Foto's inzet ongeval maishakselaar 26 sept Lifeliner 3 medewerker??

Auteur Topic: Foto's inzet ongeval maishakselaar 26 sept Lifeliner 3 medewerker??  (gelezen 22536 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Debby

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Hoi Allemaal,

afgelopen vrijdag 26 september ben ik tp geweest bij het ongeval waarbij man beide onderbenen verloor door een ongeval met een maishakselaar.
De traumahelicopter, volgens mij de Lifeliner 3(5) was hierbij later ook tp en een medewerker van hun heeft foto's gemaakt waar ik zeer nieuwsgierig naar ben, ik ben er nog steeds mee bezig en misschien dat de plaatjes me juist goed doen(of niet) Heb er wel een behoorlijk goed gevoel aan overgehouden.
Wie weet meer? Het is gebeurd in AChterberg, Rhenen.
Groetjes Debby


Er gaat geen dag voorbij zonder persoonlijke les..........


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2008, 19:44:10
Debby,

Op http://www.112heuvelrug.nl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=40&gid=236 staan elke foto's van dit incident. Uit je bericht haal ik dat jij hebt gezien dat iemand van de traumhelicopter foto's heeft gemaakt. Die foto's verwacht ik niet terug op het Internet eigenlijk.

Sterke ermee,

Firechief P


Debby

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2008, 20:45:16
Hoi Firechief, ja idd die site staat al reeds lang tussen mijn favorieten, maar ik ben echt op zoek naar de foto's die de LL3 HVer heeft gemaakt, uiteraard zal ik die foto's niet op internet terug vinden denk ik, maar wie weet leest hij het zelf of een collega?
in ieder geval bedankt voor meedenken en leven........
groetjes Debby
Er gaat geen dag voorbij zonder persoonlijke les..........


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2008, 21:15:37
Misschien kan je zelf bellen met het traumacentrum (vragen naar MMT) en ernaar informeren. Of je kunt het proberen via het regionaal GHOR-bureau.

Sterkte


Debby

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2008, 21:27:53
Dank je wel voor de tip, kun je me misschien ook vertellen wat die afkortingen betekenen en waar ik ze kan vinden? :)

Debby
Er gaat geen dag voorbij zonder persoonlijke les..........


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2008, 22:17:11
Dank je wel voor de tip, kun je me misschien ook vertellen wat die afkortingen betekenen en waar ik ze kan vinden? :)

Debby

MMT = Mobiel Medisch Team (personeel van de traumahelikopter dus)
GHOR = Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (overkoepelende organisatie voor ambulance/mmt etc.)


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2008, 13:04:26
Je kunt wel bellen, maar de foto's worden echt niet vrijgegeven hoor. Deze worden veelal gebruikt als lesmateriaal bij interne MMT scholing of bij Geneeskunde. Je moet je ernstig afvragen wat de meerwaarde voor de patiënt is als jij de foto's zou zien. Het betreffen over het algemeen toch privacy gevoelige beelden.
Volgens mij slaan we met z'n allen een beetje door door beelden die je ziet gelijk vast te leggen en op internet te gooien. Vaak vraagt men zich niet af wat voor meerwaarde dergelijke foto's van patienten hebben. Om maar niet te spreken over het feit dat hulpverleners zich te pas en te onpas laten fotograferen. Maar volgens mij hoort dat in een ander topic...
grt Jasper
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2008, 18:22:11
Jasper, ter verduidelijking, zie het eerste bericht van Debby, ze is een collega van de politie en is biij het bewuste incident ter plaatse geweest. Voor haar eigen verwerking is ze op zoek naar de bewuste foto's, niet om te publiceren etc.
Samen sterk in de hulpverlening!


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2008, 23:12:31
Waarschijnlijk is het deze meneer geweest die meevloog op de LL3

http://maartenfotografie.blogspot.com/2007/09/in-de-wolken.html

groetjes Roy
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #9 Gepost op: 6 oktober 2008, 12:48:40
hoi Debby,

het personeel van het MMT, maakt meestal foto's van een patient om ook op de SEH van het ziekenhuis te kunnen laten zien

hoe zij een slachtoffer hebben aangetroffen, dit kan van belang zijn voor de verdere hulpverlening in het ziekenhuis.

en zoals hierboven genoemd worden deze foto's ook gebruikt voor scholing van eigen personeel.

een telefoontje richting het helistation kan heel veel duidelijkheid scheppen in jouw geval,

ook zou je daar kunnen navragen naar welk ziekenhuis de patient toe gebracht is en evt zijn huidige situatie.

dat zou jou wel op weg helpen met je verwerking van deze casus.


groet

logistiek. 8)