Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 170460 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #300 Gepost op: 31 augustus 2013, 18:14:44
Citaat van: Wouter link=msg=1197130 date=1377960110
Draagt dit voertuig nog steeds het roepnummer 25-401?
inderdaad nog steeds 25-401 klopt  ;)

KarstLovers

• Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
Reactie #301 Gepost op: 10 september 2013, 11:26:16
Citaat van: mark hes link=msg=1197114 date=1377955289

Merk voertuig: Mercedes VF212
Roepnummer: 09-120
Kenteken:
Standplaats:
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
opbouw: Miesen Visser Leeuwarden

Ik zie toch echt het logo van Visser Leeuwarden op de wagen staan hoor.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #302 Gepost op: 10 september 2013, 12:12:21
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1200291 date=1378805176
Ik zie toch echt het logo van Visser Leeuwarden op de wagen staan hoor.
In het topic over de nieuwe lage RAVU ambulance word meerdere malen door diverse bronnen bevestigd dat het voertuig op de foto van Miesen afkomstig is.
Visser kan zelf geen VF212 (laatste model e classe) opbouwen omdat zei via Binz geen verlengd Mercedes chassis aangeleverd krijgen, Binz en Visser hebben namelijk mepperij gekregen, zei hadden gezamenlijk een nieuwe ambulance willen ontwikkelen wat dus vastliep.
Probleempje voor Visser dus, dit is opgelost door een voertuig bij de concurrent af te nemen, de Miesen Bonna 212L.
http://www.miesen.de/download/?bonna+vf212_prospekt.pdf
De Miesen Bonna 212L is nagenoeg identiek aan het model dat aan RAVU word geleverd, alleen het deurtje naar het zuurstofflessen compartiment is iets anders.

Visser en Binz produceren beiden geen ambulance op het VF212 Mercedes chassis, de Ravu ambulance word namelijk ook wel eens Binz genoemd omdat hij met deze handels benaming op het kenteken staat.

Visser neemt een voertuig af bij de concurrent en dan ontstaat er een 2e probleem, de naam, je kan een bestaand product van een concurrent niet ineens je eigen naam gaan geven, daarom staat hij op de site als E klasse VF212 en niet als ''Visser5'' wat een logischere benaming zou zijn nadat de Visser4 uit productie is. http://www.visserleeuwarden.nl/nl/ambulances/e-klasse

Voertuig op de foto is zowel qua exterieur als interieur nagenoeg identiek aan een Miesen, Visser plakt er een bedrijfssticker op en dan zou het ineens een ''Visser'' zijn. Als ik nou zelf een carosserie bedrijf opricht genaamd ''...'' en vervolgens bestel ik een ambulance bij Miesen en plak daar een sticker op met mijn naam, dan blijft deze auto toch gewoon een Miesen.

Ik zeg altijd maar zo, er zijn 2 groepen mensen die zeggen dat dit een Visser is, dat zijn ten eerste de mensen bij Visser zelf, en ten 2e de mensen bij RAVU.  ;)
Ik had laatst namelijk een zelfde discussie met een voormalig RAVU ambu chauf, deze persoon bleef bij hoog en laag beweren dat dit een Visser moest zijn, omdat dit voorheen ook zo was, Maarjah het laatste model is gewoon weer van staal, ala Miesen, en niet meer van composiet zoals bij de Visser4.

Trouwens een mooie foto die je naar Visser hebt getwitterd.  :)
(09-133 tijdens de Nationale Traumadag 2013)

KarstLovers

• Forum gebruiker
Reactie #303 Gepost op: 10 september 2013, 19:06:58
Citaat van: mark hes link=msg=1200308 date=1378807941
In het topic over de nieuwe lage RAVU ambulance word meerdere malen door diverse bronnen bevestigd dat het voertuig op de foto van Miesen afkomstig is.
Visser kan zelf geen VF212 (laatste model e classe) opbouwen omdat zei via Binz geen verlengd Mercedes chassis aangeleverd krijgen, Binz en Visser hebben namelijk mepperij gekregen, zei hadden gezamenlijk een nieuwe ambulance willen ontwikkelen wat dus vastliep.
Probleempje voor Visser dus, dit is opgelost door een voertuig bij de concurrent af te nemen, de Miesen Bonna 212L.
http://www.miesen.de/download/?bonna+vf212_prospekt.pdf
De Miesen Bonna 212L is nagenoeg identiek aan het model dat aan RAVU word geleverd, alleen het deurtje naar het zuurstofflessen compartiment is iets anders.

