No match or regex error.No match or regex error. Ambulancezorg VZA legt werk neer - Amsterdam 04-09-2008

Ambulancezorg VZA legt werk neer - Amsterdam 04-09-2008

Auteur Topic: Ambulancezorg VZA legt werk neer - Amsterdam 04-09-2008  (gelezen 11213 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

No match or regex error.

guest4965

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 10 september 2008, 17:37:31
vanmorgen stond er in het brabants dagblad een onderzoek van de tno over de risicos van de ambulance hulpverlening maar ook van ggz en verstandelijk beperkte.

het lukt me niet het artikel hier op te krijgen

Deze bedoel je:

'Agressietrainingen voor verplegend personeel'

HILVERSUM (ANP) - De beroepsvereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden V&VN vindt dat alle verpleeg- en verzorgingstehuizen weerbaarheids- en agressietrainingen moeten aanbieden aan medewerkers. Zij gaan dit onder de aandacht brengen van de adviesraden van de verpleeg- en verzorgingstehuizen in het land.

Dat heeft een zegsvrouw dinsdag gemeld. De V&VN komt tot dit advies nadat uit onderzoek van TNO is gebleken dat een derde van de verzorgenden in verpleeg- en verzorgingshuizen wekelijks te maken heeft met een vorm van agressie. Voor 14 procent geldt dat ze zelfs dagelijks met agressie te maken hebben.

Het gaat dan vaak om slaan, schoppen of een kopstoot. Maar ook om duwen, trekken, spugen, beledigen en uitschelden. Een kwart van de medewerkers wordt wel eens bedreigd met een voorwerp.

Bron: www.brabantsdagblad.nlNo match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.No match or regex error.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #61 Gepost op: 10 september 2008, 18:43:08
ja idd die ja en er stond er nog eentje in over stokslagenNo match or regex error.

P2000 gevonden:
flappus  niet elke verandering is een verbeteringNo match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 11 september 2008, 11:11:41
Ik word zo langzamerhand een beetje gek van al die trainingen...  ::)

In me opleiding een training gehad, stage psychiatrie een gehad, nu wilde ze op mijn werk er weer een geven... goed bedoeld hoor.. maar ik blijf niet bezig  ::)No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.No match or regex error.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #63 Gepost op: 14 september 2008, 02:42:22
Vandaag gevonden op de site van AT5.
Special Report over de VZA waarin AT5 mee is geweest met Ambulance chauffeur Rob die laatst met de dood is bedreigd.
Er wordt ook even over de aggressietraining gesproken.

De reportage duurt 11 minuut 41 seconden.
Vanaf 03:40 wordt er ook over de aggressiecursus gesproken.

http://web.at5.nl/wp-content/plugins/embedthevideo/popup.php?url=mms://media.at5.nl/specialreport/080911_special_report_vza.wmv&height=225&width=400

BRON: AT5No match or regex error.

P2000 gevonden:
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullenNo match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 14 september 2008, 02:55:41
O0No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #65 Gepost op: 14 september 2008, 03:01:36
Citaat

Wethouder Marijke Vos liet dit weekend weten scholieren te gaan voorlichten over wat het werk van ambulancepersoneel precies inhoudt in de hoop begrip te kweken. (KAMILLA LEUPEN)

Ja geweldig ga dan ook gelijk voorlichting geven over de volgende beroepsgroepen.
Politie / Brandweer / Beveiliging / Verkeersregelaars / Takelwagenchauffeurs / ANWB en ga zo maar door.
Want voor onder andere mijn bovenstaande beroepsgroepen bestaat ook geen greintje respect en ontzag meer tegenwoordig.

Wat een hersenloos mens is dat zeg die Marijke Vos.

Zorg er liever voor dat desnoods de ouders worden aangepakt als je de kinderen niet kan aanpakken, en anders voor mijn part via een gerechterlijke procedure en laat ze hun jong beter opvoeden. Want daar ontbreekt het volgens mij nog het meeste aan.
Ouders willen, nee moeten tegenwoordig allebei werken, sturen hun kinderen naar naschoolse opvang en nemen steeds minder tijd en verantwoording voor de opvoeding van hun kinderen.No match or regex error.

P2000 gevonden:
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullenNo match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #66 Gepost op: 14 september 2008, 03:16:32
Hard optreden:
-Heropvoeden die hele zooi
-Schop onder hun kont geven
-Dikke boete met een nog dikkere boete als ze in het vervolg nog eens flikken

Wordt eens dik tijd, in Nederland dat de straffen voor dit soort dingen omhoog gaan,
is nu wel genoeg geweest.
Beetje mensen lopen hinderen, die keihard werken. Bijvoorbeeld als jij op je ouwe dag een keer
een aanval krijgt, je ook goed behandelt kunt worden.

Sorry, dat ik zo pissed reageer, net het een en ander gebeurd.

