Speciaal FRB voertuigen Brandweer Harskamp en De Valk verdwijnen

Auteur Topic: Speciaal FRB voertuigen Brandweer Harskamp en De Valk verdwijnen  (gelezen 7667 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 30 september 2008, 16:32:29
Een tank auto spuit, mag toch uitsluitend met 4 of 6 personen uitrukken ???

Op t platteland (buitengebieden van o.a. Groningen en Drenthe) gebeurt t nogal eens dat alleen de bevelvoerder en chauffeur naar de kazerne rijden en de rest van de bemanning (lees: korps) direct naar het opgegeven adres gaan.

Feder

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 30 september 2008, 17:45:31
Op t platteland (buitengebieden van o.a. Groningen en Drenthe) gebeurt t nogal eens dat alleen de bevelvoerder en chauffeur naar de kazerne rijden en de rest van de bemanning (lees: korps) direct naar het opgegeven adres gaan.

Gebeurt dat nog steeds? Ik kan mij herinneren dat zoiets in het verleden bij sommige korpsen wel eens voorkwam, maar nu toch niet meer?

free3

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 30 september 2008, 18:02:21
Gebeurt dat nog steeds? Ik kan mij herinneren dat zoiets in het verleden bij sommige korpsen wel eens voorkwam, maar nu toch niet meer?

zelfs in de grote stad als alkmaar gebeurt dit nog, maar het wordt wel steeds unieker en waarschijnlijk ook niet al te lang meer O0

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #23 Gepost op: 30 september 2008, 19:51:22
in the usa rukken ze toch standaard met een engine of truck(of beide!)uit voor first responder inzetten.
en amsterdam-amstelland en diverse posten rotterdam-rijnmond toch ook gewoon met een ts met hun aed?
ja dat doen ze wel in adam maar daar zitten beroeps dus hebben geen aanrijtijd en dat hebben vrijwilliger posten wel
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 30 september 2008, 23:03:34
Laten we hier niet vergeten dat de betreffende FRS auto nauwelijks werd ingezet. Het gebied waar over gesproken wordt is, op z'n zachtst gezegd, dunbevolkt. Het gaat inderdaad om geld, maar het is wel gemeenschapsgeld dat maar een keer kan worden uitgegeven.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon