(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 139264 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #180 Gepost op: 18 november 2013, 19:09:35
Citaat van: CMKmaat link=msg=1220994 date=1384790195
Een vergunning/ontheffing voor extra rode verlichting ... op grotendeels eigen terrein.

Ik vindt het spannend.
Natuurlijk geloof ik alles dat mij in goeden trouw verteld wordt ... maar toch.

Zou het kunnen zijn dat die ontheffing is voor die stukken die niet onder de noemer grotendeels vallen, daar is het namelijk niet toegestaan zonder ontheffing om rood licht naar voren uit te stralen....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #181 Gepost op: 18 november 2013, 19:36:04
Als ik de foto's bewerk met Corel, dan lijkt het alsof er alleen een beamer is naar de zijkanten en dat in het rode alleen twee spiegels staan gemonteerd.... Heeft iemand de balk van deze bus al eens in werking gezien?

Overigens, Tata heeft een ontheffing voor heel Nederland voor het mogen rijden met uitgeschakelde OGS op de openbare weg. Dit omdat deze voertuigen ook op Tata terreinen in Zeeland en België worden gebruikt.

En vroeger toen ik er nog regelmatig kwam hadden ook alle bestuurders van de voertuigen met OGS een OGS opleiding. Of dat nog zo is dat weet ik niet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #182 Gepost op: 18 november 2013, 22:36:05
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1221038 date=1384798175
Zou het kunnen zijn dat die ontheffing is voor die stukken die niet onder de noemer grotendeels vallen, daar is het namelijk niet toegestaan zonder ontheffing om rood licht naar voren uit te stralen....

Deze voertuigen rijden niet alleen over de Uithof, maar ook in de binnenstad en de International Collega Utrecht waar een groot gedeelte van de Universiteit zich bevind.
Dus waarschijnlijk is daar de vergunning/ontheffing voor.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #183 Gepost op: 18 november 2013, 22:39:00
Citaat van: HIT link=msg=1221048 date=1384799764
Als ik de foto's bewerk met Corel, dan lijkt het alsof er alleen een beamer is naar de zijkanten en dat in het rode alleen twee spiegels staan gemonteerd.... Heeft iemand de balk van deze bus al eens in werking gezien?



Aan de zijkanten van de balk zit "normale" verlichting, zeg maar 2 zoeklampen.
In de balk zelf zitten leds en achter de achterklep zitten aan de linker en rechterzijde led flitsers.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #184 Gepost op: 18 november 2013, 22:45:35
Hieronder een link naar een filmpje van de balk in werking.

http://www.youtube.com/watch?v=UR1k1_l14Wo


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #185 Gepost op: 18 november 2013, 23:10:47
Citaat van: CMKmaat link=msg=1220994 date=1384790195
Een vergunning/ontheffing voor extra rode verlichting ... op grotendeels eigen terrein.

Ik vindt het spannend.
Natuurlijk geloof ik alles dat mij in goeden trouw verteld wordt ... maar toch.
Waar en wanneer mag je rode zwaailampen voeren als een beveiligingsbedrijf ? En wat voor zwaailampen mag je eigenlijk wel voeren als beveiligingsbedrijf ?
That's just the way it is.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #186 Gepost op: 18 november 2013, 23:16:14
Citaat van: Mahad link=msg=1221113 date=1384812647
Waar en wanneer mag je rode zwaailampen voeren als een beveiligingsbedrijf ? En wat voor zwaailampen mag je eigenlijk wel voeren als beveiligingsbedrijf ?

Amber :) En sommige beveiligingsbedrijven op eigen terrein blauw. De beveiliging van de UU rijdt vooral op de openbare weg. dan si rode verlichting inderdaad een bijzondere. Het heeft volgens mij ook geen wettelijke status. Alhoewel vroeger de diesellocomotieven in het havengebied eerst blauwe lampen hadden en later rode.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #187 Gepost op: 18 november 2013, 23:17:27
Citaat van: Mahad link=msg=1221113 date=1384812647
Waar en wanneer mag je rode zwaailampen voeren als een beveiligingsbedrijf ? En wat voor zwaailampen mag je eigenlijk wel voeren als beveiligingsbedrijf ?
Heb eerder de vraag waarom er uberhaupt gekozen voor rood. Want volgens mij staat er nog altijd in de WVW en regelement Voertuigen dat de enige rode lampen op een voertuig de achter/remlichten mogen zijn en voor de aangewezen voertuigen een transparant. Dus waarom moeilijk doen terwijl je met oranje/amber hetzelfde doel kan bereiken
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #188 Gepost op: 18 november 2013, 23:19:28
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1221117 date=1384813047
Heb eerder de vraag waarom er uberhaupt gekozen voor rood. Want volgens mij staat er nog altijd in de WVW en regelement Voertuigen dat de enige rode lampen op een voertuig de achter/remlichten mogen zijn en voor de aangewezen voertuigen een transparant. Dus waarom moeilijk doen terwijl je met oranje/amber hetzelfde doel kan bereiken

Oranje is toch alleen bedoeld als je op/of aan de weg werkzaamheden uitvoert ?
That's just the way it is.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #189 Gepost op: 18 november 2013, 23:20:03
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1221117 date=1384813047
Heb eerder de vraag waarom er uberhaupt gekozen voor rood. Want volgens mij staat er nog altijd in de WVW en regelement Voertuigen dat de enige rode lampen op een voertuig de achter/remlichten mogen zijn en voor de aangewezen voertuigen een transparant. Dus waarom moeilijk doen terwijl je met oranje/amber hetzelfde doel kan bereiken

"vroeger" reden ze met oranje balken, waarom er voor rood is gekozen, geen idee.