No match or regex error.No match or regex error. Ambulancezorg VZA legt werk neer - Amsterdam 04-09-2008

Ambulancezorg VZA legt werk neer - Amsterdam 04-09-2008

Auteur Topic: Ambulancezorg VZA legt werk neer - Amsterdam 04-09-2008  (gelezen 11214 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

No match or regex error.

guest4965

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 4 september 2008, 17:18:25
Ambulancepersoneel VZA in actie

AMSTERDAM Medewerkers van ambulancebedrijf ZVA leggen donderdagavond niet het werk neer. Dat hebben ze besloten na overleg met burgemeester Job Cohen van Amsterdam. Hij ging in op hun eis om maatregelen te nemen tegen bedreiging van en geweld tegen hulpverleners.

De burgemeester liet na de bijeenkomst weten dat hij onder gaat kijken wat er precies met aangiftes van dit soort misdrijven gebeurt. Zo wil hij weten wat voor straffen daders krijgen. Ook gaat Cohen de rechterlijke macht oproepen de mogelijkheden om anoniem aangifte te doen te verruimen. Dat kan nu al, maar vaak moet een slachtoffer toch nog voor de rechter-commissaris verschijnen, en dan worden zijn naam en adres bekend.

Incident

De omstanders die woensdagavond na een  steekpartij in Amsterdam-West ambulancepersoneel lastigvielen,
wilden van het slachtoffer de naam van de dader weten. Dat meldde de politie donderdag. Bij het incident in de Vredeman de Vriesstraat raakte rond zes uur een 15-jarige jongen zwaargewond toen hij tijdens een ruzie werd neergestoken door een buurtgenoot. Het ambulancepersoneel kreeg bij de verzorging van het slachtoffer te maken met een zeer emotionele groep mensen. Volgens ziekenvervoerder VZA bedreigden zij de hulpverleners ook met de dood. Daarop legden de ambulancemedewerkers vier uur lang het werk neer. De politie bood aan om agenten met de ambulances mee te laten rijden, maar daar hebben de VZA-medewerkers geen gebruik van gemaakt.

Overleg
De nachtploeg ging later weer aan het werk, maar wil donderdag met de gemeente praten. Gebeurt dat niet, dan gaat de nachtploeg niet aan het werk. De staking treft dan niet alleen Amsterdam, maar ook gemeenten als Purmerend en Zaanstad. Met zo'n 425 werknemers en 120 voertuigen behoort VZA tot de grootste ziekenvervoerorganisaties in Nederland.

'Geschokt'
Ook de GGD is donderdag aanwezig bij de gesprekken tussen ambulancepersoneel en burgemeester Job Cohen van Amsterdam. De GGD verzorgt samen met VZA het vervoer van zieken in de stad. Volgens een zegsman was ook het personeel van de GGD geschokt  door de belaging van medewerkers van VZA woensdagavond in Amsterdam-West. In tegenstelling tot hun collega's legden zij echter niet het werk neer.

Reactie vakbond
Vakbond CNV Ambulance vindt geweld tegen ambulancepersoneel onacceptabel. Dat zei onderhandelaar Gert-Jan den Besten donderdag als reactie op de belaging van hulpverleners door omstanders woensdagavond in Amsterdam-West. "Er zijn afspraken tussen ambulance en politie over geweldsincidenten", aldus Den Besten. "De politie moet altijd eerst aanwezig zijn voordat ambulancepersoneel aan het werk kan. Ik vraag mij af waarom het ambulancepersoneel gisteravond geen politiedekking had."

Reactie politie
Volgens een zegsman van de politie arriveerden twee agenten toen de hulpverleners de gewonde van de steekpartij al aan het verzorgen waren. Op dat moment was er nog geen sprake van een bedreigende situatie. In korte tijd escaleerde de boel echter en begonnen omstanders de ziekenverzorgers lastig te vallen. De agenten hebben meteen versterking opgeroepen, die enkele minuten later ter plekke was. "Het heeft zich in hooguit vier of vijf minuten voorgedaan. Je moet je afvragen of je daar altijd op kunt inspelen", aldus de woordvoerder.

Bron: www.rtvnh.nlNo match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 4 september 2008, 17:58:25
Wat een gezeur, zeg.

Een beetje duwen, een beetje trekken, een beetje in de weg lopen en die hulpverleners maar storen tijdens een belangrijk gesprek tussen slachtoffer en zijn maten. Dat je er eigenlijk nog wakker van ligt. De nieuwswaarde ontgaat mij volledig.

Waarom?
Zie ook eens:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,14915.0.html

Sarcasme modus gaat weer uit.

De overheid is al heel lang geleden begonnen om hulpverleners beter te beschermen tegen agressie.
Het resultaat:

Niks, noppes, nada.
Als hulpverlener ben je in bepaalde situaties aangeschoten wild omdat wij als samenleving dit gewoon toestaan.
De overheid zegt hard op te treden, ik zie het niet. De overheid wil de hulpverleners beter beschermen, ik zie het niet. De overheid zegt een "zero tolerance" -beleid te voeren, ik zie het niet.

Ik zie alleen het door mij aangehaalde topic alleen maar langer worden, zeker als je de gerelateerde topics er aan vast plakt.

De overheid is niet bij machte om het juiste signaal af te geven.
U propageert oog om oog? Handel er dan ook naar. Stel eens een voorbeeld en laat nu voor eens en altijd duidelijk zijn dat je met je poten van hulpverleners af moet blijven.
Tijd voor echt zware straffen.

Hard?

Zeker, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en zet eens een raam open, het begint hier te stinken!

