Darm van Harm.....?

Auteur Topic: Darm van Harm.....?  (gelezen 6223 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #10 Gepost op: 16 november 2008, 23:35:35
maar blijft overeind, zoals bart al schreef, dat de sling volgens de phtls alleen gebruikt wordt bij een rapid en mits je met 2 hulpverleners bent en blijft. en dat laatste heb ik in dit land nog niet vaak meegemaakt er verwacht het daarom ook niet de komende tijd. altijd zijn er wel een stel agenten (tenminste) maar meestal een groot rood blik andere colgega's. dus is die sling in de nederlandse setting iets wat eigenlijk nooit zou mogen worden gebruikt???

sorry niet alles van over die grote plas is beter

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2008, 18:32:48
ben ik het niet helemaal mee eens, hoe bevrijd jij een slachtoffer die in aanmerking komt voor een Rapid waarbji je een rood blik aan hulpverleners hebt dan?
mijns inziens is een rapid bij uitstek de casus waarbij je de darm gebruikt, vind het overigens een afschuwelijke benaming.  Ongeacht wat ik aan hulpverleners ter plaatse heb, bij een rapid wil ik rapid weg en dan gebruik ik de  dekensling zoals ik 'm liever noem, ik wil geen tijd verliezen door allerlei instructies te moeten geven, extra handjes zijn ook handig bij de sling

maar ben benieuwd naar jouw alternatief
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 20 november 2008, 09:21:20
Rapid Sling is een betere benaming dan de benaming ''darm van Harm'' ..... at een dekenrol nou met een darm te maken heeft blijft mij vooralsnog tamelijk duister...  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2009, 23:04:34
De enige keer dat ik de sling heb gebruikt, was om iemand uit een sloot vandaan te trekken met een steile kant. Zo bleef de zuster droog!  ;D