Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen

Auteur Topic: Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen  (gelezen 55074 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #160 Gepost op: 9 januari 2012, 19:17:39
Thanks Red, helemaal duidelijk!
Ik ben ook wel benieuwd naar de precieze uitwerking van dit plan. Laten we hopen dat je geen gelijk hebt en het inderdaad wat makkelijker wordt.
Senior GGP / Oost-Brabant


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #161 Gepost op: 9 januari 2012, 21:14:18
Ik denk dat er twee dingen door elkaar gaan
Wij RR werken tegenwoordig met het verkorte pv dus niks meer in bvb zetten alles let kruistabel, ook met invordering eenvoudige aanrijding. Onderinvloed rijden in combi met art 6, 7,9 normaal pv.
Wel is er bij het verkorte pv altijd contact met het cvom en zij bepalen wat er gebeurt schikking of dagvaarding.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #162 Gepost op: 9 januari 2012, 21:34:26
Als je wilt weten wat Opstelten er over te vertellen heeft klik dan op onderstaande link daar staat een interview.
BRON: http://www.rijnmond.nl/nieuws/06-01-2012/opstelten-snellere-afhandeling-alcoholboetes
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #163 Gepost op: 11 januari 2012, 00:22:37
Ik vraag me wel af hoe dit gaat werken, tegenwoordig werken we ook al met een mini voor deze feiten alleen staat daar geen bedrag op. Deze afhandeling is voor het uniform personeel al relatief snel af te handelen. Ik ben bang dat het hierdoor juist langer duurt voor je weer klaar bent.
Ik vraag me ook af wat er precies zal veranderen. Kan ik meteen een bedrag vermelden op de mini? Of moet de betrokkene meteen betalen...

Ik krijg er nog wel eens een punthoofd van. Blazen, aanhouden, voorgeleiden, het hele proces door BVH halen en daar dan weer een mini op plakken. Tobias wil vervolgens weer een extra formulier erbij wat handmatig uit BVH getoverd moet worden en waar BVH alle tijden door elkaar haalt. Die weer aanpassen en dan ben je met een uurtje of 2 werken met twee man klaar.
Maar in dezelfde regio krijgt het VHT van het OM een voorkeursbehandeling. Zij mogen namelijk een dubbelzijdig A4tje invullen. Dat is zo ingevuld en voordat iemand goed en wel de ademanalyse gedaan heeft is het al klaar. Eventjes de uitslag invullen en het rijverbod invullen, Tobiasje en klaar. Half uurtje werk voor 1 persoon.
Maar die formulieren mogen wij nog niet gebruiken van het OM :-X. Ik vind het nogal wat... 4 manuren en een noodhulpauto eruit tegenover een half man uur van een controlerende eenheid (kan wat meer gemist worden)..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #164 Gepost op: 11 januari 2012, 07:06:35
Bijna elk papierwerk vind ik te veel werk op papier. Maar een art acht gaat tot 570 UGL en geen recidive gewoon op een mini. met daarbij de aanhouding en blaasanalyse. Das ongeveer een half uurtje.
Een volledige art 8 afhandelen boven de 570 UGL met invordering, aanhouding+voorgeleiding, en een aanrijding bijvoorbeeld incl. BVH afhandeling in onderdeel "processen" duurt ongeveer een uurtje. Gewoon taken goed verdelen.
De een regelt voorgeleiding + blazen + horen en de ander begint bij binnenkomst te typen.
Na een uurtje, misschien een paar minuutjes langer, rolt het dossier eruit. Klaar. Alleen BPS ging nog sneller. Maar das logisch...  8)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #165 Gepost op: 11 januari 2012, 09:58:24
Een uur bezig mer BVH voor een 8, maak jij het met een typemachine of. Half uur sta ik weer buiten.
Nu is het gewoon alles op een papiertje zetten en insturen naar de cve die tik het uit.
Dit verhaal gaat zoals ik al eerder heb aangegeven ook op bij een invordering, weigering en een simpel aanrijding.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #166 Gepost op: 11 januari 2012, 17:21:00
ja maar tot 570 mag op mini de rest niet. en onze bvh werkt blijkbaar trager.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #167 Gepost op: 12 januari 2012, 09:42:24
Een uur bezig mer BVH voor een 8, maak jij het met een typemachine of. Half uur sta ik weer buiten.
Nu is het gewoon alles op een papiertje zetten en insturen naar de cve die tik het uit.
Dit verhaal gaat zoals ik al eerder heb aangegeven ook op bij een invordering, weigering en een simpel aanrijding.

Kijk, en de meeste regio's hebben geen Centrale Verwerkings Eenheid. Oftwel, het moet er allemaal zelf uit komen. En zeker in de landelijke gebieden ben je alleen aan het overbrengen en voorgeleiden maar zo een half uur extra kwijt.
En ook voor de niet-invorderingen moeten we er wel een mini op plakken, maar wel in BVH het hele dossier opmaken. Terwijl een andere afdeling binnen hetzelfde korps dat weer niet hoeft.

Rare jongens, die van het OM..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #168 Gepost op: 12 januari 2012, 10:52:25
Het is een landelijk afspraak. Trouwens bij een 8 heb je niet de verplichting om de bestuurder aan te houden aan te houden, dus dan ook geen voorgeleding. Blazen- invullen en de straat op.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #169 Gepost op: 12 januari 2012, 15:56:43
Het is een landelijk afspraak. Trouwens bij een 8 heb je niet de verplichting om de bestuurder aan te houden aan te houden, dus dan ook geen voorgeleding. Blazen- invullen en de straat op.

klopt, als je in Zeeland gepakt wordt, ga je "vrijwillig" (verplicht) mee. Zonder aanhouding. dit omdat er in de nacht maar 1 HoVJ is.
Blazen, procesgestuurd een 8je opmaken, alle papieren op de goede volgorde leggen, inbinden en op de post.

En als er nog tijd over is brengen we de VE nog even thuis (wat 9 van de 10 keer gewoon kan)