de griep. Van de vierde overledene zijn de gegevens nog niet bekend, zegt het RIVM.

Milde epidemie

Het RIVM spreekt nog steeds van een milde griepepidemie die Nederland treft. Het aantal griepmeldingen bij de huisarts blijft volgens de organisatie 'vrij stabiel'.



Tsja, wat willen ze hiermee nou eigenlijk zeggen? En gaan ze in het vervolg bij een andere griepepidemie ook alle gevallen melden welke eventueel aan de griep zijn overleden? Ben ook benieuwd naar eerdere cijfers van dodelijke griepslachtoffers..........


Gast48368

  • Gast
Reactie #585 Gepost op: 30 oktober 2009, 14:25:04
Wetenschappelijke Aangelegenheden in Epidemiologie en Statistieken. Onderaan het document staat als bron vermeld ‘Rapport van de Laatste Sterftecijfers, 1979-2001’ van het Nationale Centrum voor Gezondheidsstatistieken.

Bereid u zich voor op een paar verrassingen, vooral omdat de Amerikaanse Centra voor Ziektecontrole het jaarlijks aantal griepdoden blijft uitbazuinen op 36.000. Met grote regelmaat. Jaar in jaar uit sterven in de Verenigde Staten 36.000 mensen aan de griep. Een dodelijke ziekte. Pas op! Haal die griepprik. Elk najaar. Wacht er niet mee. Je zou nog eens kunnen doodvallen op straat!

Hier volgen de totale griepdoden uit het rapport (van 1979 tot 1995, de cijfers werden om het jaar vrijgegeven): 1979: 604; 1981: 3006; 1983: 1431; 1985: 2054; 1987: 632; 1989: 1593; 1991: 1137; 1993: 1044; 1995: 606; 1996: 745; 1997: 720; 1998: 1724; 1999: 1665; 2000: 1765; 2001: 257.
Onlangs beweerde Tommy Thompson, hoofd van het Amerikaanse Departement Health and Human Services, dat 91% van de mensen die elk jaar in Amerika aan de griep overlijden 65 jaar en ouder zijn. Nu mag u een beetje gaan rekenen en uitpuzzelen hoeveel mensen onder de 65 jaar werkelijk jaarlijks aan de griep overlijden. Maar laat maar. De ongecorrigeerde statistieken voor alle leeftijden zijn tamelijk laag. Beslist niet hoog. Absoluut, ja.

Ziet u wat hier aan de hand is? U kunt mijn archief opzoeken, recente stukken over dit onderwerp lezen en mijn bewijsvoering vinden van degenen die zorgeloos beweren: “Nou, ahum, ziet u, eh, ah, griep leidt vaak tot longontsteking en daarom moeten we zo oppassen met de griep. Er vallen veel doden aan longontsteking ten prooi, ahum, blah blah blah…”

Mensen, dit is volslagen onzin. Het Centrum voor Ziektecontrole bevindt zich op een straathoek met een kleine tafel, daar lopen public relation lui rond die het 36.000 dodencijfer repeteren, terwijl de PR reclamemensen aan de tafel het vaccinatiestandpunt in gang houden. De menigte wordt rusteloos. Een man schreeuwt: “Waar is mijn griepprik? We gaan allemaal dood!” Intussen maakt het Congres op Capitol Hill een plan voor een maatregel die vaccinfabrikanten jaarlijks miljarden dollarwinsten zullen garanderen, ongeacht hoeveel doses er ongebruikt blijven.

Nu er een duidelijker beeld ontstaat van het lage aantal jaarlijkse griepdoden in de Verenigde Staten, is het heel normaal om ook de vaccinkwestie onder de loep te nemen. Waar hebben we, minus de hysterie over ‘hoge aantallen griepdoden’ en de ‘dringende noodzaak ingeënt te worden’, in werkelijkheid mee te maken? Het antwoord is PR. Er wordt van propaganda gebruik gemaakt om griepcijfers op kunstmatige wijze op te pompen en zo mensen de behandelkamers van artsen en klinieken in te jagen voor hun prik. Maar hoe zit dat met vaccins? Hoe veilig en effectief zijn ze?

Ik waarschuw al lang voor de gevaren van vaccins, vooral voor baby’s en jonge kinderen, van wie de immuunsystemen niet in staat zijn de vele verontreinigde en giftige conserveringsmiddelen in vaccins te bestrijden. Er zijn andere redenen waarom zelfs volwassenen ze zouden moeten vermijden. Welnu, voor het eerst heeft een voormalige insider binnen de vaccinindustrie toegestemd om over de gevaren van vaccins te spreken.

‘Dr. Mark Randall’ is het pseudoniem van een voormalig onderzoeker die jarenlang werkzaam was in de laboratoria van grote farmaceutische bedrijven en Nationale Gezondheidsinstellingen van de Amerikaanse regering. Hij is nu gepensioneerd en heeft aarzelend toegestemd zich uit te spreken. Voor zover ik weet komt zijn getuigenis overeen met alle andere claims die ik de afgelopen jaren heb onderzocht.

Het interview dat volgt is niet alleen belangrijk vanwege Dr. Randall’s grondige kennis van vaccinatiegevaren, maar ook door zijn getuigenis over het inside-functioneren en de doofpotaffaires tussen de regering en de vaccinindustrie – de twee bronnen die Amerikanen proberen te overtuigen dat ze te vertrouwen zijn. Dit belangrijke fragment is misschien wel de beste afzonderlijke geschreven samenvatting van het ondersteunende bewijs voor de zaak tegen immunisaties.


Bron : http://www.argusoog.org/?p=3910


Erg interessant om onderstaand intervieuw ook eens te lezen onder het betreffende artikel op die site.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #586 Gepost op: 30 oktober 2009, 14:28:21
Uit dit hele Mexicaanse circus kun je eigenlijk 1 ding concluderen:

Iedereen roept wat, iedereen (artsen, onzerzoekers, biologen, virologen, WHO, ''experts'') roept wat anders. Maar niemand die het echt allemaal weet...

Oftewel; buckle up, we gaan het allemaal nog meemaken. ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #587 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:39:17
Pas als ik een oorlogsrooster ga draaien van 12 uur op 12 uur af 7 dagen in de week... dan moeten jullie je pas echt zorgen gaan maken.

Booming bussines, die Mexicaanse griep. :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #588 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:48:33
Bij mij lag vandaag ook zo'n uitnodiging op de mat.  Niet verplicht, maar of ik me even wil melden voor 3x inenten. 1x voor de seizoensgriep, 2x tegen de Nieuwe Influenza oftewel Mexicaanse griep. Deze dienen plaats te vinden met tussenpozen van 2 weken...

Wat willen ze in godsnaam allemaal in je mik spuiten??! Volgens mij wordt je daar pas ziek van... :D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #589 Gepost op: 30 oktober 2009, 16:03:20
Houd er wel rekening mee dat het, na inenting, twee weken duurt voordat het volledig effectief is (stond op de bijsluiter bij mijn injectie  ;)). Als je dus later alsnog beslist een inenting te halen mocht het uit de hand lopen dan ben je waarschijnlijk te laat.  ;) :)