Ik vraag me wel af hoe dit gaat werken, tegenwoordig werken we ook al met een mini voor deze feiten alleen staat daar geen bedrag op. Deze afhandeling is voor het uniform personeel al relatief snel af te handelen. Ik ben bang dat het hierdoor juist langer duurt voor je weer klaar bent.
Ik vraag me ook af wat er precies zal veranderen. Kan ik meteen een bedrag vermelden op de mini? Of moet de betrokkene meteen betalen...
Ik krijg er nog wel eens een punthoofd van. Blazen, aanhouden, voorgeleiden, het hele proces door BVH halen en daar dan weer een mini op plakken. Tobias wil vervolgens weer een extra formulier erbij wat handmatig uit BVH getoverd moet worden en waar BVH alle tijden door elkaar haalt. Die weer aanpassen en dan ben je met een uurtje of 2 werken met twee man klaar.
Maar in dezelfde regio krijgt het VHT van het OM een voorkeursbehandeling. Zij mogen namelijk een dubbelzijdig A4tje invullen. Dat is zo ingevuld en voordat iemand goed en wel de ademanalyse gedaan heeft is het al klaar. Eventjes de uitslag invullen en het rijverbod invullen, Tobiasje en klaar. Half uurtje werk voor 1 persoon.
Maar die formulieren mogen wij nog niet gebruiken van het OM
. Ik vind het nogal wat... 4 manuren en een noodhulpauto eruit tegenover een half man uur van een controlerende eenheid (kan wat meer gemist worden)..