Parketpolitie / Arrestantenvervoer

Auteur Topic: Parketpolitie / Arrestantenvervoer  (gelezen 86109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 22 maart 2011, 22:03:44
Een grijs kenteken en een geel kenteken uitvoering. Wat is het verschil? Ik zie het zo op het eerste oog niet...

Het grijze kenteken bestaat niet meer en is nu ook een ''geel'' kenteken  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 22 maart 2011, 22:15:58

Dienst: Regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Soort voertuig: Arrestantenvervoer
Wagenparknummer: 0318
Merk & type: Mercedes Benz Sprinter 313cdi
Kenteken: 90-PPT-1
Byzonderheden: Sinds kort in dienst, voorzien van secundaire striping en zowel amber als blauwe signalering. Tevens is dit een korte Sprinter.
Knappe bussen voor Amsterdam, maar waar zitten de nieuwe 2toon speakers, die je normaal bij elk voertuig in de bumper ziet. Zijn deze achter de bumper verwerkt? Valt dan het geluid eventueel niet weg?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #52 Gepost op: 24 maart 2011, 19:04:35
Heeft iemand al plaatjes kunnen schieten van de parketbussen van Rotterdam? Sommige bussen hebben een deel van hun jasje uitgedaan en rijden nu alleen nog met blauwe strepen.

Ik verwacht dat de andere korpsen met primaire striping (Utrecht, Haaglanden) op parketbussen ook wel over zullen stappen. Er wordt tegenwoordig (nog) strakker gehandhaafd op de voorschriften.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 24 maart 2011, 19:59:58
Heeft iemand al plaatjes kunnen schieten van de parketbussen van Rotterdam? Sommige bussen hebben een deel van hun jasje uitgedaan en rijden nu alleen nog met blauwe strepen.

Ik verwacht dat de andere korpsen met primaire striping (Utrecht, Haaglanden) op parketbussen ook wel over zullen stappen. Er wordt tegenwoordig (nog) strakker gehandhaafd op de voorschriften.
De reden dat minimaal 2 "oude" parketbussen van Rijnmond alleen nog maar blauwe strepen hebben weet ik nog niet, maar ik denk niet dat dat is vanwege het feit dat ze formeel als ondersteunend zouden moeten worden aangemerkt. Er zijn namelijk zeer recent nieuwe bussen afgeleverd met volledige striping. En de bussen die nu alleen nog met secundaire striping rijden staan in de parkeergarage op het Doelwater (hoofdbureau) in plaats van bij de rest van de parketbussen op het Wilhelminaplein (parket).
greetz,  Enrique

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #54 Gepost op: 24 maart 2011, 22:11:36
De reden dat minimaal 2 "oude" parketbussen van Rijnmond alleen nog maar blauwe strepen hebben weet ik nog niet, maar ik denk niet dat dat is vanwege het feit dat ze formeel als ondersteunend zouden moeten worden aangemerkt.

Daar is de site van politiestriping m.i. ook niet heel duidelijk in.

"Voor ondersteunende poltievoertuigen, die niet voor operationele taken worden ingezet, dient de zogeheten Secundaire Striping te worden toegepast."
> De parketpolitie vervult wel operationele taken (dus primaire striping)

En onder 'ondersteunend' wordt klaarblijkelijk het volgende verstaan:
"De ondersteunende politieauto´s, die voor niet-surveillance doeleinden worden ingezet, hebben als belangrijkste karakteristiek: een aantal blauwe diagonalen (de zogenaamde striping), twee politielogo´s en een regionaam, op een witte carrosserie."
> De parketpolitie wordt niet voor surveillancedoeleinden ingezet (dus secundaire striping)

Dus ja, kiest u maar wat u het liefste op de auto's plakt ;)

bron van de citaten: http://politiestriping.profmedia.eu/38_secundaire-striping.htm
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #55 Gepost op: 17 april 2011, 16:41:21

Dienst: Regiopolitie Ijsselland
Merk & type: Opel Vivaro
Kenteken: 69-TX-PG & 75-TX-HV
Byzonderheden: Sinds kort

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #56 Gepost op: 17 april 2011, 17:15:10
Bijzonderheden: aan voorzeide alleen voorzien van flitsers in de grill.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 17 april 2011, 19:50:18
Ter info: de 2 ex-parketpolitie-Sprinters van Rotterdam-Rijnmond zijn van de arrestantenafdeling op het hoofdbureau. Tbv vervoer van arrestanten van de bureaus richting hoofdbureau. Op minimaal 1 van de 2 bussen is inmiddels een kader met "Facilitair Bedrijf" geplaatst.
greetz,  Enrique

FirePol

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 18 april 2011, 17:12:02
Wij hebben 3 ex parketbussen met sec striping rijden allen met Fac. Bedrijf erop.

MarcoV

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 18 juli 2011, 00:53:19

Dienst: Regiopolitie Groningen
Wagenparknummer: -
Merk & type: Citroen Jumper
Kenteken: 56-VTV-5
Byzonderheden: