Even mijn belangrijkste ervaringen met burgernet (regio Utrecht, streek de Bilt/Bilthoven):
- Altijd een terugkoppeling.
- Laatste burgernet melding was bijna niet te horen, de lijn kraakte enorm. Gelijk daarna iemand gebeld om te kijken of het misschien aan mijn telefoon lag maar dat ging prima. Ook de terugkoppeling zelfde probleem, de melding was niet te verstaan (en dus maar later thuis de melding teruggeluisterd via burgernet.nl).
- Op het moment dat ik Burgernet opneem wordt mij altijd gevraagd een willekeurige knop in te drukken. Bij dee eerste melding miste ik het eerste stukje en had dus geen idee wat ik moest doen, de verbinding werd automatisch verbroken.
- Soms ben ik net te laat met opnemen, ik weet dan zelfs dat het Burgernet was maar heb geen mogelijkheid tot terug bellen / de melding achterhalen. Dit vind ik persoonlijk erg jammer want daardoor kan ik niet altijd meedoen terwijl ik dat wel zou willen.
- Ik krijg alleen burgernet berichten van mijn eigen woonplaats (Bilthoven en De Bilt), Utrecht wat toch echt hier naast ligt krijg ik nooit bericht van. Ondanks dat ik best vaak in Utrecht ben en het dus wel handig zou vinden.
Ook even als reactie op andere:
- De burgernet actie geeft bij mij altijd een duidelijk signalement op en ook altijd een ''laatst gezien'' locatie met meestal ook de richting dat de persoon opging.
Nog even een vraag: komt het voor dat Burgernet meerdere meldingen stuurt (updates), heb nu het gevoel dat er alleen een openingsbericht en terugkoppeling komt en dat updates ( bijv. ''persoon mogelijk gesignaleerd bij xxx'') nooit gegeven worden?