AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69575 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #260 Gepost op: 24 september 2015, 13:41:30
Citaat van: René van der Helm link=msg=1374932 date=1443092692
Ik ook, uit hetzelfde stukje:

Wat moet je bij een reanimatie als je 63% van je normale werk niet kan doen!
Dat lijkt mij een serieus probleem om aan te pakken.

Daarna, als er tijd en ruimte is, kan je naar andermans problemen kijken.

Kennelijk heb jij ergens gemist dat het bevoegd gezag de politie drie kerntaken heeft toebedeeld. Een daarvan is hulp verlenen. Als je die taken verdeeld aangezien dat het "normale werk is" kom je op hele andere percentages uit. Dan ben ik ook nog benieuwd of je een antwoord hebt op mijn eerder gestelde vraag. Wat doe je met een misdrijf zonder sporen?

Ik vind het een lekker populistische uitspraak omdat ook de politie verschillende takken van bedrijfsvoering heeft. Er is hier geen agent die gaat onderkennen dat er aangiftes blijven liggen, er is geen agent die ontkent dat de Opsporing ernstig overbelast is. Terwijl die taak niet goed uitgevoerd kan worden kan je niet andere taken laten gaan, zoals het preventief aanwezig zijn op straat en actief reageren op alle soorten meldingen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

oma

• Senior gebruiker
Reactie #261 Gepost op: 24 september 2015, 13:46:13
Citaat van: DiNozzo link=msg=1374946 date=1443094890
Kennelijk heb jij ergens gemist dat het bevoegd gezag de politie drie kerntaken heeft toebedeeld. Een daarvan is hulp verlenen. Als je die taken verdeeld aangezien dat het "normale werk is" kom je op hele andere percentages uit. Dan ben ik ook nog benieuwd of je een antwoord hebt op mijn eerder gestelde vraag. Wat doe je met een misdrijf zonder sporen?

Ik vind het een lekker populistische uitspraak omdat ook de politie verschillende takken van bedrijfsvoering heeft. Er is hier geen agent die gaat onderkennen dat er aangiftes blijven liggen, er is geen agent die ontkent dat de Opsporing ernstig overbelast is. Terwijl die taak niet goed uitgevoerd kan worden kan je niet andere taken laten gaan, zoals het preventief aanwezig zijn op straat en actief reageren op alle soorten meldingen.

Bij de politie zijn geen bazen die ook weten wat jij hier post en kunnen zeggen 1 politiewagen met spoed naar een reanimatie is voldoende?

Tijdens deze discussie hebben we de LucasII ook al besproken, wat is probleem voor de politie om te zeggen tegen ambulancediensten schaf maar een automatisch plopper aan want onze wettelijke plicht hulp te verlenen zegt niet dat we ook extra mankracht moeten organiseren omdat met handje reanimeren te zwaar werk is voor 2 of 4 ambulancemensen.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #262 Gepost op: 24 september 2015, 13:54:06
Citaat van: Oma link=msg=1374944 date=1443094724
Als de brandweer gaat rijden (publieke dienst) met AED, de ambulance moet gaan rijden waarom moet de politie dan ook nog eens gaan rijden met de AED.

1 ding weet ik zeker, hier rijd de brandweer NIET mee op reanimatiemeldingen.

Ik denk dat heel veel burgers dolgraag eens zouden willen zien wat dit allemaal kost en wat het werkelijk oplevert.

Ik denk dat dat wel meevalt. Want er wordt door de overheid ontzettend veel geld over de balk gesmeten, waar bijna niemand zich druk om maakt!

Op moment is het niets anders dan gehoor geven aan vox populi door overheid en overheidsdiensten omdat de Hartstichting iets beweert en mensen iets veronderstellen.

Ah, maar van jou moeten we alles voor zoete koek aannemen?

Wat het meest kwalijke is roepen dat het niet uitmaakt wat het kost om een mensenleven te redden, burgers mogen dat vinden. Een overheid hoort beter te weten omdat het wel iets uitmaakt.

Inderdaad. Maar ik denk dat we in dit land op dit moment wel iets meer problemen hebben als de vergoeding van 40 euro voor een paar pads! En daar moet je al helemaal geen agenten mee lastig vallen, die een AED achter in de auto hebben liggen en die dus gewoon gebruiken, ook al vinden zij dat zij zelf recht hebben op meer salaris.

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #263 Gepost op: 24 september 2015, 13:55:40
Citaat van: Oma link=msg=1374724 date=1443009026

In Nederland kijkt de cardioloog op dat moment nog niet mee. De tijd gaat lopen waardoor de paramedics zien hoeveel tijd ze nog hebben en de dokters in het hartziekenhuis ook direct kunnen zien hoeveel tijd ze nog over hebben zodra de patient binnen gebracht wordt.

Wat ik begrepen heb is dat wanneer er een ECG gemaakt wordt de cardioloog dit in het ziekenhuis al kan bekijken.
Hart/vaat chirurgen die "dotterdienst" hebben krijgen de ECG via een app op hun smartphone binnen zodat ze de ECG kunnen beoordelen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #264 Gepost op: 24 september 2015, 14:03:27
Citaat van: scorpio link=msg=1374950 date=1443095646

Je hoeft van mij niet aan te nemen, je kan gewoon zelf even opzoeken wat volgens cardiologen (USA en EU) de werkelijke overlevingscijfers zijn bij hartstilstand buiten het ziekenhuis. Als je ze kan vinden die veel hoger zijn dan ik hier beweer moet ze maar posten.

