gebiedskennis telefonist(e) 112??

Auteur Topic: gebiedskennis telefonist(e) 112??  (gelezen 10093 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 3 december 2003, 01:29:56
Ik hoor het steeds vaker: het kengetal draaien vóór 112. Je kan het moeilijk gaan proberen. Wie weet of dat werkt?

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 december 2003, 16:54:15
Waarschijnlijk 1 van de centralisten, Peter. bijvoorbeeld. Ik wordt hier nu ook wel nieuwsgierig naar...... :)


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #12 Gepost op: 3 december 2003, 19:42:40
Citaat
Waarschijnlijk 1 van de centralisten, Peter. bijvoorbeeld. Ik wordt hier nu ook wel nieuwsgierig naar......

Die zou het kunnen uitproberen tijdens een dienst. Krijgt hij zijn eigen aan de lijn als het systeem werkt. ;D


Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Reactie #13 Gepost op: 3 december 2003, 21:34:12
Alle mobiele 1-1-2 bellers komen in Driebergen terecht, en moeten dus worden doorgeschakeld naar hun eigen regio.
Wél is men in ontwikkeling om de mobiele 1-1-2 binnen de eigen regio terecht te laten komen, dit middels de ontvangst van de telefoon zendmasten.

Het mobiel bellen met een kengetal ervóór komt "gewoon" in Driebergen terecht.

Peter
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #14 Gepost op: 3 december 2003, 23:48:30
Zo, dat ook weer een gerucht de wereld uit.

Ik denk dat een net nummer VOOR 112 kiezen helemaal niet werkt. bv 0111112 voor Schouwen?!?

Ton.


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 december 2003, 00:04:33
Dankjewel Peter....... ;)


sandra cornelissen

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 december 2003, 19:39:43
Hallo collega's,

Ik neem aan dat ook voor de 112-centrale het systeem citygis bestaat?


KokRotterdam

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 16 december 2003, 00:40:23
Hoi Sandra,
In Rijnmond heeft een 112-telefoniste geen Citygis of andere plattegrond. Zij wil alleen maar weten welke hulpverleningsdienst je nodig hebt en in welke gemeente, waarna zij doorverbind. De juiste lokatie wordt pas op de Meldkamer/AC/CPA vastgesteld mbt het GMS en daaraan gekoppeld GIS


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 16 december 2003, 14:30:20
112 is trouwens een ramp als je op de provinciegrens zit en een hulpdienst nodig hebt van een andere regio als waarmee je automatisch wordt doorverbonden.

Vooral als het iets op of aan het water betreft is het problematisch, meldkamers raken dan in de stress, waarschijnlijk omdat men alleen een PC met kaartjes gebaseerd op land voor de neus heeft met postcodes en straatnamen.

Zover mij bekend is het trouwens in de regio Zuid-Holland wel zo dat je via de gsm automatisch bij de 112 centrale Rijnmond binnenkomt.

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 20 december 2003, 01:56:36
Hoi Sandra,
In Rijnmond heeft een 112-telefoniste geen Citygis of andere plattegrond. Zij wil alleen maar weten welke hulpverleningsdienst je nodig hebt en in welke gemeente, waarna zij doorverbind. De juiste lokatie wordt pas op de Meldkamer/AC/CPA vastgesteld mbt het GMS en daaraan gekoppeld GIS

Ze zal toch moeten weten aan wie bv de rondweg A10 van Amsterdam behoord, dat duurde bij mij 7 minuten en drie doorverbindingen eer ik de goede meldkamer had.

Henk