Luchthaven Autoriteit

Auteur Topic: Luchthaven Autoriteit  (gelezen 180777 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #20 Gepost op: 25 december 2009, 17:58:40
Goedenavond allen !

Keusjuh is weer eens nieuwsgierig:

....C = Charlie Apron officers....

Wat zijn Apron Officers ? wat doen ze ?

 ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 25 december 2009, 18:11:05
Is dit een (betrekkelijk) nieuwe club?
Ik heb hier nooit eerder wat van gezien of gehoord namelijk.

En wat is de taakstelling van deze afdeling? :)

Een van de luchthavenjongens kan daar waarschijnlijk een nog uitgebreider antwoord op geven.

In ieder geval zie ik het voertuig al een tijdje rond rijden, een van de medewerkers met piket woont bij mij in de buurt.
Ik zie ze meestal verschijnen bij incidenten en volgens mij hebben ze iets met de infrastructuur op Schiphol te maken ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 25 december 2009, 19:03:49
Daaf!

We hebben je nodig ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #23 Gepost op: 25 december 2009, 19:52:03
Goedenavond allen !

Keusjuh is weer eens nieuwsgierig:

....C = Charlie Apron officers....

Wat zijn Apron Officers ? wat doen ze ?

 ;)

Daaf!

We hebben je nodig ;D

Google?.... (???)......Youtube  (???)..........

Eerste hit Google;

Van oudsher is een van de bekendste beroepen op Schiphol dat van een marshaller, tegenwoordig apron officer geheten. Dit is de man en steeds vaker ook vrouw die een gezagvoerder aanwijzingen geeft voor het op de juiste wijze parkeren van zijn vliegtuig. Dit gebeurt overdag met rode, ronde bordjes die sterk doen denken aan tafeltennisbatjes en 's nachts met lichtgevende stokken.

Eerste hit Youtube


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #24 Gepost op: 25 december 2009, 20:16:12
Op het forum van AtcBox staat VDN omschreven als: Veiligheidsdeskundige Nutsprocessen (VDN1 en VDN2).


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 25 december 2009, 23:49:40


Dienst: Rotterdam Airport
Roepnummer: nb
Soort voertuig: terreinvoertuig
Merk & Type: Ford Explorer
Bijzonderheden:



Dienst: Rotterdam Airport
Roepnummer: nb
Soort voertuig: terreinvoertuig
Merk & Type: Toyota RAV4 Funcruiser Wagon 2.0i automatic
Bijzonderheden: met soort van calamiteitenaanhanger (zit afzettingsmateriaal in meen ik)
Op deze foto beschikt de auto nog niet over de bestikkering, zoals te zien op de foto van Caprice, eerder in dit topic.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #26 Gepost op: 30 december 2009, 09:27:28
Google?.... (???)......Youtube  (???)..........

Eerste hit Google;

Van oudsher is een van de bekendste beroepen op Schiphol dat van een marshaller, tegenwoordig apron officer geheten. Dit is de man en steeds vaker ook vrouw die een gezagvoerder aanwijzingen geeft voor het op de juiste wijze parkeren van zijn vliegtuig. Dit gebeurt overdag met rode, ronde bordjes die sterk doen denken aan tafeltennisbatjes en 's nachts met lichtgevende stokken.

Eerste hit Youtube


Wat nu op de pieren bij schiphol ook al niet meer gebeurd. De piloot heeft een electronisch display op de pier wat hij kan zien van uit de cockpit. Dit display geeft aan hoeveel meter, en of hij naar links of naar rechts moet om goed te parkeren voor de pier.

Dit systeem houd rekening met het type vliegtuig en werkt automatisch. Je moet niet met je auto vliegtuigje willen spelen op zo'n systeem. als het systeem je op pikt moet het gereset worden voor het vliegtuig er weer kan parkeren. OF er moet een marshaller komen.  :P
Ik weet wel dat ze dan niet blij zijn.   ( nee, dit is geen eigen ervaring  ;D )
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #27 Gepost op: 1 januari 2010, 18:00:22
is het een idee om de ondersteunde diensten op schiphol een eigentopic te geven
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #28 Gepost op: 1 januari 2010, 19:24:14
is het een idee om de ondersteunde diensten op schiphol een eigentopic te geven

Er is al een apart topic voor Luchthaven Autoriteit, aangezien deze nog (maar) 3 pagina's telt, lijkt me dat niet echt nodig  :)
(Maar ik ben geen MOD natuurlijk)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 2 januari 2010, 00:02:06
Om niet te ver van het thema 'hulpverlening' af te dwalen, houden we het bij de luchthaven Autoriteit. En onder die noemer kan je overigens een hoop kwijt ;)

Dergelijke verzoeken kunnen in het vervolg via de PM, dan kunnen we hier ontopic blijven.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s