Hier gaat het niet over waar de overheid nog meer geld over de balk smijt, ik ben gewoon een burger die heel graag wil dat de overheid mij niet vraagt belasting te betalen om het daarna maar over de balk te smijten.

Hier gaat het over de simpele vraag moet de politie in iedere politiewagen een AED hebben liggen. Ik vind dat niet hoeft.

Ik zeg niet dat het van mij niet mag. Ik zeg dat als ze het wel doen ze behoren te bedenken dat ze werken met geld van burgers. Als jij naar de supermarkt gaat en de kassajuf slaat je twee kratjes bier aan terwijl je er maar 1 koopt zeg je er ook iets van. Waarom is het dan heel gewoon dat belastingbetalers de 40 euro voor AED pads al hebben moeten betalen aan de zorgverzekeraars en de politie ze gaat betalen met geld van de burgers. Het zegt dat de burger 80 euro moet betalen voor iets wat 40 euro kost.

Je kan natuurlijk zeggen waar hebben we het over, 40 euro maakt niet zo veel uit. Als je dan leest dat de politie meestal als eerste ter plaatse is en haar AED aansluit dan is het op jaarbasis voor geheel Nederland een fors bedrag.

Waarom mag ik er hier geen agenten mee lastig vallen maar mogen agenten op een forum andere forumleden wel lastig vallen met bezwaar maken tegen een eventueel voornemen van korspleiding om de AED weer af te schaffen?

oma

• Senior gebruiker
Reactie #265 Gepost op: 24 september 2015, 14:05:26
Citaat van: owning31 link=msg=1374953 date=1443095740
Wat ik begrepen heb is dat wanneer er een ECG gemaakt wordt de cardioloog dit in het ziekenhuis al kan bekijken.
Hart/vaat chirurgen die "dotterdienst" hebben krijgen de ECG via een app op hun smartphone binnen zodat ze de ECG kunnen beoordelen.

Welke AED heeft telemetrie dan en hoe moet ik STEMI kunnen zien op een AED?

In Qatar doen we dat met LifePak15, als de politie dat ding in de kofferbak heeft liggen heb ik niets gezegd.

Als we het dan over de uiterste snelle inzet hebben bij hartstilstanden, hoe zit het met call-to-balloon tijd eigenlijk?

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #266 Gepost op: 24 september 2015, 14:08:06
Citaat van: Oma link=msg=1374945 date=1443094807
Koop je toch zelf een AED als je zo belangrijk vindt dat ding dag en nacht bij je in de buurt te hebben.

Dat hoef ik niet, omdat ik weet dat de politie hier rondrijdt met AED's in de auto. Als er iets aan de hand is, bel ik namelijk 112, en dan weet ik dat de ambulance er aankomt, en dat de politie meerijd op de melding. Totdat de ambulance er is doe ik wat ik kan, en wanneer de politie, of iemand anders met een AED als eerst aanwezig is, dan is dat mooi meegenomen. En de kans, dat de politie hier eerder is als de ambulance, is vrij groot.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #267 Gepost op: 24 september 2015, 14:12:54
Citaat van: Oma link=msg=1374956 date=1443096207
Hier gaat het over de simpele vraag moet de politie in iedere politiewagen een AED hebben liggen. Ik vind dat niet hoeft.

En dat is jou goed recht. Ik denk dat het ook niet perse hoeft, maar zolang we er in Nederland niet in slagen om het op een andere manier goed te regelen, het wel handig is.

Citaat van: Oma link=msg=1374956 date=1443096207
Ik zeg niet dat het van mij niet mag. Ik zeg dat als ze het wel doen ze behoren te bedenken dat ze werken met geld van burgers.

En daarvan heb ik al gezegd dat we het er snel over eens kunnen worden. Alleen heeft een agent, die op weg is naar een reanimatie, wel iets anders aan zijn/haar hoofd. En heeft het geen pas om de term "halve zolen" daar voor te gebruiken.

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #268 Gepost op: 24 september 2015, 14:13:48
Citaat van: Oma link=msg=1374957 date=1443096326
Welke AED heeft telemetrie dan en hoe moet ik STEMI kunnen zien op een AED?

In Qatar doen we dat met LifePak15, als de politie dat ding in de kofferbak heeft liggen heb ik niets gezegd.

Als we het dan over de uiterste snelle inzet hebben bij hartstilstanden, hoe zit het met call-to-balloon tijd eigenlijk?
De AED kan helaas alleen achteraf uitgelezen worden, naar mijn weten.

Ik bedoelde ook de monitor van de ambulancedienst.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #269 Gepost op: 24 september 2015, 14:15:41
Citaat van: Oma link=msg=1374957 date=1443096326
In Qatar doen we dat met LifePak15

Ik zou zeggen, ga je eens druk maken over zaken in Qatar die niet goed geregeld zijn?