Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie

Auteur Topic: Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie  (gelezen 43064 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 6 augustus 2008, 10:47:11
Aha okej! Dat aanvragen werkt in de regio´s waar ik bekend mee ben ook zo. Geen aanvraag is geen rit.

Het valt mij alleen op dat er minder spoedtransporten cq. begeleidingen zijn dan voorheen. Dit zal (en kan) er wel mee te maken hebben dat er minder motorrijders op straat zijn en dat de ambulancebemanning het vaker ''alleen'' af kan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


LC

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 6 augustus 2008, 11:06:05
Uit mijn marechaussee tijd weet ik nog dat je, wil je fatsoenlijk een transport begeleiden moet beschikken over 5 het liefst motoren.
Volgens mij zijn er heel veel politie regio's waar het ook niet is toegestaan, omdat ze geen team hier voor hebben.
Ik weet dat bijv den haag dit wel heeft.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2008, 11:11:02
Uit mijn marechaussee tijd weet ik nog dat je, wil je fatsoenlijk een transport begeleiden moet beschikken over 5 het liefst motoren.
Volgens mij zijn er heel veel politie regio's waar het ook niet is toegestaan, omdat ze geen team hier voor hebben.
Ik weet dat bijv den haag dit wel heeft.

Tegenwoordig (Of bij de politie) het liefst met 3 motoren, waarvan 1 spitser ;) De andere twee blokken de kruispunten af.
Alleen is dit in werkelijkheid (bijna) niet haalbaar, omdat er niet continu 3 motorrijders naar elke plek in de (een) regio kunnen gaan.
Daarom komt het in praktijk vaak neer op 1 of 2 motoren ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2008, 20:35:40
Hier in Zeeland komt het haast nooit voor. Ik kan me voorstellen dat het in grote steden wel voor komt. Denk hierbij aan Den Haag, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam.

Het lijkt mij dat iedere motoragent bij zijn opleiding leert hoe een ambulance begeleidt dient te worden. Bovendien lijkt het mij onlogisch dat er niet op iedere dienst 3 motoragenten zitten, dus zou een spoedtransport altijd mogelijk moeten zijn.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:26:45
Het lijkt mij dat iedere motoragent bij zijn opleiding leert hoe een ambulance begeleidt dient te worden. Bovendien lijkt het mij onlogisch dat er niet op iedere dienst 3 motoragenten zitten, dus zou een spoedtransport altijd mogelijk moeten zijn.

Er zullen gerust in elke regio 3 motorrijders ''luisteren'' maar met bijvoorbeeld een Trans Alp is het geen uitkomst om een ambulance te begeleiden, als je met deze motoren boven een bepaalde snelheid komt, dan (schijnen) ze niet erg prettig te rijden, dan zal je al richting de Honda Pan European of een zware BMW gaan.
Die motoren staan niet (in elke regio) op elk bureau gestationeerd en als je uit alle hoeken van een regio met spoed een motorrijder richting 1 lokatie moet laten rijden, dan is de kans groot dat de ambulance moet gaan staan wachten op een van de motorrijders.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:34:08
kan/mag een ambu motor geen ambulance begeleiden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:36:16
kan/mag een ambu motor geen ambulance begeleiden?

Een (motor)ambulance verpleegkundige heeft geen bevoegdheden qua stoptekens, je kan ook moeilijk een OVD van de brandweer er voor zetten ::)
Tevens is het geen taak van de motorambulance ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:50:59
Een (motor)ambulance verpleegkundige heeft geen bevoegdheden qua stoptekens, je kan ook moeilijk een OVD van de brandweer er voor zetten ::)
Tevens is het geen taak van de motorambulance ....

maar inde steden waar ze zo'n motor hebben zou het wel toegepast kunnen worden? dan hoef je geen politie motor "uit de sterkte" te halen... of vervuld een ambu motor ook de functie van OVD-G ( dan wordt het ene beetje erg veel)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:54:40
Een motorverpleegkundige heeft gewoon niet de benodigde bevoegdheden. Als die tijdens het geven van een stopteken overhoop gereden wordt kan dat naast het letsel ook nog wel eens hele andere gevolgen hebben.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:56:53
oke... dat is ook weer duidelijk ;)