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik wil nog een stap verder gaan.
Laten we de nu geldende maximumstrafmaat van alle gevangenisstraffen omzetten naar minimumstraf en de nieuwe maximumstrafmaat 2 x de dan geldende minimumstrafmaat maken.

Kom je vervolgens met je poten aan de hulpverleners en/of goederen van Ambulance- / Brandweer- en Politiepersoneel dan komt daarbovenop nog eens een schade vergoeding van de aangerichte schade aan de goederen en vervolgens een schadevergoeding door de rechter opgelegd van minimaal 5000,00 Euro per betrokken medewerker van die instantie.

Aan deze beroepsgroepen kunnen dan wat mij betreft minimaal de onderstaande beroepsgroepen worden toegevoegd.
Beveiliging / Verkeersregelaars / Takelwagenchauffeurs / ANWB / Tram- en Buschauffeurs en NSpersoneel.No match or regex error.

P2000 gevonden:

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Barbie-crosser

• Gast
Reactie #67 Gepost op: 14 september 2008, 03:19:54

Laten we de nu geldende maximumstrafmaat van alle gevangenisstraffen omzetten naar minimumstraf en de nieuwe maximumstrafmaat 2 x de dan geldende minimumstrafmaat maken.

Kom je vervolgens met je poten aan de hulpverleners en/of goederen van Ambulance- / Brandweer- en Politiepersoneel dan komt daarbovenop nog eens een schade vergoeding van de aangerichte schade aan de goederen en vervolgens een schadevergoeding door de rechter opgelegd van minimaal 5000,00 Euro per betrokken medewerker van die instantie.

Aan deze beroepsgroepen kunnen dan wat mij betreft minimaal de onderstaande beroepsgroepen worden toegevoegd.
Beveiliging / Verkeersregelaars / Takelwagenchauffeurs / ANWB / Tram- en Buschauffeurs en NSpersoneel.

Amen !!No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #68 Gepost op: 14 september 2008, 04:57:33

Beveiliging / Verkeersregelaars / Takelwagenchauffeurs / ANWB / Tram- en Buschauffeurs en NSpersoneel.
en taxichauffeurs?ook wij zijn helaas regelmatig doelwit van allerlei vormen van geweld.No match or regex error.

P2000 gevonden:

No match or regex error.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 14 september 2008, 12:55:23

Als HV'ers ga je naar plaatsen waar een crisis/incident/enz aan de hand is. Bij zo'n incident reageren mensen vaak emotioneel. Dat is in alle tijden al zo geweest. Wat nu fout gaat is dat men het respect voor HV'ers kwijt is. Iederéén weet het beter en weet hoe je een incident moet oplossen... ::) Kijk hier op het forum maar eens hoe sommige pubers, wannabee's (politieagenten, brandweermannen, ambuplegen), enz, enz, reageren... zonder volledige kennis van zaken. Blijkbaar vinden we het hier heel normaal dat ze hier zo reageren. Sommigen gaan elkaar zelfs versterken in hun mening.

Nu moet je de situatie van het forum verplaatsen naar de boze buitenwereld. Je staat bij een familielid waarvoor je de ambu gebeld hebt en het duurt wel 15 minuten voordat die er is... daarna gaan die mensen ook nog eens rustig aan het werk terwijl je familielid naar het ziekenhuis moet.... Jij weet wel wat er moet gebeuren!!! Op de brancard en naar het ziekenhuis!!! En dat zal je ze ook wel eens vertellen!!

Alles heeft te maken met respect en dat je vertrouwen hebt in de HV'er. Blijkbaar groeit er nu een generatie op van mensen die dit nooit geleerd is. Daar helpt geen verhoging van de straffen op. Hoe dit ooit gekomen is?? Ik zou het niet weten. Waarschijnlijk ligt de oorzaak in een te vrije opvoeding en een individuele samenleving. Niet meer het wij gevoel maar een ik gevoel. Met een straf tref je alleen het individu mee die toch al verkeerd gereageerd heeft. Het leed is dan al geschied.

Wat wel zou helpen is het 'heropvoeden' van de mensen, de mentaliteit moet veranderen. Dit kan je alleen doen door voorlichting te geven en publiekscampagnes op te zetten. Ga de buitenwereld maar vertellen wat er gebeurt bij een incident en hoe een incident afgehandeld wordt. Ga de mensen, die het nog niet weten, vertellen dat een ambulance probeert op de plaats van het incident een slachtoffer 'stabiel' te krijgen voordat hij/zij vervoert wordt. Ga vertellen aan 'toekomstige' klanten dat dit beter is voor de patiënt... Vroeger was het 'inladen' en rijden. Er was bij het incident haast geen contact met de omstanders. Tegenwoordig is dat wel anders.

Misschien moet je eens bij jezelf beginnen hier op het forum door soms wat meer vertrouwen te hebben in je medemens, hulpverlener, justitie, rechtelijke macht en regering... Als je het zelf allemaal beter weet... waarom zit jij dan niet op die plaats... ^-^  ;)No match or regex error.

P2000 gevonden: