Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)

Auteur Topic: Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)  (gelezen 53810 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #90 Gepost op: 6 april 2012, 12:28:56
Wanneer ontvangt een deelnemer een Burgernet(actie)bericht?
De centralist van de meldkamer van de politie trekt afhankelijk van de aard van het incident in de meldkamer een geografische cirkel rondom de plaats van het incident. Burgernetdeelnemers binnen deze cirkel krijgen een spraak- dan wel tekstbericht met een oproep uit te kijken naar een verdacht of vermist persoon of voertuig. Dit is echter wel afhankelijk van de keuze die de centralist maakt om spraak- of sms-berichten te versturen dan wel beiden.
Bron: http://www.burgernet.nl/Veelgesteldevragen.aspx#vraag14

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #91 Gepost op: 6 april 2012, 12:34:25
N.a.v. het mailtje wat ik heb ontvangen heb ik mijn contactpersoon terug gemaild dat het naast R-R ook in Friesland speelt.
Tevens heb ik hem de link van dit onderwerp gestuurd dus misschien meldt hij zich wel op het forum om eventueel meer info te geven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

sylvester1986

• Gast
Reactie #92 Gepost op: 6 april 2012, 12:37:27
Enrico, je bent heel goed bezig. O0
Ik heb er niet eens aan gedacht. e050

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #93 Gepost op: 6 april 2012, 12:40:49
Dank dank dank Sylvester. Je kan ook niet altijd overal aan denken kerel.
In het kader van baat het niet dan schaad het niet had ik zoiets van ik stuur hem de link van dit onderwerp en zie wel
of hier nog een reactie komt van hem dan wel een andere regio.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

sylvester1986

• Gast
Reactie #94 Gepost op: 6 april 2012, 12:44:43
Dat een e-mail sturen soms goed helpt is onderstaande citaat een voorbeeld van. O0
Uit de topic: Uitschakelen autoradio door hulpdiensten

sylvester1986

• Gast
Reactie #95 Gepost op: 6 april 2012, 12:53:02
Stel dat er er iets gebeurd is waardoor Burgernet een actie doet en er zijn camerabeelden van, kunnen ze dit dan niet op een afgeschermd gedeelte (bijvoorbeeld na het inloggen) laten zien?
Mocht een burgernetactie dan geen succes zijn, dan heb je nog de beelden voor de geïnteresseerden en is het wel een positieve actie, dan wissen die beelden.
Bij goede camerabeelden voorkom je dan het ge-euh.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #96 Gepost op: 6 april 2012, 12:56:17
Dit land kennende zal men niet gelijk de beelden laten zien i.v.m. privacywetgeving en er moet ook nog overlegd worden
met het OM en dergelijke gok ik. Daar zal wel een redelijk lange tijd overheen gaan.
Beelden wissen als ze niet nodig zijn voor Burgernet zullen ze niet doen omdat ze die beelden mogelijkerwijs kunnen gebruiken in een eventuele rechtszaak.

sylvester1986

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 6 april 2012, 12:58:39
Ik bedoel dan wissen voor het burgernet gedeelte, dus niet voor de politie voor eventuele vervolging.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 6 april 2012, 14:27:20
Nu de geografische cirkels toch ter sprake komen, ook daar mag nog wel eens kritisch naar worden gekeken. Ik las pasgeleden een twitterbericht over een vermist kind in een buurgemeente. Dit kind was verdwenen op haar fiets. Vanaf de buurgemeente ben je op rustig tempo fietsend in ongeveer 15minuten in mijn straat. Helaas is de burgernet-oproep alleen in die gemeente verspreid en heb ik dus niets ontvangen. Zeker als er sprake is van een vervoermiddel (fiets of auto bijvoorbeeld) zouden de cirkels toch groter moeten zijn?
Senior GGP / Oost-Brabant

sylvester1986

• Gast
Reactie #99 Gepost op: 6 april 2012, 14:31:46
Ja, als er iemand bijvoorbeeld vermist wordt en die is met de auto/fiets voor het laatst gezien, dan krijg ik wel een berichtje en is de straal groter als anders. (centrum)