KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 96718 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Hej henk,

Waar was die proffesionele berger  JSH nou gister?
Met die aanvaring? te mistig?

Valt er wat te bergen is ie er niet!

Wat een lachertje!


U bekend kleur?


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Blauw?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Blauw?

Nee, anti hoge / JSH...

Je had ook kunnen vragen waarom ze niet uitgerukt waren... waarschijnlijk is er wel een logische reden. Zoals al eerder in dit board is aangegeven kaapt de KNRM / RB diverse bergingsactiviteiten weg waardoor het niet lonend is voor een berger om een gegarandeerde 24/7 organisatie draaiend te houden. Dus als de KNRM / RB geen bergingsklussen meer doet dan denk ik dat er best wel een berger is die wil investeren in een 24/7 organisatie...  ;)


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
haha zo kan je het ook bekijken!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Hij was wel op het water, maar de kustwacht vond dat er voldoende boten bij waren. Het was een zinloze aktie. Het gat was zo groot, dat er geen pomp ter wereld dat had bij kunnen houden. Gelukkig was ie niet geladen en bleef tie drijven op de laadruimte, want alleen de beun liep vol. Ik heb horen vertellen (it's only hearsay) dat de stuurhut onbemand was en dat het schip op de stuurautomaat voer. De marifoon stond op het verkeerde kanaal en daarom reageerde hij niet op aanroepen.
Jachtservice Huizen is later op mijn aandringen toch gegaan, maar kwam onderweg naar de opgegeven positie een zeilboot zonder navigatiemiddelen tegen bij de Hollandse Brug die in de mist verdwaald was en daardoor aan de grond gelopen. Losgetrokken volgde deze een koers die hem direkt weer op de ondiepte bracht - je zag de boeien ook niet meer- en toen heeft ie besloten om de zeilboot naar de haven te begeleiden.

Hij heeft een punt, als hij zich bij de Frans meldt bij een bergingsklus wordt ie toch altijd weggestuurd dus dit was zinvoller dan weggestuurd worden.

Later is de Meander nog wel ter plaatse geweest met een fotograaf, we hebben mooie foto's van de Simac tijdens de aktie.

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
:d    Oke dan weet je dus hoe echte boot eruit ziet!
       Mooi voor in je hobby plak boek!

       :D:D:D:D


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Dit is een ideale klus voor een berger om dit schip terug naar een haven te slepen, mits de proffesionele berger beschikt over een boot welke vrachtschepen kan slepen. Volgens de website van de knrm is het schip door een berger terug gesleept (niet JHS ga ik van uit) Ik ga er van uit dat dit schip voor JHS net iets te groot is om terug te slepen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Dit is een ideale klus voor een berger om dit schip terug naar een haven te slepen, mits de proffesionele berger beschikt over een boot welke vrachtschepen kan slepen. Volgens de website van de knrm is het schip door een berger terug gesleept (niet JHS ga ik van uit) Ik ga er van uit dat dit schip voor JHS net iets te groot is om terug te slepen.

9910001

Nee, precies dat zei je toen toch ook van de RB Blaricum, die die schuit vergeefs van het strand af probeeerde te trekken met zo'n klein bootje, half zo groot als de Meander?



Het ging om pompcapaciteit en niet om sleepkracht, het ding lag niet aan de grond maar was lek. Echt geen driehonderd PK nodig om zo'n ding van zijn plek af te krijgen. Als je de Simac er voor zet krijgt die 'm zelfs nog wel van zijn plek, want het was volkomen windstil ;D .

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Hij was wel op het water, maar de kustwacht vond dat er voldoende boten bij waren. Het was een zinloze aktie. Het gat was zo groot, dat er geen pomp ter wereld dat had bij kunnen houden. Gelukkig was ie niet geladen en bleef tie drijven op de laadruimte, want alleen de beun liep vol. Ik heb horen vertellen (it's only hearsay) dat de stuurhut onbemand was en dat het schip op de stuurautomaat voer. De marifoon stond op het verkeerde kanaal en daarom reageerde hij niet op aanroepen.
Jachtservice Huizen is later op mijn aandringen toch gegaan, maar kwam onderweg naar de opgegeven positie een zeilboot zonder navigatiemiddelen tegen bij de Hollandse Brug die in de mist verdwaald was en daardoor aan de grond gelopen. Losgetrokken volgde deze een koers die hem direkt weer op de ondiepte bracht - je zag de boeien ook niet meer- en toen heeft ie besloten om de zeilboot naar de haven te begeleiden.

Hij heeft een punt, als hij zich bij de Frans meldt bij een bergingsklus wordt ie toch altijd weggestuurd dus dit was zinvoller dan weggestuurd worden.

Later is de Meander nog wel ter plaatse geweest met een fotograaf, we hebben mooie foto's van de Simac tijdens de aktie.

Henk

Toch werd er nog gepompt...  ;)



Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Ja, maar er moet wel een flinke pomp komen om een gat van een meter bij een meter voor te blijven. En deze pompen zijn wel groot, maar vallen toch niet onder wat ik onder "grote" pompen versta.

Later zijn de pompen gewoon uitgezet en was geen verschil te merken... ;)

Henk