(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 137412 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #150 Gepost op: 18 mei 2013, 21:11:38
Tja, strafrecht zal het niet wezen....  ::)

Heel simpel, als boete voor een verkeersovertreding krijg je een "Boete" in de vorm van strafpunten.
Bij 3 punten mag je een korte periode het terrein (welke door slagbomen is afgesloten) niet op, bij 5 ben je helemaal niet meer welkom.
Dit kan behoorlijke consequenties hebben als je bij Tata of een aannemer daar werkt.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #151 Gepost op: 18 mei 2013, 21:12:47
Helder, omdat ik eerder las dat ze bij niet volgen van de regels 'de politie' erbij gaan halen; die kan namelijk niks doen volgensmij.

Kan iemand mij nog vertellen waarom ze blauw hebben en of dit nog in de regelgeving is weggewerkt?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #152 Gepost op: 18 mei 2013, 21:25:26
Tja, strafrecht zal het niet wezen....  ::)

Heel simpel, als boete voor een verkeersovertreding krijg je een "Boete" in de vorm van strafpunten.
Bij 3 punten mag je een korte periode het terrein (welke door slagbomen is afgesloten) niet op, bij 5 ben je helemaal niet meer welkom.
Dit kan behoorlijke consequenties hebben als je bij Tata of een aannemer daar werkt.

Klopt, alleen is mijn ervaring dat je maar een telefoontje naar kantoor hoeft te doen en de beveiliging inbindt. Ik had ineens vijf punten omdat ik een kraan verplaatste zonder vast te zetten. Een minikraan op een semi voor 500m zodat hij het nieuwe asfalt niet zou slopen. e050
Mij valt wel op dat beveiligers die op eigen terrein met OGS mogen rijden en een soort van boetesysteem mogen hanteren behoorlijk arroganter worden. :-X Maar dat is puur uit eigen ervaring. :|
Helder, omdat ik eerder las dat ze bij niet volgen van de regels 'de politie' erbij gaan halen; die kan namelijk niks doen volgensmij.
Ja, alleen wat is de grote factor voor het transport? Tijd, en dat hebben ze te weinig. Dus werkt men mee om maar zo snel mogelijk van het terrein te zijn. Ze hebben totzelfs draaiboeken over hoe volgens hun lading moet zijn vast gezet. Probleem voor hen is dat ik gewoon ILT een keer heb laten komen en hun ongelijk heb bewezen. Ik heb namelijk altijd tijd, ik heb schijt aan aflevertijden want ik werk op mijn snelheid. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #153 Gepost op: 18 mei 2013, 21:28:37
Hoi HIT, ik kan me jouw ervaring voorstellen....want overal zal je "rotte appels" hebben.
Ik weet dat wij regelmatig op dit terrein werken, en wij hebben tot op heden alleen maar positieve ervaringen met ze.
Of zou het komen omdat wij ze opgeleid hebben tot Volledig Bevoegd Verkeersregelaar?  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #154 Gepost op: 18 mei 2013, 23:37:28
Wacht ff hoor, stel dit voertuig geeft mij een stopteken waar ik niet aan voldoe. Dan gaan ze de politie bellen omdat ik me niet aan de huisregels houd? Volgensmij is dat nog steeds civielrechterlijk en hoef ik helemaal geen stoptekens van deze voertuigen op te volgen, ook niet op hun terrein.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Vind het best interessant.

Ik weet dat Defensie een regeling heeft waarbij een burger die het terrein betreed zich verplicht aan de huisregels (bv maximale snelheid) moet houden. Dit staat in de voorwaarden. Voldoet men hier niet aan dan is het terrein verboden terrein en kan men dus voor 461 SR bekeurd worden. Dit is een maatoplossing omdat de gebruikelijke interne afhandeling welke de KMAR toepast niet kan en oa de WAHV (Mulder) alleen op de openbare weg toegepast kan worden.
Het bedrag dat de 461 SR overtreding kost is wel gelijk aan de boete die een militair voor dezelfde overtreding betaald.

Ik ga er vanuit dat dat bij TATA steel ongeveer hetzelfde is en dan kan er dus inderdaad politie bij gehaald worden. Iemand voldoet immers niet aan de huisregels en zal dus daardoor onbevoegd op het terrein zijn. Een en ander staat of valt bij het huisreglement en de borden bij de ingang.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #155 Gepost op: 19 mei 2013, 12:04:17
Neehoor Dinozzo dat is niet helemaal juist wat je zegt. Op de kazerne geldt het militair strafrecht, in dit strafrecht zijn twee titels (XII - verkeersmisdrijven en I verkeersovertredingen) op basis vanwaar de KMar schrijft. Bovendien is een groot aantal bepalingen van de WVW en het merendeel van het RVV gewoon op de kazerne van toepassing.

Het klopt, de wet mulder is hier niet van toepassing.... ofterwijl: een burger kan niet bekeurd worden, voldoet men hier niet aan kan er niet zomaar overgestapt worden naar 461 want hij is gewoon rechtmatig op het terrein. In dat geval gaat er een rapport naar de commandant en kan deze de burger een ontzegging geven, dit gaat dus niet per direct.

