Het is gewoon belachelijk dat, goed opgeleide mensen, geen "oefenmogelijkheden" krijgen zoals die bij popconcerten en muziekfestivals worden geboden. Uit ervaring weet ik dat de patienencategorie hier erg divers is. Zo divers dat je een compleet oefenboek aan casusstieken binnenkrijgt. En zie het maar op te lossen. Zowel met BLS als ALS.
Sorry hoor maar een evenement is zeker geen oefen terein,ik denk dat je daar de verkeerde woord keuze gemaakt hebt.
Als een SIGMA ALS handelingen uitvoert is dat omdat een ongeval of callamiteit een SIGMA inzet vereist omdat de reguliere medische urgentie hulp tekort schiet.
Met andere woorden het SIGMA is een alternatief voor de reguliere medische hulp.
Als er op een evenementen inzet deskundige medische hulp zeg maar even BIG-ers nodig zijn dan is daar een planning van te maken hoeveel er naar schatting nodig zijn, breekt de pleuris uit dan komt er een SIGMA indicatie door de verantwoordelijke dat zal de RGF of de OVD-G zijn.
Zodra deze "groen licht geeft" kan de EH-verlener ingezet worden voor SIGMA taken en dan is dat ook gedekt door de regeltjes.
Zolang het aanbod van SO binnen de perken blijft zijndit handelingen voor de BIG-ers onder ons.
Als er te wijnig oefen mogelijkheden zijn voor de leden van het SIGMA moet dat op een andere manier opgelost worden en niet door te laten oeffenen op hulpvragers.
Ik blijf van mening dat het SIGMA een zeer goede zaak is als het gebruikt word waar het voor is en dat is een callamiteiten groep.
Groetjes Rolf