Was getekend,

DB.No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

JAB

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 4 september 2008, 18:16:56
Erg moeilijk is ook het verbergen achter de PRIVACY regels!
Niet standaard politie mee is in mijn regio de regel, I.v.m. privacy mag politie niet direct een woning in. Pas als blijkt dat er daadwerkelijk bedreiging is voor het ambulancepersoneel kan het. Te gek voor woorden. En wat de wetgeving betreft zou de dader, die een HV er bedreigt, of een bemoeial uit het publiek geen kans meer moeten krijgen aangifte te doen als de HVer zich fysiek verweert. Bijvoorbeeld terugslaan als hij/zij eerst werd geslagen. Nu kan een dader als slachtoffer aangifte doen. Zou dit onmogelijk worden onder het motto: Wie is er begonnen met slaan o.i.d.? Jammer, had je maar niet moeten beginnen. Dan voelt een HV er zich meer gesteund door de rechterlijke macht. Is ook lastig voor de politie die anders gedwongen wordt tegen een ambulance HVer een PV op te maken.

Wel mag van een proffessionele HVer worden verwacht dat deze een gepaste houding aanneemt, correct taalgebruik toepast en geen rottigheid uitlokt door een foute attitude. (Misprijzend gezicht bij het zien van een klein wondje, of van een vet figuur die niet kan lopen, of dat beweert e.d.) De juiste toon en slim reageren scheelt veel!

Maar ook de leidinggevenden van ambulancediensten kunnen een steviger standpunt innemen. Als er een klacht komt van een patient, familie of omstanders voelt het personeel zich vaak al in een verdachte hoek gezet, de klant heeft heel vaak gelijk.

De uitspraak dat geweld nu eenmaal bij je vak hoort klopt een beetje. Voor zover dat gaat om personen die door een ziekte of overmatig alcohol / drugsgebruik het niet goed meer op een rij hebben. Nog niet goed, maar van omstanders, bemoeials met de vakkenis van een garnaal nog minder. Die mogen van mij knalhard worden aangepakt. Ook al bij verbaal geweld.

Een beroepsmatige ambulancehulpverlener.No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.No match or regex error.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 4 september 2008, 18:25:21
Erg moeilijk is ook het verbergen achter de PRIVACY regels!
Niet standaard politie mee is in mijn regio de regel, I.v.m. privacy mag politie niet direct een woning in. Pas als blijkt dat er daadwerkelijk bedreiging is voor het ambulancepersoneel kan het.

Volgens mij mag en kan de politie wel degelijk direct een woning binnen en wel op grond van artikel 2 politiewet, hulp verlenen aan hen die dat behoeven.  ;)No match or regex error.

P2000 gevonden:
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !
No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 4 september 2008, 19:22:23
Cohen: poten af van hulpverleners

Burgemeester Cohen heeft woedend op de bedreiging van ambulancepersoneel gereageerd. Tijdens een bijeenkomst met ambulancepersoneel noemde hij het "absoluut schandelijk".
"Eén ding is volstrekt helder: je blijft met je poten af van hulpverleners en ander personeel van de overheid", aldus Cohen.
Volgens Cohen moet vooral de Marokkaanse gemeenschap in actie komen. "In veel van de gevallen is sprake van Marokkaanse jochies. Daar ligt een belangrijk deel van het probleem."

Bekijk de video: http://nl.sitestat.com/at5/at5/s?teller.nieuwsartikel.link.bekijk_video&ns_type=clickin&ns_url=http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=37628

AT5

Prachtig Amsterdams gezegd :) ::)No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 4 september 2008, 19:28:38
Prachtig Amsterdams gezegd :) ::)

Prachtig, nog meer loze woorden!

Tijd voor een Rotterdamse kreet!

Geen woorden, maar daden!No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 4 september 2008, 19:38:38
Een kopje thee drinken doet wonderen in Amsterdam... ::) Of nog een buurthuis neerzetten... :-XNo match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 4 september 2008, 19:39:21
Prachtig, nog meer loze woorden!

Tijd voor een Rotterdamse kreet!

Geen woorden, maar daden!

Nou,nou,nou, niet zo schelden he :P

Maar ontopic...

Ik denk wel dat het zal helpen. De échte Marokaanse gemeenschappen zien denk ik wel in dat het gewoon helemaal fout is wat gebeurd. Maar d'r blijven blijkbaar altijd een paar jochies die het nodig vinden om te rellen(slotervaart, vorig jaar...)

Ik vind dat dat soort wangedrag absoluut niet ten koste mag gaan van de hulpverlening. Ze zullen blij zijn als het personeel hún komt helpen als zij daar liggen... :-X :-\ Nu nog zorgen dat ze dat inzien...No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 4 september 2008, 19:56:46
Hier gaat het om de marokkanse gemeenschap, op het platteland zijn het stront lazerus bezopen autochtone jeugd, ergens anders is het gewoon weer een brave huisvader die haast heeft om thuis te komen en een verkeersregelaar niet wil zien staan.

Het is gewoon een maatschappelijk probleem.No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 4 september 2008, 19:58:10
Hier gaat het om de marokkanse gemeenschap, op het platteland zijn het stront lazerus bezopen autochtone jeugd, ergens anders is het gewoon weer een brave huisvader die haast heeft om thuis te komen en een verkeersregelaar niet wil zien staan.

Het is gewoon een maatschappelijk probleem.

Kan ik me in vinden, maar hoe ga je in hemelsnaam de hele gemeenschap aanpassen :|No match or regex error.

P2000 gevonden: