2) Niet zoals ze op meerdere plaatsen doen de brandweer en politie sturen maar heldere afspraken maken welke dienst het gaat doen.
Ik snap niet dat je je hier druk over maakt. Even een voorbeeldje wat ik meemaakte:
een collega van mij, komt op kantoor binnen met de mededeling dat hij zich niet goed voelde. Wij hebben meteen een ambulance gebeld en, net toen de ambulance voor de deur stond, stopte het hart van mijn collega. Wij riepen naar beneden dat we begonnen met reanimeren en de pleeg vroeg assistentie eer zij naar boven kwamen. Hierop arriveerde de brandweer, de politie en een extra ambulance. Nou zal Oma dat wel overdreven vinden maar de inzet bleek nodig.
Terwijl de verpleegkundigen aan het reanimeren waren bleek dat ze hulp van een anesthesist cq trauma arts nodig hadden die dus werd ingevlogen door de Lifeliner. De agenten hadden ondertussen de straat vrijgemaakt, de brandweer was de afhijzing aan het voorbereiden en konden extra handjes bieden bij het tillen.
Een hoop weggegooid geld? Onnodige inzet? Nee, allesbehalve zelfs. Mijn collega is volledig herstelt en er zijn geen littekens of nadelige gevolgen achtergebleven.
Hou dus lekker een AED in een noodhulpvoertuig en blijf meerijden bij een melding van een reanimatie want je weet nooit wíe als eerste ter plaatse is.