Zou het niet nuttiger zijn om afspraken met Agentschap telecom te maken dat Flister op de volle FM range van 88 tot 10x mhz alles wegdrukt?
Dat is toch het uiteindelijke doel hiervan?
Een jaar geleden heb ik mijzelf ook betrapt op de A7, reed op de linkerbaan, aan het inhalen en toch had ik niet door dat er een ovd-B achter mij reed met OGS aan. Totdat ik weer naar rechterbaan ging en hem zag in mijn achteruit kijk spiegel maar horen no way.
Ik durf zelfs te stellen dat je de plank finaal mis slaat als je enkel regionale zenders weg laat drukken. Daarnaast is dit systeem er toch voor "the greater good?"
Daarnaast luister ik zelf nooit naar de regionale omroep. Sporadisch lees ik eens de website van RTV Drenthe / Noord maar daar houdt het wel mee op.
Van de week in de vroege avonduren heb ik hetzelfde meegemaakt op de A28 oprit Wezep.
Vanuit mijn ooghoek zag ik iets geels de oprit naderen. Toen deze ambulance zijn sirene aanzette ben ik naar de linkerbaan gegaan om hem volledig de ruimte te geven om in te voegen. De sirene was echter amper te horen en dit baart mij toch zorgen.
De sirene's zijn op de snelweg echt amper te horen, zelfs als je een OGS voertuig op de tegemoetkomende baan ziet. En dan heb ik meestal mijn raampje open, en de radio niet eens zo hard aan staan.
Ik snap niet dat er op de snelweg een andere toonhoogte of hardheid (dB) gehanteerd wordt dan in de stad.
Van mij mag die Flister landelijk ingevoerd worden en dan gewoon via een wettelijke bepaling dat alle radio's onderbroken worden.