Duidelijker kun je het probleem niet aan de kaak stellen. Wij weten allemaal dat die voorzitter van de raad van bestuur niet gaat komen. Dat is dan nog een ver van mijn bed show. Tot je er mee geconfronteerd wordt en dan ben je blij met een paar behulpzame agenten. Natuurlijk zou je ook burgers kunnen vragen en er zullen vast voorbeelden te over zijn waar het werkt. Maar midden in de nacht, in een verzorgingshuis? Nee, doe mij dan maar een paar dienders als is dat officieel niet de bedoeling.
Ik weet ook wel dat de voorzitter van de Raad van Bestuur niet zal komen, maar hij weet ook dat hij dit rustig kan flikken omdat de politie toch wel komt.
De politie kan ook zeggen wij knappen dit op om het oudje niet de dupe te laten zijn maar we sturen ook een persbericht uit dat twee agenten ingezet zijn omdat een verzorgingstehuis geen personeelsleden heeft die bij machte zijn om een gevallen oudere van de grond te kunnen rapen.
Ik vind het niet zo logisch dat je een verzorgingstehuis hebt waar je weet dat er veel kwetsbare mensen wonen en relatief grote kans dat deze bewoners vallen terwijl je geen personeel in huis hebt om deze mensen te kunnen oprapen.
De politie zou ook dit soort meldingen door moeten geven aan de toezichthouder.