Zou wel zo horen te zijn Hunter, verkeersinformatie komt bij mij wel door als ik een CD zit te luisteren inde auto. Signaal wordt uitgezonden, CD stopt en verkeersinfo komt door. Vervolgens eindsignaal van de verkeersinfo en de CD gaat verder.
Dit werkt natuurlijk alleen met radio's die daar geschikt voor zijn en die de functie ook aan hebben staan. Je kunt het nl ook afzetten.
Mijn autoradio heeft de hinderlijke gewoonte om iedere zoveel minuten een piepsignaal te geven wanneer ik afgestemd sta op een zender die geen TA heeft. In die gevallen zet ik die dan ook uit, om te voorkomen dat ik iedere paar minuten die piep hoor en de tekst NO TA in het schermpje zie. De andere mogelijkheid die mijn radio heeft is om een ander station te zoeken wanneer de huidige geen TA mogelijkheid heeft. Dan verspringt de radio naar een station welke wel TA heeft. Ook geen leuke optie aangezien hij dan van het door mij juist gekozen station afspringt.
In dergelijke gevallen zal ik TA dus uitzetten en dan ontvangt hij ook geen hulpdienst signalen.
De oorzaak zal wel liggen in het (goedkopere) ontwerp van mij radio.