Kan er niks anders van maken maar het is wel zo,
De Commandant van
Barneveld rijd in een Mitshibishi Outlander
Wageningen een Volkswagen Caddy
Nijkerk een Suzuki Grand Vitara
Oh, ik geloof je wel hoor
Het rijtje wat je noemt bevat allemaal auto's die een stuk goedkoper zijn en volgens mij net zo goed geschikt voor een CVD. De commandant van Zevenaar/Rijnwaarden is ook CVD in Gelderland Midden en die rijdt in een VW Touran....
Dat ze in Ede voor die CVD een auto willen hebben met een hogere zit en vierwiel-aandrijving daar kan ik nog wel inkomen. Wij gaan de HOVD-auto’s in Noord- en Oost-Gelderland namelijk ook in die categorie aanschaffen om die reden. Wij beperken ons echter wel tot de kleinere SUV’s uit de KLPD aanbesteding (Toyota RAV4, Nissan X-trail en Mitsubishi Outlander). Ik zou niet weten hoe we een auto als een Toyota Landcruiser zouden kunnen verantwoorden naar het bestuur, de collega’s en naar de burger.
Als ik even de Mitsubishi Outlander neem dan kom ik op een consumentenprijs van rond de € 44.000,- Dat is bijna de helft van de consumentenprijs van een Toyota Landcruiser!! En die Mitsubishi Outlander, daar kun je ook prima mee over zandpaden rijden. En ik weet zeker dat de CVD in Ede, vanuit zijn functie, niet veel meer dan dat hoeft te doen met die auto.