Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus

Auteur Topic: Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus  (gelezen 235650 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #590 Gepost op: 30 oktober 2009, 16:04:47
Zolang de testresultaten nog niet bekend zijn, wat voor neven-effecten dit kan hebben, hoe deze nieuwe stof reageert op je lichaam ga ik helemaal geen enkele injectie in mijn armen laten zetten.


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #591 Gepost op: 30 oktober 2009, 16:36:51

Erg interessant om onderstaand intervieuw ook eens te lezen onder het betreffende artikel op die site.


Nou, ik heb het gelezen en wat een ontzettende onzin staat er in het artikel en in het interview. De zogenaamde feiten die naar voren worden geholpen zijn niet te controleren en de anonimiteit van de spreker werkt ook niet echt in het voordeel van het standpunt. Verder het CDC uitmaken voor een PR bureautje van de farmaceuten getuigd voor een compleet gebrek aan realiteitsbesef. Angst verkoopt klaarblijkelijk goed, anders zouden dit soort mensen lang niet zoveel aandacht krijgen.

Argusooog.nl is voor mij weer de zoveelste complottheoriesite, waar misbruik gemaakt wordt van de angsten en gebrek aan inhoudelijke kennis.

En om maar eens een pittige stelling naar voren te werpen: Het afraden van vaccinatie als erkende medische interventie is kwakzalverij.

Hierbij wat artikelen die ook erg interessant zijn om te lezen: http://www.kwakzalverij.nl/site/SearchController.php?sSearchTerms=mexicaanse+griep


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #592 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:03:31
Zolang de testresultaten nog niet bekend zijn, wat voor neven-effecten dit kan hebben, hoe deze nieuwe stof reageert op je lichaam ga ik helemaal geen enkele injectie in mijn armen laten zetten.

Ik neig momenteel ook nog naar deze stelling...

Houd er wel rekening mee dat het, na inenting, twee weken duurt voordat het volledig effectief is (stond op de bijsluiter bij mijn injectie  ;)). Als je dus later alsnog beslist een inenting te halen mocht het uit de hand lopen dan ben je waarschijnlijk te laat.  ;) :)

Dus jij bent ingeënt, tegen de Nieuwe Influenza? En, hoe voel je je ?  ;D ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #593 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:24:32
Ik neig momenteel ook nog naar deze stelling...

Dus jij bent ingeënt, tegen de Nieuwe Influenza? En, hoe voel je je ?  ;D ;)

volgens mij staan dit soort berichten nu juist hier: ;) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,33187.0.html
Samen sterk in de hulpverlening!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #594 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:37:16
volgens mij staan dit soort berichten nu juist hier: ;) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,33187.0.html

O ja, da's waar.  O0


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #595 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:39:59
3-jarig meisje overlijdt aan Mexicaanse griep
Uitgegeven: 30 oktober 2009 18:36
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 18:36

DEN BOSCH - Een driejarig meisje met Mexicaanse griep is overleden. Dat meldt de GGD Hart voor Brabant in Den Bosch vrijdag.
 
Het gaat om een meisje dat voor die tijd geen ziekte onder de leden had.

© ANP


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #596 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:47:00
3-jarig meisje overlijdt aan Mexicaanse griep
Uitgegeven: 30 oktober 2009 18:36
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 18:43

DEN BOSCH - Een driejarig meisje met Mexicaanse griep is overleden. Dat meldt de GGD Hart voor Brabant in Den Bosch vrijdag.
 
Het gaat om een meisje dat voor die tijd geen ziekte onder de leden had.

Andere media meldden dat het meisje donderdag is overleden en uit Boxmeer komt.

De GGD stelt dat laboratoriumonderzoek moet uitwijzen of de kleuter behalve H1N1 nog iets anders onder de leden had. Die uitslag volgt pas over enkele weken

© ANP


firemanr

  • Gast
Reactie #597 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:49:47
Ik denk dat ouderen en jongeren " zwakker"  (medisch gezien) in hun schoenen staan als de leeftijdsgroep ertussenin. Jongeren hebben nog te weinig weerstand opgebouwd om de griep tegen te gaan en ouderen brokkelen weer af...Gewone griep kost jaarlijks ook doden en nu er ineens " Mexicaanse"  voor staat wordt iedereen panisch.....Gewoon normaal doen wat je anders doet en als je gezond en wel bent, kun je heus wel tegen een stootje.  ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #598 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:59:48
Informatielijn Mexicaanse griep roodgloeiend

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2902495.ece/Informatielijn_Mexicaanse_griep_roodgloeiend.html
30 oktober 2009

(Novum) - Het is druk bij het informatienummer over de Mexicaanse griep. Het nummer werd vorige week zestienhonderd keer gebeld. Dat was een week daarvoor nog twaalfhonderd keer. De cijfers over deze week zijn nog niet bekend, maar maandag werd het nummer achthonderd keer gedraaid, dinsdag 850 maal en woensdag negenhonderd keer. De verwachting is dat donderdag en vrijdag een soortgelijke hoeveelheid telefoontjes naar 0800-1100 is gepleegd.
(...)
Samen sterk in de hulpverlening!


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #599 Gepost op: 30 oktober 2009, 21:49:49
3-jarig meisje overlijdt aan Mexicaanse griep
Uitgegeven: 30 oktober 2009 18:36
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 21:16

DEN BOSCH - Een driejarig meisje met Mexicaanse griep is overleden. Dat meldt de GGD Hart voor Brabant in Den Bosch vrijdag.
 
Het zou om een een meisje gaan dat voor die tijd geen ziekte onder de leden had, melden verschillende media.

De GGD stelt dat laboratoriumonderzoek moet uitwijzen of de kleuter behalve H1N1 nog iets anders onder de leden had. Die uitslag volgt pas over enkele weken.

Tien doden

Vrijdag meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dat het aantal Nederlanders dat is overleden aan de Mexicaanse griep is opgelopen tot tien. De afgelopen week bezweken ook een 6-jarig jongetje, een 11-jarig meisje, een 25-jarige man en een 56-jarige vrouw aan de griep. Drie van hen waren al ziek, van de vierde is dat onduidelijk.

Vorige week overleed voor het eerst een iemand zonder andere gezondheidsklachten aan de Mexicaanse griep; een 14-jarige meisje.

© ANP/Novum