Een quote van een KMar collega op een ander forum hierover:
Citaat
Voor de ingang van elke kazerne staat tevens een bord waarop staat dat de Wegenverkeerswet op dit terrein van overeenkomstige toepassing is. Verder staat daarop de geldende snelheid en dat het parkeren buiten de daarvoor bestemde plaatsten verboden is etc.
 
De Wet Mulder is dus niet van toepassing op militaire terreinen derhalve kan een burger ook niet bekeurd worden. Hij bezit ook niet de miltaire status.
 Door de collega die controleerd dient een rapport op gemaakt te worden voor de commandant van de kazerne met de bevindingen die hij heeft geconstateerd. De commandant van de kazerne kan dan beslissen om de toegang van de kazerne te weigeren voor deze persoon.
 
Betreft het een burger in dienst van defensie dan kan de commandant van de kazerne maatregelen nemen in gevolge het Burger Ambtenaren Reglement Defensie (BARD). In deze regeling staan diverse straffen die een commandant mag uitdelen.
 

Zoals ik het begrijp kan hij dus met pek en veren van de kazerne gejaagd worden, maar niet direct vervolgd worden voor het delict. Is een beetje hetzelfde als dat jij een fiets huurt, je gaat akkoord met de voorwaarden... maar als je daar niet aan houdt belt de verhuurder de politie en zegt dat je zijn fiets hebt gejat....  ::)

Voor TaTa steel lijkt het me helemaal anders, een kazerne is nog bijzonder/militair terrein. Dit is een bedrijven terrein van een particuliere organisatie, als jij rechtmatig op het terrein bent maar je vervolgens niet aan hun regels houdt kan ik me niet voorstellen dat je vervolgd gaat worden voor 461....... Als jij denkt dat het wel zo is, zie ik graag jurisprudentie / een bron daarvan; dan heb ik ook weer wat geleerd  O0

Lange lap tekst, maar mijn vraag staat nog steeds: waarom hebben ze in godsnaam blauw op die voertuigen en komen ze daarmee op de openbare weg?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #156 Gepost op: 19 mei 2013, 12:22:15
Lange lap tekst, maar mijn vraag staat nog steeds: waarom hebben ze in godsnaam blauw op die voertuigen en komen ze daarmee op de openbare weg?
Het waarom is hetzelfde als bij de beveiligingsvoertuigen van Flora Holland en de Authority voertuigen van Schiphol, zij zijn namelijk de handhavingsdienst op het terrein en ook de eerste hulpverleningsvoertuig terplaatse. Zie het als de politiedienst van deze afgesloten (maar toch vaak grote) terreinen. Hierdoor is het dus van belang dat zij als voorrangsvoertuig kunnen rijden op dit terrein (en waar moet een voorrangsvoertuig aan voldoen?). Of ze op de openbare weg komen lijkt mij niet, zal hooguit (net als bij bijvoorbeeld Aalsmeer) het oversteken of kortstondig gebruik zijn van openbare weg om bij een ander gedeelte van hun terrein te komen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #157 Gepost op: 19 mei 2013, 12:22:45
Kijk op Stapel & De Koning eens bij de bespreking van art. 461 WvSr. Het komt vaak voor dat de toegang niet geheel verboden is, maar er beperkingen worden gesteld aan het gedrag binnen het (nog niet) verboden gebied. Houd je je aan de (huis)regels is de toegang je niet verboden, houd je je daar niet aan is de toegang op een voor hem blijkbare wijze (bijv. het toegangsbord met huisregels) verboden.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #158 Gepost op: 19 mei 2013, 14:58:16
Het waarom is hetzelfde als bij de beveiligingsvoertuigen van Flora Holland en de Authority voertuigen van Schiphol, zij zijn namelijk de handhavingsdienst op het terrein en ook de eerste hulpverleningsvoertuig terplaatse. Zie het als de politiedienst van deze afgesloten (maar toch vaak grote) terreinen. Hierdoor is het dus van belang dat zij als voorrangsvoertuig kunnen rijden op dit terrein (en waar moet een voorrangsvoertuig aan voldoen?). Of ze op de openbare weg komen lijkt mij niet, zal hooguit (net als bij bijvoorbeeld Aalsmeer) het oversteken of kortstondig gebruik zijn van openbare weg om bij een ander gedeelte van hun terrein te komen.

De foto's zijn genomen tijdens een aanrijding op de openbare weg waarbij er gebruik wordt gemaakt van de blauwe lampen, dus blijkbaar is daar toestemming voor of wordt het gedoogd....

Voor meer foto's, zie http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1227-fietser-aangereden-door-auto-op-fietspad-wenckebachstraat

Grtz,
Marcel


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #159 Gepost op: 19 mei 2013, 16:24:27
De foto's zijn genomen tijdens een aanrijding op de openbare weg waarbij er gebruik wordt gemaakt van de blauwe lampen, dus blijkbaar is daar toestemming voor of wordt het gedoogd....

Voor meer foto's, zie http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1227-fietser-aangereden-door-auto-op-fietspad-wenckebachstraat

Grtz,
Marcel

Openbaar terrein, maar grond tussen ter terreinen van TaTa in, en hier is het zelfde beleid van toepassing als op bijvoorbeeld de Bloemenveiling