Hallo Druifje,
Ik doel niet op de vrijgegeven informatie door b.v. justitie/ politie en dergelijke.
Inderdaad kunnen dader(s) ook gebruik maken van een Amber-Alert maar alle extra informatie verkregen door eigen onderzoek zoals hier op het forum gebeurd is kan aanleiding zijn voor de dader(s) om een strategie te wijzigen.
In hoeverre je dan meehelpt aan het onderzoek en opsporing van de dader(s) valt in mijn ogen te betwijfelen.
Misschien zie ik dat verkeerd maar het zou stof kunnen zijn tot nadenken.
Als ik het voorbeeld even aanhaal over het verstrekken van adresgegevens van mogelijke familie dan zou je die verkregen informatie ook anders kunnen gebruiken.
Het plaatsen van adressen op dit forum heeft misschien een gerichte zoekaktie ten gevolg op misschien plaatsen die helemaal niet aan de orde zijn.
Op zich niet verkeerd natuurlijk behalve als je er helemaal niets mee te maken hebt. Als je dan b.v. lastig gevallen wordt door wat te opdringerige media/ speurders e.d. kan dit een behoorlijke inbreuk zijn op de privacy.
Je zou in dat geval misschien beter een wijk door kunnen geven waar de zoekaktie mogelijk tot een resultaat kan leiden.
Je vermeldt in dat geval dus niet de naam/ straat/ huisnummer/ plaats maar gewoon een wijk en een plaats.
Het te doorzoeken gebied wordt daarmee groter en je gaat niet voor een deur liggen bij wijze van spreken.
Of je geeft je (gevonden) informatie in handen van de instantie die het Amber-Alert uitgegeven hebben (in dit geval de politie).
Zij bepalen dan of de informatie gedeeld moet worden met de gebruikers van Amber-Alert en de zoekaktie kan alsnog gericht plaatsvinden.
Even ter verduidelijking:
Ik ben voor een zo snel mogelijke terugkeer van een vermist kind bij de rechthebbende.
Maar ik ben wel voor bepaalde richtlijnen en werkwijze hier op het forum.
Dat we misschien wat risico's nemen op het forum hoeft geen probleem te zijn maar maak ze duidelijk zodat iedereen weet wat wel en niet kan.
Met vriendelijke groet,
Jan (uut Emmen)