is het Sigma welkom???

Auteur Topic: is het Sigma welkom???  (gelezen 6044 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Gepost op: 3 december 2003, 08:54:32
Kreeg gisteren de vraag hoe het Sigma tegen het Ambuteam aankijkt...
Ik wil eigenlijk wel eens weten hoe er andersom over gedacht wordt.
Hoe kijkt het ambuteam (en de reguliere ambulancedienst) tegen het Sigma aan???

Max2

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 december 2003, 11:06:41
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij - als SIGMA-lid neem ik aan - tegen ambumensen aankijkt....

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 3 december 2003, 11:16:21
de ambuteam mensen zijn geselecteerd op hun bereidheid met het Sigma samen te werken. Ik zie het 'probleem' meer in de mensen van de regionale ambulancediensten. Er wordt lang niet altijd even enthousiast gereageerd op de aanwezigheid van Sigmaleden.
Wat dat betreft merk ik dat zelfs in de discussies die in dit forum zo nu en dan oplaaien.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 3 december 2003, 11:28:40
Daar is hier al heel veel over gediscuseerd. Vaak komt het ook door de opstelling van enkele SIGMA leden die het voor heel de groep verpest, zoals net doen of je het beter weet dan de pleeg of chauffeur en ja, daar scoor je zeker geen punten mee.
En leden van het Ambu-team rijden normaal gewoon op een ambulance, dus je kan ze nu ook weer niet allemaal over één kam scheren.

Verder is het best lastig dat het meeste ambulancepersoneel niet weet wat een SIGMA lid mag en daarom krijgen ze dikwijls 'simpel' werk opgelegd, terwijl een SIGMA lid meer kan en mag.
Daarnaast zijn bepaalde handelingen best lastig waar je als SIGMa lid dus misschien een beetje hapert, maar dat komt ook door te weinig ervaring. Daar moet een Ambu-team lid rekening mee houden, maar zou wel een verklaring kunnen zijn dat het 'simpelere' werk voor de SIGMA blijft.

Christian

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 3 december 2003, 11:33:30
Ik scheer niets over een kam. Was alleen benieuwd. Mijn ervaringen met ambuteams tot nog toe zijn prima, ik vroeg me alleen af of dat wederzijds is.
Overigens vind ik het een gebrek dat er niet meer Sigma-promotie onder het ambulancepersoneel plaatsvindt. Ze mogen onderhand toch in elk geval weten wat het Sigma inhoudt?

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 3 december 2003, 11:40:33
Misschien wordt er ook wel een beetje aandacht geschonken aan de SIGMA, maar het is niet het enigste wat ze moeten onthouden.

Christian

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 3 december 2003, 11:43:29
Wel steeds meer in opkomst... ook met oefeningen krijgen ze er meer en meer mee te maken.

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #7 Gepost op: 3 december 2003, 15:07:25
Vooralsnog heeft er geen Ambu lid gereageerd. Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar.

Overigens heb ik zelf altijd erg goed samen kunnen werken met het Ambu team. Het hangt volgens mij inderdaad af van hoe je jezelf opsteld.
Groet, Gerard  ;)

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 4 december 2003, 00:51:07
kijk...wat hanna schrijft vind ik nou cool....
zo moet het eigelijk....

als je bij ons in de provincie (groningen) vraagt
aan een ambu verpleeg of chauf...wat of is een sigma team  ...halen ze hun schouders op..
er zijn wel een paar die het weten...maar dat is te weinig...er moet meer naam bekendheid zijn bij ambu organisaties en meer oefeningen.....
maarja,dan zegt de gemeente:we hebben geen geld!

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 4 december 2003, 10:37:14
Dat is dus precies waar ik ook al een paar keer tegenaan liep. Vandaar mijn vraag dus!
Intussen ben ik zelf weer tweemaal met mensen van het ambuteam werkzaam geweest en dat is prima verlopen... hebben hier ook even over zitten praten en ze hadden er het volste vertrouwen in dat dat allemaal wel zal gaan lopen. Heeft gewoon even tijd nodig.