Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198950 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #300 Gepost op: 2 februari 2012, 16:45:51
Ik kreeg vandaag een interne memo dat de oude 601 die in Amersfoort nu buiten dienst is, toch jammer.

Ja, had het ook meegekregen. Maar op zich, als straks de natuurbrandbakken in dienst zijn heb je aardig wat "rijdend water" in de regio. Alleen voor het westelijk deel van de regio niet, maar dat was hiervoor ook al niet het geval....
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #301 Gepost op: 2 februari 2012, 16:49:19
Ja, had het ook meegekregen. Maar op zich, als straks de natuurbrandbakken in dienst zijn heb je aardig wat "rijdend water" in de regio. Alleen voor het westelijk deel van de regio niet, maar dat was hiervoor ook al niet het geval....
Er zat een mooi overzichtsstaatje bij voor wat betreft de aangrenzende regio,s, wat daar staat aan schuim gevende blusmiddelen. Zo staat Laren genoemt met hun schuimbak. ;)
En vergeet Soest niet. ;)


PdeGier

  • Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #302 Gepost op: 2 februari 2012, 21:44:29
Ja, had het ook meegekregen. Maar op zich, als straks de natuurbrandbakken in dienst zijn heb je aardig wat "rijdend water" in de regio. Alleen voor het westelijk deel van de regio niet, maar dat was hiervoor ook al niet het geval....
Vergeet niet dat er op Utrecht Leidscherijn ook nog een water container en een container met schuimvormend middel staat


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #303 Gepost op: 6 februari 2012, 15:47:10
Ik hoop voor de collega's van M-W Brabant dat Hilton alle onvolkomenheden uit het voertuig heeft gehaald...........................Amsterdam heeft het voertuig niet voor niets geweigerd af te nemen.

Inderdaad heeft Amsterdam-Amstelland hem niet voor niets geweigerd. Maar niet omdat hij technische problemen had, maar.....omdat hij niet aan het bestek voldeed. Maar dit is hier in dit Forum al meer dan genoeg besproken.

Aaldert


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #304 Gepost op: 6 februari 2012, 17:06:34
Ja en de nieuwe van A-A gaat GEMCO maken


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #305 Gepost op: 7 februari 2012, 23:17:21
Inderdaad heeft Amsterdam-Amstelland hem niet voor niets geweigerd. Maar niet omdat hij technische problemen had, maar.....omdat hij niet aan het bestek voldeed. Maar dit is hier in dit Forum al meer dan genoeg besproken.

Aaldert

Ik spreek ook niet over technische problemen, maar over onvolkomenheden (onvolledig - onvolmaakt).


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #306 Gepost op: 8 februari 2012, 10:01:51
Daar kom je niet zo makkelijk mee weg:
Synoniemen van onvolkomenheid:  defect - euvel - fout - gebrek - mankement - ongerechtigheid - tekortkoming

Nogmaals: het voertuig is technisch 100%  in orde, doch het behaalde niet de vooraf afgesproken (in het bestek omschreven) pompcapaciteit.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #307 Gepost op: 8 februari 2012, 13:58:33
Daar kom je niet zo makkelijk mee weg:
Synoniemen van onvolkomenheid:  defect - euvel - fout - gebrek - mankement - ongerechtigheid - tekortkoming

Nogmaals: het voertuig is technisch 100%  in orde, doch het behaalde niet de vooraf afgesproken (in het bestek omschreven) pompcapaciteit.

What ever. Veel plezier ermee.


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #308 Gepost op: 8 februari 2012, 21:58:23
Defect, stuk, kapot, etc is niet de reden waarom AA de SBV niet heeft afgenomen. Wij zijn niet eens zover gekomen om te ervaren of er technische problemen zouden zijn.
Het zit vast op een hele verzameling eisen uit de aanbesteding waar het voertuig niet aan bleek te voldoen. Dit is na lange discussies uiteindelijk ook geconstateerd door een onafhankelijke derde. Slechts 1 van die dingen is de wateropbrengst (niet onbelanrijk), maar denk ook aan overschrijding van de max aslast, bevestiging van leidingen en bedrading en zo kan ik nog wel even door gaan  

Maar wat wellicht ernstiger is, is dat er andere regio's zijn die deze afwijkingen op de aanbesteding en de overeenkomsten gewoon geaccepteerd hebben. Zij beschikken dus over voertuigen die niet doen wat ze zouden moeten doen en die niet geschikt zijn voor het bestrijden van scenario's waarop de eisen zijn gebaseerd.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #309 Gepost op: 8 februari 2012, 22:25:29
Te verduidelijking nog even. De SB die nu op Moerdijk staat is tijdelijk gehuurd nieuwe is nog in de aanbesteding, maar deze staat er dus alleen om al iets te hebben ipv niks.