Visser en Binz produceren beiden geen ambulance op het VF212 Mercedes chassis, de Ravu ambulance word namelijk ook wel eens Binz genoemd omdat hij met deze handels benaming op het kenteken staat.

Visser neemt een voertuig af bij de concurrent en dan ontstaat er een 2e probleem, de naam, je kan een bestaand product van een concurrent niet ineens je eigen naam gaan geven, daarom staat hij op de site als E klasse VF212 en niet als ''Visser5'' wat een logischere benaming zou zijn nadat de Visser4 uit productie is. http://www.visserleeuwarden.nl/nl/ambulances/e-klasse

Voertuig op de foto is zowel qua exterieur als interieur nagenoeg identiek aan een Miesen, Visser plakt er een bedrijfssticker op en dan zou het ineens een ''Visser'' zijn. Als ik nou zelf een carosserie bedrijf opricht genaamd ''...'' en vervolgens bestel ik een ambulance bij Miesen en plak daar een sticker op met mijn naam, dan blijft deze auto toch gewoon een Miesen.

Ik zeg altijd maar zo, er zijn 2 groepen mensen die zeggen dat dit een Visser is, dat zijn ten eerste de mensen bij Visser zelf, en ten 2e de mensen bij RAVU.  ;)
Ik had laatst namelijk een zelfde discussie met een voormalig RAVU ambu chauf, deze persoon bleef bij hoog en laag beweren dat dit een Visser moest zijn, omdat dit voorheen ook zo was, Maarjah het laatste model is gewoon weer van staal, ala Miesen, en niet meer van composiet zoals bij de Visser4.

Trouwens een mooie foto die je naar Visser hebt getwitterd.  :)
(09-133 tijdens de Nationale Traumadag 2013)

Thanks. 09-133 is pas sinds deze maand in dienst. Kenteken is officieel sinds 29-08-2013.

KarstLovers

• Forum gebruiker
Reactie #304 Gepost op: 10 september 2013, 19:23:01

Roepnummer: 09-133
Merk/Type: Mercedes Binz E 250 CDI
Kenteken: 3-KNN-45
Bijzonderheden: Op kenteken sinds 29-08-2013

kuipje

• Forum gebruiker
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #305 Gepost op: 10 september 2013, 21:12:05
Staat dit voertuig nou hoger op z'n wielen? Lijkt wat hoger te liggen dan andere Utrechtse ambu's :P

KarstLovers

• Forum gebruiker
Reactie #306 Gepost op: 10 september 2013, 21:21:04
Citaat van: kuipje link=msg=1200464 date=1378840325
Staat dit voertuig nou hoger op z'n wielen? Lijkt wat hoger te liggen dan andere Utrechtse ambu's :P

Volgens mij is er geen verschil. Ik ben ten opzichte van andere fotografen wat lager qua beeldhoogte (als je snapt wat ik bedoel), Misschien dat het daardoor komt.

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #307 Gepost op: 10 september 2013, 21:24:19
Citaat van: kuipje link=msg=1200464 date=1378840325

Ik zie het nu ook ja, maar denk dat het de hoek van de foto of de wielen is.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #308 Gepost op: 20 september 2013, 13:01:02

foto mark GL, ik heb toestemming om deze foto te plaatsen
Merk voertuig: Mercedes VF212 E250 CDI
Roepnummer: 09-121
Kenteken: 69-SXD-9
Standplaats:
Regio: Utrecht
Opbouw: Miesen Bonna 212L (variant van RAVU wijkt alleen met het deurtje van het zuurstof flessen Compartiment af)
Mercedes chassis verlenger: Binz (tegenwoordig word een standaard station, doormidden gezaagd en is daarna in 3 lengtes beschikbaar. Binz heeft zelf geen ambulance op basis van de W212 E klasse, voertuig staat op kenteken geregistreerd omdat Binz voor de aanpassing/verlenging geen officiele toestemming van Mercedes krijgen)
Leverancier: Visser Leeuwarden (kan zelf geen E klasse ambulance opbouwen omdat zij via Binz geen verlengd Mercedes onderstel aangeleverd krijgen)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #309 Gepost op: 28 november 2013, 12:58:22

Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Utrecht
Roepnummer: 09-130
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz E280CDI / Visser
Kenteken: 35-ZB-JJ
Byzonderheden: Een van de oudere E-klasse's. Heeft witte strobe's in de koplampen en staat op de rol om vervangen te worden. Op de foto bij een interregionale bijstand in de regio Amsterdam.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !