Fotograaf aangevallen bij rellen - Capelle aan den IJssel 20-09-2008

Auteur Topic: Fotograaf aangevallen bij rellen - Capelle aan den IJssel 20-09-2008  (gelezen 17013 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
http://www.ad.nl/rotterdam/2632002/Capelle_schrikt_van_rellen.html

zondag 21 september 2008
Capelle schrikt van rellen

CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Burgemeester Joke van Doorne van Capelle aan den IJssel noemt de rellen van afgelopen zaterdag in haar gemeente een ’on-Capelse-situatie’.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00175/capelle_rellen_2_175173a.jpg
Twee arrestanten worden geboeid afgevoerd. FOTO FRANK DE ROO

,,Je moet toch een feestje kunnen vieren?’’ zei ze nadat een dansfeest volledig uit de hand liep. De Capelse politiek heeft om een spoeddebat gevraagd na de rellen op het centrale plein in de stad. Bij de vechtpartijen raakten drie agenten gewond door rondvliegende stenen en flessen. Van een politiebus werden alle ruiten ingegooid. Een gewonde agent werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

Ook fotograaf Frank de Roo, werkzaam voor het AD, kreeg klappen van een politieagent. ,,Relletjes ben ik wel gewend, maar als je aangevallen wordt door relschoppers én de politie wordt het toch wel een vreemde gewaarwording,’’ zegt hij. Politiewoordvoerder Remco Spaninxs spreekt van ‘vrij massale rellen’, die begonnen nadat twee groepen jongeren het na afloop van het feest met elkaar aan de stok kregen. Er werd over en weer getrokken en met bierflesjes gegooid. Toen de aanwezige politie‘regionale spoedassistentie’ inriep, keerde de agressie zich tegen de agenten die met de lange lat een groep van 125 jongeren uit elkaar dreef. Tegen middernacht was de rust weergekeerd.

Cobra4

• Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2008, 15:29:01
Volgende keer maar een telelens op de camera plaatsen?

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2008, 16:37:39
titel van dit topic kan beter zijn: Relschoppers zorgen voor ongeregeldheden in Capelle.

Dat past beter bij de inhoud dan een stukje tekst dat toevallig een fotograaf een klap heeft gekregen. Zulke dingen gebeuren helaas in de hectiek doordat 125 doorgeslagen idioten zich misdragen.

Glenn2

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 september 2008, 16:51:17
Risico van het vak lijkt me. In de hectiek kan van een agent moeilijk verwacht worden dat hij het verschil tussen een relschopper en een fotograaf ziet.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 22 september 2008, 16:51:39
Volgende keer maar een telelens op de camera plaatsen?
Of een geel hesje aantrekken...

Theo Daling

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2008, 17:08:46

Ja en dan.....

Alsof de politie  en de ME daar naar gaat kijken wat voor kleur hesje je aanhebt die boeit dat niet

Daar is al een verordering geweest van de plek verlaten en blijf je daar wel staan met of zonder geel hesje dat maakt dan voor de agenten / ME niks uit dan had je maar moeten weggaan.

Trouwens daar lopen  ook agenten en of hulpverleners met een geel hesje in de ronde

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2008, 18:18:58
Ja en dan.....

Alsof de politie  en de ME daar naar gaat kijken wat voor kleur hesje je aanhebt die boeit dat niet

Trouwens daar lopen  ook agenten en of hulpverleners met een geel hesje in de ronde

Het gaat niet per sé om de kleur, maar de politie zou je dan waarschijnlijk wel herkennen als "anders dan de rest".
Uiteraard geen garantie dat de politie dan alsnog niet ziet dat je een fotograaf bent, maar de kans is groter als dat je gewoon in je kloffie tussen de relschoppers staat.

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #7 Gepost op: 22 september 2008, 18:37:36

en wat voor kleur hesje heeft de politie ook al weer aan bij evenementen e.d. ?  ;)
Krijg je ook een steen naar je kop gegooid door de relschoppers... ::) Als de menigte zich tegen de agenten keert, moet alles wat op politie lijkt het ontgelden :-X
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2008, 18:59:39
en wat voor kleur hesje heeft de politie ook al weer aan bij evenementen e.d. ?  ;)
Krijg je ook een steen naar je kop gegooid door de relschoppers... ::) Als de menigte zich tegen de agenten keert, moet alles wat op politie lijkt het ontgelden :-X

Dan doe je een roze hesje aan...

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2008, 19:05:30
Dan doe je een roze hesje aan...

Lijkt me ook niet zo'n strak plan :D
Maar sowieso zou ik me in deze situatie af gaan vragen of je wel tussen beide partijen moet willen staan, als pers ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening