(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 137416 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #130 Gepost op: 17 mei 2013, 21:18:22
Uit de politie-aanbesteding zo te zien?
Opgebouwd bij Honac Apeldoorn in ieder geval (zie het voertuig aan de rechterkant v.d. foto):


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #131 Gepost op: 17 mei 2013, 22:27:22
Mooie voertuigen hoor. Deze voertuigen zijn overigens ook een mooi voorbeeld van hoe men zonder BiZa-striping ook goed op kan vallen.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #132 Gepost op: 18 mei 2013, 09:38:53




Dienst: Dienst BedrijfsBeveiliging (DBB) Tata Steel
Standplaats: Velsen-Noord
Soort voertuig: Dienstauto
Wagenparknummer: 9053
In dienst: 2013
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 93-ZTD-1

Bijzonderheden:
tbv bewaking en beveiliging van het Tata Steel terrein, de DBB doet tevens begidsing van overheidshulpdiensten op Tata Steel.
Beetje vies ;-)

Ik ben erg benieuwd wat er op de transparanten in de balk komt te staan, als je die aanzet... Ik heb al zo'n vaag vermoeden als ik er goed naar kijk.....
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #133 Gepost op: 18 mei 2013, 11:12:12
Ik ben erg benieuwd wat er op de transparanten in de balk komt te staan, als je die aanzet... Ik heb al zo'n vaag vermoeden als ik er goed naar kijk.....
Daarin staat "Stop controle" of "Volgen controle". Bij het betreden van het terrein staat ook in de papieren die je hoort te lezen en ondertekenen dat je hieraan gevolg geeft en bij weigering de politie wordt ingeschakeld. :-X

Deze mensen denken totzelfs dat ze je mogen weigeren te vertrekken als alle documenten kloppen omdat hun de lading niet goed gezekerd vindt.  >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #134 Gepost op: 18 mei 2013, 11:17:18
Ik ben erg benieuwd wat er op de transparanten in de balk komt te staan, als je die aanzet... Ik heb al zo'n vaag vermoeden als ik er goed naar kijk.....
Zelfs op mijn mobieltje kan ik bij uitvergroting van de bovenste foto duidelijk als eerste letter een P in spiegelschrift lezen. Wil nog niet zeggen dat het daardoor gesuggereerde woord ook daadwerkelijk is aangesloten, natuurlijk, maar tòch...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #135 Gepost op: 18 mei 2013, 11:34:45
Zelfs op mijn mobieltje kan ik bij uitvergroting van de bovenste foto duidelijk als eerste letter een P in spiegelschrift lezen. Wil nog niet zeggen dat het daardoor gesuggereerde woord ook daadwerkelijk is aangesloten, natuurlijk, maar tòch...
Er staat gewoon  politie in spiegelschrift, kijk maar goed.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #136 Gepost op: 18 mei 2013, 11:38:30
Er staat gewoon  politie in spiegelschrift, kijk maar goed.
Het transparant kan worden aangezet met de tekst 'STOP' of 'STOP POLITIE'. De tekst Politie kan dus uitgezet worden, als er stroom op een ander tandje wordt gezet. Zelfde geldt voor achter, dan houd je daar STOP en VOLGEN over, zonder POLITIE.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #137 Gepost op: 18 mei 2013, 12:20:57
Uit de politie-aanbesteding zo te zien?

Een particulier die meelift op een overheidsaanbesteding? Dat lijkt me niet direct voor de hand liggend ;)

Neemt niet weg dat de uitvoering sterk lijkt op die van de politie. Wellicht hebben ze dus wel de schaalvoordelen kunnen benutten (lichtbalken etc. die in grote partijen worden ingekocht en daardoor goedkoper zijn).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #138 Gepost op: 18 mei 2013, 12:30:04
De opmaak wellicht, maar het voertuig zelf verschilt veel met wat de politie rijdt.


JOVI

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #139 Gepost op: 18 mei 2013, 12:58:56
Het transparant kan worden aangezet met de tekst 'STOP' of 'STOP POLITIE'. De tekst Politie kan dus uitgezet worden, als er stroom op een ander tandje wordt gezet. Zelfde geldt voor achter, dan houd je daar STOP en VOLGEN over, zonder POLITIE.

Klopt, alleen de tekst STOP of VOLGEN kan worden aangezet.