Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)

Auteur Topic: Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)  (gelezen 53496 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #60 Gepost op: 3 februari 2012, 02:52:41
Hieronder bijv. het bericht dat we verzonden, we hadden 0 (!) tekens over:

Zojuist overval cafet. KOOLZ. VELD Beuningen. Verdachte 22jr, blank, fors post. 1.80 m, kerstmuts, zonn.bril en rode sjaal. Heeft u informatie bel dan 0800-0011

Meer plek heb ik dus gewoon simpelweg niet. Wat dat betreft heeft het spraakbericht zeker meerwaarde.

Je zou hem kunnen aanpassen naar:
Overval Cafetaria Koolz op Veld te Beuningen. Dader 22jr Blank Fors postuur 180cm Kerstmuts Zonnebril + Rode sjaal.
Tips ? Bel 0800-0011

Met bovenstaande tekens kom ik op 136 tekens uit na test in twitter en met sms heb je 160 tekens. Dus hou je er nog 24 over.
Hoop dat je hier wat aan hebt voor een volgende keer.

Als je de leestekens weglaat spaar je al 10 karakters. Vervolgens laat je de tekst Zojuist weg dat zijn er ook 7 tekens.
En als laatste laat je ook weg Heeft u informatie bel dan dat spaart ook 26 tekens.
Hiermee bespaar je al 43 tekens en in die tekens die bespaart kan je weer info kwijt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #61 Gepost op: 3 februari 2012, 07:18:39
Sinds Brabant-Noord om is, heb ik geen smsjes gekregen. Ik kan dus niet spreken uit ervaring, tenzij het systeem zo slecht werkt dat ze geen smsjes eruit krijgen 98uiye

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 3 februari 2012, 09:39:21
Hier in Flevoland moet ik ook nog het 1e bericht krijgen. Ik ben wel benieuwd, SMS-alert werd vaak toegepast hier.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 3 februari 2012, 09:43:10
Ben in een maand tijd zo'n 4 keer gebeld door Burgnet, wat mij betreft is 1 van de verbeter punten om óók een sms te sturen.
De berichten zijn namelijk niet terug te luisteren en dat is soms best lastig met het signalement...

sylvester1986

• Gast
Reactie #64 Gepost op: 3 februari 2012, 20:22:35
Ik krijg zowel Smsjes (komt er toevallig net 1 binnen) en belletjes, smsjes vooral overdag en laat in de avond cq nacht een belletje.
Als iemand gevonden is of het is einde burgernetactie, dan krijg ik altijd een terugkoppeling.
Wel 1 nadeel.
Als ik een Burgernet melding krijg mis ik vaak de informatie waar iemand voor het laatst is gezien of in welke richting iemand heen gegaan is?
Zo was er maanden geleden een zwaargewonde man gezien, maar werd niet gemeld waar deze voor het laatst gezien was.
Uiteindelijk werd de man gevonden en was het dichtbij mijn huis, ze hadden de man gevonden door het bloedspoor te volgen.
Toch jammer dat je soms belangrijke informatie mist of niet krijgt.

sylvester1986

• Gast
Reactie #65 Gepost op: 3 februari 2012, 20:31:29
Ook nu (9 minuten na Burgernet sms) krijg ik weer netjes een terugkoppeling met de mededeling dat het einde actie is.

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 3 februari 2012, 21:24:10
Even mijn belangrijkste ervaringen met burgernet (regio Utrecht, streek de Bilt/Bilthoven):

- Altijd een terugkoppeling.

- Laatste burgernet melding was bijna niet te horen, de lijn kraakte enorm. Gelijk daarna iemand gebeld om te kijken of het misschien aan mijn telefoon lag maar dat ging prima. Ook de terugkoppeling zelfde probleem, de melding was niet te verstaan (en dus maar later thuis de melding teruggeluisterd via burgernet.nl).

- Op het moment dat ik Burgernet opneem wordt mij altijd gevraagd een willekeurige knop in te drukken. Bij dee eerste melding miste ik het eerste stukje en had dus geen idee wat ik moest doen, de verbinding werd automatisch verbroken.

- Soms ben ik net te laat met opnemen, ik weet dan zelfs dat het Burgernet was maar heb geen mogelijkheid tot terug bellen / de melding achterhalen. Dit vind ik persoonlijk erg jammer want daardoor kan ik niet altijd meedoen terwijl ik dat wel zou willen.

- Ik krijg alleen burgernet berichten van mijn eigen woonplaats (Bilthoven en De Bilt), Utrecht wat toch echt hier naast ligt krijg ik nooit bericht van. Ondanks dat ik best vaak in Utrecht ben en het dus wel handig zou vinden.

Ook even als reactie op andere:

- De burgernet actie geeft bij mij altijd een duidelijk signalement op en ook altijd een ''laatst gezien'' locatie met meestal ook de richting dat de persoon opging.

Nog even een vraag: komt het voor dat Burgernet meerdere meldingen stuurt (updates), heb nu het gevoel dat er alleen een openingsbericht en terugkoppeling komt en dat updates ( bijv. ''persoon mogelijk gesignaleerd bij xxx'') nooit gegeven worden?

sylvester1986

• Gast
Reactie #67 Gepost op: 3 februari 2012, 21:27:10
Als ik zie dat Burgernet heeft gebeld of ik ben net te laat, dan kijk ik even op www.burgernet.nl en bekijk/hoor de melding terug.

Tomyboy

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #68 Gepost op: 3 februari 2012, 21:31:13
Hier is tot nu toe 1 Burgernetactie geweest (toevallig die van Venture), ik woon er redelijk dicht in de buurt, maar ik heb niks ontvangen terwijl mensen die verderop wonen wel weer iets mee kregen  :-\ Kijken wat de volgende brengt.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 3 februari 2012, 21:33:03
Als ik zie dat Burgernet heeft gebeld of ik ben net te laat, dan kijk ik even op www.burgernet.nl en bekijk/hoor de melding terug.

Paar puntjes waar ik dan tegen aan loop:

- Ontvang alleen spraakberichten (wel voor SMS aangemeld), en deze spraakberichten kan ik volgensmij niet openen op een Iphone.
- Laden van de pagina's duurt best lang, moet vaak doorklikken.
- Moet eerst mijn wachtwoord opzoeken omdat ik op dit moment niet meer zeker weet welk wachtwoord ik bij Burgernet gebruik  e050